Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Regn regn och åter regn!, Har mina passionssticklingar någon chans?
          Discordia
          Inlägg 14-06-2009, 17:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 18 699

[font="Comic Sans MS"][/font]Hallå i blötan!
          Det är ju så man kan bli tokig! Precis då balkongen är färdigfejad och fin och man bara vill sitta och njuta av att se hur allt växer så det knakar så vill det bara inte sluta regna! slap.gif

Jag har på ena kortsidan av min balkong satt en stor kruka med klematis som snällt (om än alltför långsamt) klättrar sig uppåt. Gott om knoppar är det och blommorna som just börjat slå ut är magnifika! På räcket ovanför har jag satt Passiflorasticklingar och även om de inte verkar ha tagit någon större skada så växer de förfärligt långsamt. Är dessutom rädd att de blir överbevattnade på kuppen. Kallt är det ju dessutom! crying.gif

Finns det någon som kan ge mig tips på hur jag ska kunna skydda dem på ett bra sätt och kanske få dem att växa litet bättre? Finns det någon typ av näring de är speciellt förtjusta i t. ex. Bor litet trångt och kan därför inte ta in dem. (Min sambo skulle dessutom vrida nacken av mig. Han ryar redan om att han snart måste skaffa en machete för att ta sig runt i lägenheten pga alla växter... rotfl.gif )

Tacksam för svar!!! rose.gif
          Discordia

--------------------
          [font="Comic Sans MS"][/font][size="3"][/size]DisconcidiumXCallisti

Citera

Inlägg i den här tråden
          Discordia   Regn regn och åter regn!   14-06-2009, 17:47

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 19:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon