Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Surte växtmarknad 2010, Planeringstråd
          Meriona
          Inlägg 22-09-2009, 19:24
          Länk hit: #21

Gäster

Om jag får tycka så tycker jag inte att det ska heta Bruksongars Trädgårdsdag, för det är INTE vad det är. Det är Bruksongars dag OCH Trädgårdsnånting. Nu är jag ju inte utställare så det är såklart ni som bestämmer, men jag tycker det blir fel att hela arrangemanget blir Bruksongars.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-09-2009, 20:07
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

22 maj tummenupp.gif inbokat... nästa år tänker jag INTE missa smile.gif

Jag gillade Surte växtmarknad, det säger allt... VAR det ligger och VAD det är...

Bruksongars ??? vad är det? för en som inte vet wink.gif

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 22-09-2009, 20:39
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

CITAT (blomkronan @ 22-09-2009, 21:07) *

Surte är en gammal bruksort (glasbruk). Glasbruksarbetarnas barn = bruksongar.
          Kulturföreningen Bruksongar lever nu vidare efter nedläggningen av bruket.
          De har sin dag på våren och en julmarknad i december. I våras kombinerades Bruksongars dag med Odlaklubben Västs trädgårdsmarknad.

Redigerat av Dito Verde: 22-09-2009, 20:41

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-09-2009, 20:48
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Dito Verde @ 22-09-2009, 21:39) *
          Surte är en gammal bruksort (glasbruk). Glasbruksarbetarnas barn = bruksongar.
          Kulturföreningen Bruksongar lever nu vidare efter nedläggningen av bruket.
          De har sin dag på våren och en julmarknad i december. I våras kombinerades Bruksongars dag med Odlaklubben Västs trädgårdsmarknad.

Då kommer en följdfråga... Vad gjorde Bruksongarna på sin dag på våren innan odlaklubben kom med wink.gif Håller dom oxå på med växter eller vad confused.gif

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 22-09-2009, 21:01
          Länk hit: #25

Medlem

Det har väl inte varit så traditionellt egentligen. Vissa år har det inte blivit något alls. De gör ett fint jobb med att hålla kvar känslan av bruksort. Glasbruket är numera ett museum. De visar upp sig och gör reklam för sig. Lite utställningar, våffelfika, lotterier mm. Inget trädgårdsaktigt (fast det var utställning om brukets handelsträdgård i våras). Vi kompletterar varandra bra. Man kan gå på växtmarknad hos Odlagänget på parkeringen och sedan titta in i museet och fika och se vad Bruksongar har på gång.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-09-2009, 21:13
          Länk hit: #26

Medlem

Då hänger jag mé tummenupp.gif

Citera
          CillaM
          Inlägg 22-09-2009, 21:45
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

I samarbete med Bruksongars och Odla-Västklubben.... Bruksongars och Odla-Västklubben håller marknad den....

Hur vi än och vrider på det så är vi ganska mycket beroende på Glasbruket i detta fallet.

Det kan kanske vara dags att hitta ett namn som passar oss i väst bättre?

Citera
          Solstorm
          Inlägg 23-09-2009, 08:12
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Vi kanske borde ha ett eget namn som odlaväst eller något annat. Då blir vi med tiden ett begrepp och kanske några vet vem vi är ifall vi skulle få för oss att ha någon mer marknad någon annanstans.

Tänkte på en annan sak också. Vi kanske skulle ta med i marknadsföringen att även nyblivna trädgårdsägare utan kunskaper är välkomna att komma och få hjälp. Ibland kan jag uppleva att det i andra sällskap finns en antydan till rynkning på nosen åt vanliga enkla växter. Det vore bra om det framgår att vi säljer både vanliga växter och rariteter.

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-09-2009, 20:12
          Länk hit: #29

Gäster

CITAT (blomkronan @ 22-09-2009, 21:07) *
          22 maj tummenupp.gif inbokat... nästa år tänker jag INTE missa smile.gif
          Jag gillade Surte växtmarknad, det säger allt... VAR det ligger och VAD det är...

Du är välkommen att kvarta hos råttorna och mig om du vill, det blev ju inte av förra året... kompiskram.gif

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 23-09-2009, 20:27
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Solstorm @ 23-09-2009, 09:12) *
          Ibland kan jag uppleva att det i andra sällskap finns en antydan till rynkning på nosen åt vanliga enkla växter. Det vore bra om det framgår att vi säljer både vanliga växter

Precis! Trista viktigpettrar har jag också stött på...humorlösa med nedlåtande blick. Sådana är INTE vi.

Citera
          MariaS
          Inlägg 23-09-2009, 20:29
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Dito Verde @ 23-09-2009, 21:27) *
          Precis! Trista viktigpettrar har jag också stött på...humorlösa med nedlåtande blick. Sådana är INTE vi.

giggle.gif Nä verkligen inte (Jag ser nån röd figur framför mig som går runt mellan bilarna ) giggle.gif

Citera
          blomkronan
          Inlägg 23-09-2009, 20:35
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Meriona @ 23-09-2009, 21:12) *
          Du är välkommen att kvarta hos råttorna och mig om du vill, det blev ju inte av förra året... kompiskram.gif

Jag tackar och bockar smile.gif vad glad jag blir att ditt erbjudande står kvar...
          Just nu! har jag inget som kan komma i mellan... det är ju pingst afton så man får hoppas att man inte blir bjuden på något bröllop då... angry.gif som kan komma i mellan.

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-09-2009, 21:05
          Länk hit: #33

Gäster

CITAT (blomkronan @ 23-09-2009, 21:35) *
          Jag tackar och bockar smile.gif vad glad jag blir att ditt erbjudande står kvar...
          Just nu! har jag inget som kan komma i mellan... det är ju pingst afton så man får hoppas att man inte blir bjuden på något bröllop då... angry.gif som kan komma i mellan.

Du får tala om för dem att de borde hålla på sig nåt år till... flirting.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 25-09-2009, 18:50
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Jag tycker det är en bra idé med att folk ska kunna få rådgivning men då måste någon ställa upp och göra det och göra reklam för det. Det var ju ingen som ville komma på vår frågestund förra året... rolleyes.gif

Jag gillade Dito Verdes förslag på sida ett: Bruksongars Dag och Trädgårdsmarknad eller kanske tillockmed Bruksongars Dag med Trädgårdsmarknad?

Jag ska till Bruksongar igen på tisdag förmiddag så får vi se vad de säger. Mej personligen gör det inget om arrangemanget heter Bruksongars Trädgårdsmarknad, vi står ju ändå med som arrangörer. De tillför mycket till marknaden tycker jag, de drar folk och de håller i kafé och parkering samt håller museet öppet. Bra kombo! tummenupp.gif

Citera
          Solstorm
          Inlägg 25-09-2009, 22:31
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (*Ulrica* @ 25-09-2009, 19:50) *
          Jag tycker det är en bra idé med att folk ska kunna få rådgivning men då måste någon ställa upp och göra det och göra reklam för det. Det var ju ingen som ville komma på vår frågestund förra året... rolleyes.gif

Vi kanske inte behöver någon rådgivningshörna. Vi är säkert så duktiga att var och en kan ge råd om de växter vi säljer när kunderna kommer till oss. Min tanke var att poängtera att vi har både vanliga växter och rariteter, vi har ju verkligen något för ALLA.På förra marknaden så blev det ju så att jag diskuterade en del om odling med kunderna när de tittade på mina växter, det tror jag nog att de andra säljarna gjorde också. Kanske blir det enklare att prata så. Jag säger inte att jag har rätt, det är mest lite spåniga tankar. Fler tankar välkomnas! (Vet inte hur jag ska uttrycka mig nu, fredagkväll nytt jobb och trött.)

Citera
          MariaS
          Inlägg 25-09-2009, 22:57
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Ligger mycke i det! Jag tror också att besökarna mer frågar odlarna inom respektive område om röd och stöd

Citera
          Piccante
          Inlägg 25-09-2009, 23:27
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (MariaS @ 17-09-2009, 21:45) *
          KY-utbildning står det på schemat. Ytterligare kött på benen i odlingssammanhang alltså...

Låter ju jättespännande! Var ska du plugga?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 26-09-2009, 18:07
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Solstorm @ 25-09-2009, 23:31) *
          Vi är säkert så duktiga att var och en kan ge råd om de växter vi säljer när kunderna kommer till oss. Min tanke var att poängtera att vi har både vanliga växter och rariteter, vi har ju verkligen något för ALLA.På förra marknaden så blev det ju så att jag diskuterade en del om odling med kunderna när de tittade på mina växter, det tror jag nog att de andra säljarna gjorde också.
          Det håller jag absolut med om! Jag tycker vi ska fortsätta med vår linje att framhålla att vi har "vanliga" trädgårdsväxter till försäljning. Så som jag tänker mej riktar marknaden mer in sig mot mer "lagom" trädgårdsintresserade och först i andra hand till "raritetsjägare". Det är roligt att erbjuda både och, samt att bjuda på oss själva och de kunskaper vi har!

Citera
          Solstorm
          Inlägg 13-02-2010, 12:32
          Länk hit: #39

Medlem

Dag för en påminnelse. Ni sår väl lite extra plantor nu så ni får ett överskott som ni kan sälja på marknaden.

Jag har gjort ett fynd! Jag har hittat en ny säljare som kan tänka sig att ta med några myskankor att visa upp och eventuellt några dvärghönor också. Jag tycker det skulle vara jätteroligt, jag har aldrig sett några myskankor i verkligheten. Kan det vara något att ha med i annonsen kanske? Kom och titta på myskankorna! För de är ju i allra högsta grad trägårdsrelaterat i och med att de äter mördarsniglar. Hennes växter som hon kommer att sälja är garanterat fria från sniglar.

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-02-2010, 15:52
          Länk hit: #40

Gäster

Jag har två frågor:

1) Vilket datum gäller? I denna tråd står det 22:a, men på träffen nämndes 16:e?
          2) Vilken adress var det till hemsidan nu igen där information skulle finnas?

Citera

15 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-12-2025, 18:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon