Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosenlust/Easyplant
          gerdan
          Inlägg 24-06-2009, 08:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 6 451

Ja, jag önskar att jag läste lite på detta forum innan jag föll för växterna i Rosenlust/Easyplants katalog.
          Jag köpte i alla fall växter för nära 1000:- Bl a ett perennpaket med 34 växter och ett blå/vitt perennpaket. Jag fick paketen, packade upp och lät stå öppet tills nästa dag då jag planterade i baljor med dräneringshål. Jag är inte färdig med rabatten ännu men ville ändå ha växterna nu för att plantera dem på sin slutgiltliga plats i höst. Allt för att vårens blomning skulle komma igång så bra som möjligt. Av dessa 34 har kanske 16 överlevt. Flera sorter saknades och ersattes med andra växter. Det blå/vit är faktiskt helt OK. Jag har haft mailkontakt flera gånger men man får vänta länge på svar. Och nu kan dom inte godta min reklamation pga att jag planterade i vanlig plantjord. Jag skulle ha planterat i så/kaktusjord!! När jag läste i deras tidigare mail såg jag faktiskt att dom rekommenderar det men att fylla en stor rabatt med såjord! Vem gör det? Inte jag, Rotade plantor ska väl tåla vanlig blomjord! Eller också är jag lite bakom flötet:) som inte begriper det!
          Jag hoppas att jag kommer ihåg att ALDRIG mer handla där.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 05:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon