Förra året betalade vi 40 kr för en plats som var en dryg bilbredd stor, om man ville ha dubbelt så stor plats var det 80 kr. Jag har föreslagit att säljarna ska skänka en normalkruka och en större kruka till lotteriet, det får ses som marknadsföringskostnad. I Uddevalla kostade det 100 kr och tre krukväxter att sälja förra året så då är det ju billigare att sälja här.
Tror det blev ca 1000 kr i överskott förra året och att glasbruksongarna fick en del av de pengarna för att de tryckte upp afficher. Det går att läsa i någon tråd här. Kanske finns det en slant över till marknadsföring i år?
Jag hade ju tänkt sköta lotteriet i år, målet är att lotteriet ska gå jämt upp. Med skänkta priser och lite köpta priser så kommer vinstvärdet vara större än försäljningsvärdet på lotterna. Det tycker jag att vi ska ha med i vår reklam.
Jag kommer nog ha tillräckligt att göra med mina egna växter jag ska sälja och lotteriet så jag är inte pigg på att ta på mig fler saker att göra.
Vi behöver en person som kan spärra av området så att inga kunder kommer innan vi öppnar (var det klockan 10?) Dels för att vi själva ska kunna ha möjliighet att lämna vårt eget för att titta på varandras grejer och köpa, dels för att det inte ska vara utplockat innan marknaden börjar.
Här finns lite som vi ska tänka på
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=85679Nu såg jag att vi har en dörrvakt redan. Röd och vacker hoppas jag