Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad svärord plockas inte en del "medlemmar" bort för?
          pejori
          Inlägg 11-06-2009, 20:53
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Håller med om att det är svårt att undvika dom, när dom ligger överallt. ranting.gif
          Lite snabbare borde det gå att få bort det, men vi kanske får bli bättre på att anmäla också. g.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Monaxe
          Inlägg 11-06-2009, 21:08
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Vi kom ju överens om för ett eller ett par år sedan att vi skulle skriva spam.gif i tråden samt att det var anmält till adm.
          Jag tyckte det fungerade bra, men sen fick jag kritik för att allför nitiskt använda spam.gif så har jag i varje fall lagt ner att anmäla. Verkar bara vara irriterande, inte ens adm tar det på allvar längre.
          Odla verkar numera ha höjt toleransen mot spam, tyvärr.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          pejori
          Inlägg 11-06-2009, 21:14
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Monaxe @ 11-06-2009, 22:08) *
          Vi kom ju överens om för ett eller ett par år sedan att vi skulle skriva spam.gif i tråden samt att det var anmält till adm.
          Jag tyckte det fungerade bra, men sen fick jag kritik för att allför nitiskt använda spam.gif så har jag i varje fall lagt ner att anmäla. Verkar bara vara irriterande, inte ens adm tar det på allvar längre.

Tråkigt att skötseln av forumet har fått en undanskymd plats.
          Kanske dags för flera forumansvariga, som kan avlasta våra admins lite.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-06-2009, 21:57
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Monaxe @ 11-06-2009, 22:08) *

Jag har upplevt samma sak och även jag kar tagit konsekvensen att sluta anmäla.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 04:50
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Men menar ni att ni fått kritik för att ni anmält spam...?? unsure.gif Från vem, om man får lov att fråga? Andra medlemmar eller ledningen?

Och jag som tyckt att det varit så bra att ni skött det där. Såg ju tex att MariaS anmälde dom senaste. tummenupp.gif

Fortsätt anmäl!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-06-2009, 06:19
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Berith @ 12-06-2009, 05:50) *
          Men menar ni att ni fått kritik för att ni anmält spam...?? unsure.gif Från vem, om man får lov att fråga? Andra medlemmar eller ledningen?

Och jag som tyckt att det varit så bra att ni skött det där. Såg ju tex att MariaS anmälde dom senaste. tummenupp.gif

Fortsätt anmäl!

Linus var mäkta upprörd för några månader sen. Efter det så slutade Monica och jag att anmäla SPAM.

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 07:19
          Länk hit: #27

Medlem

Men...! Såklart det ska anmälas!

Eftersom jag tydligen missat den diskussionen och vi inte ska diskutera andra medlemmar här utan att dom kan försvara sej behöver du inte svara... Men nog blir jag nyfiken på varför han tycker att det är ok när porrlänkar och till och med bilder förekommer här? Eller tips och länkar till droger och annan skit?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-06-2009, 07:40
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Berith @ 12-06-2009, 08:19) *
          Men...! Såklart det ska anmälas!

Eftersom jag tydligen missat den diskussionen och vi inte ska diskutera andra medlemmar här utan att dom kan försvara sej behöver du inte svara... Men nog blir jag nyfiken på varför han tycker att det är ok när porrlänkar och till och med bilder förekommer här? Eller tips och länkar till droger och annan skit?

Jag tror inte alls han tycker det är OK med SPAM. Men han menade att det är meningslöst att markera dem som anmälda...
          (Jag har letat efter tråden, men hittar den tyvärr inte.)

Redigerat av Aqvakul: 12-06-2009, 09:32

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 07:43
          Länk hit: #29

Medlem

Meningslöst...? För att det tar för lång tid innan dom försvinner? Eller för att dom ändå återkommer?

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-06-2009, 07:49
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Berith @ 12-06-2009, 08:43) *
          Meningslöst...? För att det tar för lång tid innan dom försvinner? Eller för att dom ändå återkommer?

Varför inte fråga honom själv - jag minns lite dåligt vilket motiv ...

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 08:02
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-06-2009, 08:49) *
          Varför inte fråga honom själv - jag minns lite dåligt vilket motiv ...

Han kanske tittar in här och berättar. smile.gif

Jag uppskattade iaf att ni anmälde. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          MariaS
          Inlägg 12-06-2009, 09:28
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Nu ska vi inte bara hänga ut Linus om den tråden. Det var i alla fall närmare 10st som hade synpunkter på varför vi anmälde Spam.

Tonen i tråden var inte heller speciellt trevlig mot oss som flitigt bekämpat denna åkomma. Man kan möjligen misstänka att den som startade tråden också är en av de omtalade spammarna!

I den mån att jag ser spamen kommer jag i alla fall fortsätta anmäla dem. Förr eller senare kommer ju Göran in och tar bort dem i alla fall. Det var väl egentligen bara nu sist som det tog lite tid, han kanske har semester...

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 09:31
          Länk hit: #33

Medlem

Nej inte meningen att hänga ut nån, och som sagt har jag nog missat den diskussionen. smile.gif

Trodde annars det var Ingemar som var ansvarig för forumet? Spelar egentligen ingen roll, huvudsaken är att porren och drogerna tas bort.

--------------------

Citera
          MariaS
          Inlägg 12-06-2009, 09:33
          Länk hit: #34

Medlem

Jag har alltid PM:at Göran och då har det inte tagit många minuter innan han varit inne och rensat. VAd jag förstår har väl han och Ingemar delat ansvar...

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 09:40
          Länk hit: #35

Medlem

Ja då funkar det ju att kontakta Göran också för sånt. yes.gif

Hade nog bara fått intrycket sen tidigare att det var Ingemar som svarade på frågor och undringar rörande forumet. I alla fall när det var nytt, och då det byttes ut en gång. Kom just på den gången när han satt uppe både dag och natt och jobbade och slet för att det skulle bli som vi ville ha det. bravo.gif

Det kan ju i slutändan vara nån av tjejerna på kontoret som fixar och donar. biggrin.gif

--------------------

Citera
          Monaxe
          Inlägg 12-06-2009, 10:17
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Jag hittar inte heller tråden där Aq och jag fick kritik för att vi allför envist markerade spam trådar.
          Jag vill inte hänga ut någon eller några, men tonen i tråden var allmänt kritisk mot att vi var varit flitiga med att markera spamtrådarna.

Jag tycker inte att det är speciellt roligt att sitta och öppna dessa meningslösa spaminlägg och peta dit en spam smiley, men har tidigare gjort det så fort som jag upptäckt spam. Efter flera sura kommentarer om detta bestämde jag mej för att lägga ner min rapportering, och Aq gjorde ju detsamma.

Att några störde sig på spam markeringarna gick bla ut på att inlägget automatiskt hamnar längst upp när någon svarar på det. Det var flera som tyckte att det var bättre att låta spammen "självdö" långt ner bland inläggen.
          Eftersom det finns någon levande och troligvis tänkande varelse bakom spaminläggen tyckte och tycker jag fortfarande, att det ändå är bra att tala om för den personen att inlägget är genomskådat som spam, och därför blir markerat med en spamsmily, detta oavsett om det rasar in spam i varje avdelning samtidigt. Att markera har varit att tala om "Du är genomskådad".

Jag har alltid meddelat både Ingemar och Göran om i vilken avd spammet är och vad rubriken på det är.
          Reaktionerna var jättesnabba i början, spam efter spam togs snabbt bort. Nu har det mattats betydligt, spamainläggen kan ju som nämnts ligga kvar i dygn.

Efter då alltså fått kritik från medlemmar och ett uppenbart ointresse från adm angående anmälda spam, låter iaf jag spammen härja fritt, jag tyckte som sagt inte att det var speciellt kul att öppna dem innan, så nu låtsas jag som jag inte ser dem längre.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          MariaS
          Inlägg 12-06-2009, 10:21
          Länk hit: #37

Medlem

JA effekten med att låta spamtrådarna ligga kvar och självdö, det såg vi väl i sista omgången. JAg väntade också på att något skulle hända (innan jag anmälde) men effekten blev istället att den som lagt in spamet från början, SJÄLV fyllde på med fler spamsidor. Det fanns ju trådar med både två och tre inlägg spam.

Så jag hoppas att de som var kritiska till spam-anmälningarna sett detta och inser varför åtminstone jag kommer fortsätta att anmäla!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 12-06-2009, 11:26
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

snacka om att missförstå mig!!!

NEJ jag är INTE emot att anmäla!!!!!!!!!!!!

jag är emot att folk skriver fler än ETT inlägg i spamtrådarna och håller dom uppe! vilket jag skrev.

jag är emot att folk överanvänder smilies!!!!!

det räcker med ett inlägg i varje spamtråd med en spamsmilie!!!

jag är EMOT allt vad spam heter och tycker odla borde fixa det bättre än va det är nu.

LÄS TRÅDEN och sluta missförstå mig!
          http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...817&hl=spam

slutsats från mig - gör ETT inlägg med EN smile och låt den dö och låt admin ta hand om den sen efter den anmälts. att den inte dör är ju såfall admins fel.

CITAT (Monaxe @ 12-06-2009, 11:17) *
          Jag hittar inte heller tråden där Aq och jag fick kritik för att vi allför envist markerade spam trådar.
          Jag vill inte hänga ut någon eller några, men tonen i tråden var allmänt kritisk mot att vi var varit flitiga med att markera spamtrådarna.

snälla nån, jag nämnde inte ens er, jag skrev allmänt! och ni fick inte kritik just emot er! ALLMÄNT.

kritiken var inte riktigt till er, och jag tycker inte det var kritik mer att jag höll på koka över av dom anledningar jag skrev i mitt förra inlägg i denna tråd.

om ni nu tyckte det var kritik mot er så var det inte det, förlåt om det uppfattades som det kompiskram.gif . men ska ni skriva bakom rygg så ha åtminstone rätt fakta.

Redigerat av flaxss: 12-06-2009, 11:28

Citera
          Berith
          Inlägg 12-06-2009, 11:30
          Länk hit: #39

Medlem

Hittade ett inlägg från Ingemar här där han förklarar varför det ska anmälas! tummenupp.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 12-06-2009, 11:34
          Länk hit: #40

Medlem

Ok..Då vet vi... tummenupp.gif
          Då räcker det med ett inlägg, med vidhängande smailyom att spammen är anmäld. naughty.gif
          Då slipper det sitta tio medlemmar och anmäla samma spam. kompiskram.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon