Låter drastiskt men det är det.
Från början. Hängande vinbärsbuskar. Rasade ställningar. Nu jäklar skall det fixas. Metoden mjukt band/rep runt busken och ett par tre meter till. Knyt ihop och låt hustrun agera draghjälp. Betyder att hon mer eller mindre hänger bakåtlutad i repet. Med diverse knopkunskap fixade jag en skotstek med ögla. Dvs. bara att rycka till så finns det ingen knop längre.
Buske 1 och två gick bra. Buske tre!!! Eva kollade åt annat håll. Trodde hon var medveten att allt var klart och jag ryckte upp knopen. Eländet att skratta över. Det som hände att gråta över. Hon for på aschelet i dess direkta bemärkelse. Landade tursamt på en hopfällbar fylld grässäck. Fick en rejäl smäll på svanskotorna. –Rör mig inte! Låt mig ligga!
Nu har hon i alla fall Gysingesåpaskurat gäststugan men stönar och stånkar fortfarande. Vid Googlande kan man läsa att gör ont minst två veckor och sedan skall man söka läkare. Alltså om det fortfarande gör ont.
Håll er alltså borta från trädgården och njut av det som finns. Det är farligt till 1000.
|