Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har planterat mitt livs första rabatt, Lyckades med kontrast
          Krokodilen
          Inlägg 27-05-2009, 21:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 377
          Medlem nr: 4 810

Har nu planerat och planterat mitt livs första rabatt, så här andra året i trädgården. En liten rododendron och en benved fick stå kvar sen tidigare, i övrigt innehöll rabatten bara en massa murgröna som jag rev bort. En av dom fick hedersplats i en kruka bredvid.

Bifogad fil  kontrast.JPG ( 266.52k ) Antal nedladdningar: 24

Den här kontrasten blev rätt intressant, kungsängsliljan mot rhododendron. Kontrast både i färg och i form och i hur blomman är vänd.

Bifogad fil  tulpaner.JPG ( 408.07k ) Antal nedladdningar: 18

Här provade jag en mörk tulpan, tillsammans med vita. Blev ju bra, borde ha satt många fler. Det får jag göra i höst.

Bifogad fil  Bild_097_Rabatten_vid_garaget_med_fr_s_dderna_planterade.JPG ( 155.52k ) Antal nedladdningar: 27

Här syns hela rabatten. För utom ovannämnda växter har jag planterat ner en julros och frösådda sommarblommor (röd rudbeckia, röd akleja och hargräs).

Julrosen verkar inte må så bra. En del blad har blivit nästan vita. För torrt kanske?

Börjar undra om jag satt plantorna för glest? Ser lite naket ut.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon