Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Surte växtmarknad 2010, Planeringstråd
          Solstorm
          Inlägg 13-02-2010, 15:55
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag var ju inte med på träffen så jag missade ifall datumet blev ändrat. Jag blir jätteglad om det blir den 16:e istället, det skulle passa mig mycket bättre!

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-02-2010, 15:58
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Solstorm @ 13-02-2010, 15:55) *
          Jag var ju inte med på träffen så jag missade ifall datumet blev ändrat. Jag blir jätteglad om det blir den 16:e istället, det skulle passa mig mycket bättre!

Men inte mig och fler kan nog få problem tror jag, för det är kristiflygarehelgen och de flesta är nog lediga klämdagen och åker till stugor och annat. crying.gif

Citera
          Solstorm
          Inlägg 13-02-2010, 16:15
          Länk hit: #43

Medlem

Du har rätt, det är nog många som reser bort den helgen. MEN AHAA!!! Då kan ju odlaiter från hela Sverige resa till Surte trädgårdsmarknad när de är långlediga! laugh.gif

Jag tror att det är tänkt att vi ska ha den gamla hemsidan som mall och göra små ändringar. Ulrika skulle ju sköta det, ser att hon inte varit inloggad på länge. Hoppas att hon är här och läser i alla fall.

Gamla hemsidan: http://www.tradgardsmarknad.se/

Åh, vad sugen jag blir när jag ser den.

Jag tycker allt att vi ska få till att spika ett datum ganska snart. Jag trodde att 22:a var spikat. Det måste ju stämma med bruksongarna också.

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-02-2010, 16:18
          Länk hit: #44

Gäster

Såvitt vad som sades på träffen (nästa gång har du inte någon giltig ursäkt, Solstorm! naughty.gif ) så skulle Maria S ta på sig hemsidan och samordningen, då Ulrica inte känner att hon orkar. Men jag hoppas att Ulrica dyker upp iallafall på den stora dagen, för jag saknar henne! smiley_small_hug.gif

Tack för länken förresten! kompiskram.gif

Redigerat av Meriona: 13-02-2010, 16:19

Citera
          Solstorm
          Inlägg 13-02-2010, 17:55
          Länk hit: #45

Medlem

Jag har skrivit i en annan tråd att MariaS fattas oss. Den här gången låter det annorlunda.
          Marsch tillbaka till forumet MariaS NU!. Det är en order! Vi behöver dig och klarar oss inte utan dig!

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 13-02-2010, 21:51
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Det var nog jag som förvillade när jag på senaste träffen i Partille trodde att det var den 16:e. Jag vet inte var jag fick det ifrån men det kändes väldigt sant just då.
          Glöm allt vad jag sagt så länge....
          Jag kollar upp i morgon när det var. Förmodligen är det den 22.e som det står här.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 14-02-2010, 10:37
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Dito Verde @ 13-02-2010, 21:51) *
          Det var nog jag som förvillade när jag på senaste träffen i Partille trodde att det var den 16:e. Jag vet inte var jag fick det ifrån men det kändes väldigt sant just då.
          Glöm allt vad jag sagt så länge....
          Jag kollar upp i morgon när det var. Förmodligen är det den 22.e som det står här.

Jag hade tyvärr också för mig att det var den 16. och hjälpte dig Dito Verde att förvilla !
          F´låt , f´låt så väldans mycket.... smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Meriona
          Inlägg 14-02-2010, 10:39
          Länk hit: #48

Gäster

Det gör väl ingenting alls, bara vi får klarhet i vilken dag det är, så att man inte sprider fel info vidare... flirting.gif

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 14-02-2010, 12:23
          Länk hit: #49

Medlem

HALLOJ ALLA!!!
          Det är den 22 maj!

Vi tar väl förra årets affisch och ändrar datum bara?
          Eller vill någon göra en ny för i år?

MariaS skulle fixa så att hemsidan blir uppdaterad.

Då är frågan vem som tar emot anmälningar från säljare som vill komma. De kan väl anmäla sig på samma mailladress som förra året? Men de måste inte anmäla sig. Man kan komma oanmäld också men det blir lättare att planera ytan om vi vet ungefär hur många säljar som kommer. Så vi ber dem att helst anmäla sig.
          Jag kan ta emot mailen om jag får access av Ulrica och ni tycker att det är ok.

Ska vi ta samma pris som sist? (vad det nu var, och vad gör vi med pengarna?)

Vi hjälps väl alla åt med att sprida affischen som bilaga i alla mail vi skickar.

När tycker ni det är dags att börja sprida det. I slutet av mars/början av april? Mitten av april?

MariaS har avspärrningstejp. EKLO kunde tänka sig att vara dörrvakt innan det öppnar.

Sedan tycker jag inte att det behövs så mycket mer planerande. Vi tar P-platsen i besittning helt enkelt och upprepar förra årets succé.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 14-02-2010, 13:14
          Länk hit: #50

Medlem

Förra året betalade vi 40 kr för en plats som var en dryg bilbredd stor, om man ville ha dubbelt så stor plats var det 80 kr. Jag har föreslagit att säljarna ska skänka en normalkruka och en större kruka till lotteriet, det får ses som marknadsföringskostnad. I Uddevalla kostade det 100 kr och tre krukväxter att sälja förra året så då är det ju billigare att sälja här.

Tror det blev ca 1000 kr i överskott förra året och att glasbruksongarna fick en del av de pengarna för att de tryckte upp afficher. Det går att läsa i någon tråd här. Kanske finns det en slant över till marknadsföring i år?

Jag hade ju tänkt sköta lotteriet i år, målet är att lotteriet ska gå jämt upp. Med skänkta priser och lite köpta priser så kommer vinstvärdet vara större än försäljningsvärdet på lotterna. Det tycker jag att vi ska ha med i vår reklam.

Jag kommer nog ha tillräckligt att göra med mina egna växter jag ska sälja och lotteriet så jag är inte pigg på att ta på mig fler saker att göra.

Vi behöver en person som kan spärra av området så att inga kunder kommer innan vi öppnar (var det klockan 10?) Dels för att vi själva ska kunna ha möjliighet att lämna vårt eget för att titta på varandras grejer och köpa, dels för att det inte ska vara utplockat innan marknaden börjar.

Här finns lite som vi ska tänka på http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=85679

Nu såg jag att vi har en dörrvakt redan. Röd och vacker hoppas jag flirting.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 14-02-2010, 14:57
          Länk hit: #51

Gäster

Jag tycker att 40 kronor och en växt (som betalades förra året) är fullt tillräckligt för de som är hemmaodlare, de riktiga bakluckisarna. Det var ju även en del kommersiella försäljare där (om än i privat klädnad) och det var ju bara trevligt, men de kan gott betala lite mer. Och de gjorde de säkert också, de hade ju lite mer plats som de tog i anspråk.

Dito, du får mer än gärna ta på dig att samla på anmälningar. Solstorm är lotterichef och EKLO portvakt. Maria är Webbmaster. Affischen var så fin att den helt klart kan återanvändas! Ni är helt fantastiska! yahoo.gif

Vad mer kan man hjälpa till med? Tipspromenaden blev nästan lite bortglömd förra året, bestämde vi oss för att skippa den iår, eller hur blev det? Frågestunden tror jag redan att jag läst att den skippas. Fika behöver vi ju inte sälja, det gjorde ju Bruksongarna alldeles ypperligt. Behövdes det städas iordning efteråt förra året, det glömde jag av att kolla? Isåfall kan jag tänka mig att göra det (kanske i sällskap med annan), så att vi inte lämnar det skräpigt. Ingen bra reklam om det blir plastpåsar och annat kvar. unsure.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 14-02-2010, 16:26
          Länk hit: #52

Gäster

jag och markus kan nog ev komma till den växtmarknaden, någon som vi kan samåka med/bli upphämtad på vägen ?

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 14-02-2010, 17:08
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (flaxss @ 14-02-2010, 16:26) *
          jag och markus kan nog ev komma till den växtmarknaden, någon som vi kan samåka med/bli upphämtad på vägen ?

Det är världens lättaste att åka buss från Nils Ericsonterminalen. Buss nr 403 eller 404 stannar nästan utanför muséet.

Citera
          flaxss
          Inlägg 14-02-2010, 17:12
          Länk hit: #54

Gäster

jo jag har redan kollat på bussar, tänkte mer ta det som ett sista alt. är roligare att åka med någon. men sedan bor jag ju lite avskilt så hela vägen blir kanske svårt. men annars är det inga problem att ta bussarna bara det att det är roligare och enklare om man ev kan få samåka eller bli upphämtad.

hur länge varar det ? eller finns där någon sluttid på det ? tänkte så man kan planera dagen.

Redigerat av flaxss: 14-02-2010, 17:15

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 14-02-2010, 19:18
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Jag är inte säker på att jag kan delta iår heller pga arbete men jag kan gärna sprida affischer, bl a sätta upp på jobbet där vi har en jämn ström av besökare hela våren så det är många som kommer att se affischen.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Meriona
          Inlägg 14-02-2010, 21:10
          Länk hit: #56

Gäster

Förra året var det slut vid tvåtiden om jag inte minns fel, men iår hoppas jag att det blir en Odlait-fika efteråt. wub.gif

Sonen har en skolarbete som går ut på företagande, och de har bestämt att de ska hålla på med marknadsföring. Jag funderar på att själv sponsra dem med att göra reklam för Odla-loppis. De kanske kan dela ut lappar i brevlådor och dessutom göra ytterligare reklam på nätet. Om det bara gäller ett par hundralappar så kan det vara värt det.... tummenupp.gif

Citera
          Solstorm
          Inlägg 14-02-2010, 21:58
          Länk hit: #57

Medlem

I utvärderingstråden efter förra året så tyckte vi att det blev segt sista timman och flera tyckte att vi skulle sluta en timma tidigare i år vill jag minnas. Jag vet att jag tyckte att sista timman var seg, å andra sidan så var marknaden ny förra året och det kom ändå mycket kunder, kanske kommer det ännu fler i år? Fast jag tror att det räcker med tre timmar. En sak som jag absolut tycker är att ingen säljare ska lämna innan marknaden är slut, det ser änna eländigt och sorgligt ut med tomma luckor. Kanske räcker det med kl 10 till 13 men då måste man stanna tiden ut? Vad tycker ni?

Jag kan ordna kaffebröd till det gemensamma fikat för säljarna efteråt. Fixar någon annan kaffe eller var och en kanske kan fixa sin dryck?

Den växten vi skänkte vi förra året var ju till säljarnas interna lotteri. Nu blir det ju växter bådet till interna lotteriet och lotteriet för allmänheten.

Roligt att ni kommer Flaxss och Markus. Blir det som säljare eller köpare?

Tänkte på en sak. Det blir ju enklare om man anmäler sig som säljare innan den stora dagen. Jag tycker att vi ska boka upp det antal platser som behövs förde som anmält sig i förväg. De som inte anmält sig utan bara dyker upp är välkomna men får ta en plats närmre parkeringen. Vad tycker ni om det?

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-02-2010, 22:06
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag vet inte än vad jag kan sälja i maj? Kommer som potentiell köpare och åskådare så får vi se...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          flaxss
          Inlägg 14-02-2010, 22:07
          Länk hit: #59

Gäster

CITAT (Solstorm @ 14-02-2010, 21:58) *
          Roligt att ni kommer Flaxss och Markus. Blir det som säljare eller köpare?

har ingen bil så det kan nog bli problem att sälja, så det andra alt ligger nog närmre plus då att träffa folk'. tummenupp.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 14-02-2010, 22:12
          Länk hit: #60

Gäster

CITAT (flaxss @ 14-02-2010, 22:07) *
          har ingen bil så det kan nog bli problem att sälja, så det andra alt ligger nog närmre plus då att träffa folk'. tummenupp.gif

Det är klart godkänt! smiley_small_hug.gif Vimlare! angel_not.gif Sån är jag med.....

Citera

15 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-12-2025, 18:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon