Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill ha en digitalkamera! Men vilken?
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 30-11-2003, 16:40
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Hej Berith,

Det vart ingen Nikon Coolpix 4500 då det vart en Canon EOS 300 istället. Orsaken till att vi dreglade över 4500 var att det är generationen efter de kameror vi båda har på jobbet som ger bra macro och är en bra mikroskopkamera etc, men sedan en digital systemkamera damp ner inom ekonomisk räckhåll så var det 'bara' att slå till och vi är HELNÖJDA och rekommendererar den till 1000%. Blomfoton alla foton, makro zoom, blombilder på nära håll etc. En digital systemkamera kan itne jämföras med de andra i kvalisort.

Och Nikon Coolpix 4500 kan inte jämföras med Canon EOS 300. Jag tror inte Ni blir besvikna även om det är en lite dyrare kamera. Är man van vid kvalisortkameror sedan gammelt så är den en höjdare t o m en gammel systemkamerasurpöl hemmavid ( jag säger inte vem) är helnöjd med inköpet!

www.cyberphoto.se

Läs recencionerna......jag tycker de har något av marknades bästa 'tyckare'

Hälsar ingrid

Citera
          Hannele
          Inlägg 30-11-2003, 20:44
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Gôrtråkigt att bara ta mackrobilder... det finns bra böcker för närbilder.
          Men att ta fina vyer, landskap, grupper av blommor, det är vasst!
          Så här kan 4,3 miljoner pixlar återge, jag är nöjd med vår Fuji FinePix 4700zoom, den kan beskära
          bilder direkt i kameran, man kan filma en 60 sek lång snutt, mm.

Köp extra minneskort och en omgång laddningsbara batterier i reserv.
          Extra garanti är inte fel, det är dyrt att reparera en digitalkamera. Den tål ingen fukt!

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 30-11-2003, 21:02
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Hannele @ 30-11-2003, 20:44)
          Extra garanti är inte fel, det är dyrt att reparera en digitalkamera. Den tål ingen fukt!

Vilken tur att jag inte vetat om att min digitala inte tål fukt tongue.gif
          Den har nämligen varit med om tät dimma (bilder i album) regn och blötsnö
          och än fungerar den perfekt. Har torkat av den så fort jag komit inomhus
          Kanske beror det på att den har bara 1.3 miljoner pixlar laugh.gif wub.gif

Citera
          Hannele
          Inlägg 30-11-2003, 23:52
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

3 års extra försäkring kan vara värt att skaffa för programfels skull.
          Min kamera fick 'hicka' och ville inte stänga luckan, det kostade 700 kr att laga.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 01-12-2003, 08:05
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Vår gamla fick hicka med och då fick vi en ny gratis av Canon.

För vidbilder är den helt syvve med LOL och jag som trodde ALLA blomdårar ville ta närbilder också LOL.

Köp inge extra minneskort köp en Microdrive istället ;-) så behöver man itne byta så ofta LOL

Hälsar ingrid

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 01-12-2003, 08:48
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Min har aldrig fått hicka tongue.gif
          men den gääääspar när det börjar bli dags för batteribyte
          laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 01-12-2003, 13:47
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Hmmmm.... unsure.gif Tycker inte det här är roligt längre! Jag vill kunna veta bestämt att jag väljer rätt. Eftersom vi inte har någon digitalkamera sen tidigare (bara testat andras) blir ju den kameran vi väljer bättre än den vi har nu. Typ.... blink.gif Vi hade ju ingen enorm erfarenhet av tubkikare heller innan vi blev rekommenderade den vi har nu och vi blev helnöjda, så antagligen blir det även den rekommenderade Nikon Coolpix 4500.

Kollade infon på cyberphoto.se och en bit ner på sidan kan man titta på bilder tagna med just den kameran. Inte så pjåkiga faktiskt!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Ti bee
          Inlägg 01-12-2003, 16:10
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Vi har 2 i serien Fuji Finepix och är jättenöjda! Vi var nöjda med den 1a och köpte en till lite mer avancerad sedan. Bra funktioner och finesser. Pålitlig. Tar fina bilder, även i extrem närbild. Ja, jag kommer inte på något att klaga på! wub.gif smile.gif
          Rekommenderas varmt!

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 01-12-2003, 22:03
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Råd&Rön har testat digitalkameror. http://www.radron.se/templates/test____3383.asp
          Ta en titt på pricerunner.com
          http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/
          CITAT
          Hmmmm....  Tycker inte det här är roligt längre! Jag vill kunna veta bestämt att jag väljer rätt. Eftersom vi inte har någon digitalkamera sen tidigare (bara testat andras) blir ju den kameran vi väljer bättre än den vi har nu. Typ....
          Jag tyckte att det var en förskräcklig djungel att välja digitalkamera - speciellt med tanke på att jag är totalt oteknisk och inte alls förstår mej på allt det där med pixlar, zoom och sånt... wacko.gif Jag köpte en Canon Digital IXUSv2 i våras och jag är jättenöjd med den. Vad du än gör - välj en kamera med uppladdningsbara batterier! (och köp gärna ett extra minneskort)

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 02-12-2003, 07:58
          Länk hit: #50

Medlem

Såg att både Coolpix 4500 och 5700 fanns med R&Rs test men eftersom jag inte prenumererar så kunde jag inte läsa den. Nån annan som kan delge resultatet? unsure.gif

Förklarade nog lite dåligt förut.... Kameran ska alltså monteras på kikaren, och kan därför inte vara "vilkensomhelst". wink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 20-12-2003, 08:47
          Länk hit: #51

Medlem

Nu har vi fått vår digitalkamera - Nikon Coolpix 4500 - ska bli sååå spännande att testa den senare. Antar att det blir ett himla klickande på allt som rör sej eller sitter still så här i början. wink.gif Men jag har också lite mer organiserade planer på vad jag ska fotografera. T.ex. att dokumentera året i trädgården - ja, kanske inte när mannen klipper gräset och sånt trivialt sleep.gif - utan blommorna och stora/små djur och sånt som jag sett att ni andra fotar. rolleyes.gif

Skulle också vilja göra personliga almanackor att ge bort nästa jul och nyår. Samla bilder under 2004, bilder som rör just den person som ska få almanackan.

--------------------

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 20-12-2003, 09:26
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

CITAT (Betty @ 01-12-2003, 22:03)
          Råd&Rön har testat digitalkameror. http://www.radron.se/templates/test____3383.asp
          Ta en titt på pricerunner.com
          http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/
          CITAT
          Hmmmm....  Tycker inte det här är roligt längre! Jag vill kunna veta bestämt att jag väljer rätt. Eftersom vi inte har någon digitalkamera sen tidigare (bara testat andras) blir ju den kameran vi väljer bättre än den vi har nu. Typ....
          Jag tyckte att det var en förskräcklig djungel att välja digitalkamera - speciellt med tanke på att jag är totalt oteknisk och inte alls förstår mej på allt det där med pixlar, zoom och sånt... wacko.gif Jag köpte en Canon Digital IXUSv2 i våras och jag är jättenöjd med den. Vad du än gör - välj en kamera med uppladdningsbara batterier! (och köp gärna ett extra minneskort)

[QUOTE]

Vilken lycka!! biggrin.gif Tänk att det finns fler som inte begriper.
          När ni har diskuterat pixlar osv har jag känt mig som en besökare från Mars som inte förstår språket. huh.gif
          Jag är pixelanalfabet, därför törs jag inte köpa ny kamera. unsure.gif

Citera
          Posse
          Inlägg 20-12-2003, 10:12
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Jag tycker att man brukar väl kunna begripa det mesta... förutsatt att man anstränger sig tillräckligt. smile.gif

Ang pixlar: Alla digitala bilder torde bestå av små, i sig enfärgade element precis som många bilder skapad i mosaik gör. Man kanske kan göra liknelsen att varje bricka i mosaiken, motsvarar en pixel i den digitala bilden. Ju fler pixlar bilden har på en bestämd yta, ju mindre risk att de enskilda pixlarna ("brickorna") kan urskiljas.

Ang zoom: Den enda zoom som egentligen är intressant är den optiska, dvs en "kikarfunktion", teleobjektiv, som när den är steglöst variabel kallas för zoom.

Sedan finns det också "digtal zoom" som är en helt annan och sämre sak och som närmast motsvarar att men delförstorar en redan i pixlar uppdelad bild.

Citera
          e_sedell
          Inlägg 20-12-2003, 15:34
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Jag har köpt den nya fuji fine pix s7000

suverän, med 6mpix

bra zom

närgräns på några cm

köp dem på nätet, expert tar 8500 i butiken, jag köpte den på datorhandel.com för 6600 inklusive frakt. smile.gif biggrin.gif

--------------------
          Erik, zon II

Citera
          Ingo
          Inlägg 21-12-2003, 17:15
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

Jag köpte min första digitalkamera nyss, fick hem den för fyra veckor sen - en Canon Powershot A80. Den har 4 megapixels, 3x optisk zoom, flera olika automatinställningar (allmänt auto, porträtt, närbild etc) samt möjlighet att styra i stort sett allt manuellt när man kan och vill. Den innehåller i stort sett samma komponenter som Digital Ixus 400, som de gör mycket reklam för, men är inte lika trendigt slimmad fast i gengäld billigare - Cyberphoto tog drygt 4000:- för den.

Jag resonerade som så att jag vill ha något som man kan ta rätt bra bilder med väldigt lätt (eftersom jag är en ovan fotograf) men som man kan knäppa mer avancerat med om man vill, och det verkar den uppfylla. Till våren kan jag förhoppningsvis börja lägga upp ett album med trädgårdsbilder här, så får ni se hur det blev.

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera
          Virgo
          Inlägg 10-01-2004, 00:05
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Jag har denna kamera sedan några månader och tycker den är hyfsad.

kolla in testresultaten

http://www.smartson.se/itnytt.asp?TestId=2...9&siteid=itnytt

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          estet
          Inlägg 10-01-2004, 00:24
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Den har vi också, canon A80! Nyss införskaffad, beställd från cyberphoto.
          Vi är på nybörjanivå och helt nöjda med kameran. Mkt teknik men ändå inte allt för invecklat.

--------------------
          Zon 6

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-03-2026, 08:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon