Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp...allt dör..., Allt jag så omsogsfullt planterat på min balkong dör...
          charlottap
          Inlägg 04-07-2009, 09:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 11 655

Hej alla,

Jag behöver verkligen hjälp! Jag har en balkong i söderläga med markis, dä rjag har en massa plantor (ex. Krusbär, kapkrusbär, krasse, bondböna, pelargoner, fuchisa mm). Allt var bra tills för ett par veckor sen då min krusbärsbuske helt plötsligt bara började dö! MASSOR av blad och grenar bara torkade in ser det ut som och föll av. Jag klippte bort allt som var visset, men nu är det kört för resten av plantan också. Nu ser jag också att mina krasseplantor och bondböna som står i en kruka bredvid, håller på att dö också. Krassen har fått små små små ljusa fläckar på nästan alla blad, och flera blad har bara skrumpnat ihop och dött, bondbönan är helt död, bara torkat ihop...
          jag vattnar varje dag och pysslar med dem varje kväll efter jobbet och jag blir så ledsen när allt bara dör för mig...
          I närheten av de båda döende krukorna har jag pelargoner som än så länge ser ut att hålla stånd mot angrepp, men jag är frenetiskt där och plockar bort blad som visar angrepp.
          Min fuchisa hade jättemkt bladlöss förut men nu har jag satt i såna där giftpinnar i jorden och det verkar funka rätt okej.
          Mina kapkrusbär som har massor av bär på gång har börjat få gulstrimmiga blad också..ska de också dö??

Snälla om någon kan hjälpa mig med lite förslag på vad jag ska göra? Jag vill ju inte stoppa ner giftpinnar i jorden på de växter som jag hade tänkt äta från senare (krusbär och kapkrusbär). Ska jag slänga hela balkongen?

Tyvärr har jag ännu inga bilder att visa, men jag hoppas på hjälp ändå!

TACK! smiley_small_hug.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 09:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon