Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mössa, Använder ni mössa när ni är ute?
          Mössa
          Mössa
          Ja [ 70 ] ** [59.83%]
          Nej [ 47 ] ** [40.17%]
          Totalt antal röster: 126
          Gäster kan inte rösta 
          ÅsaF
          Inlägg 26-10-2003, 18:22
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 481
          Medlem nr: 1 565

Jag brukar inte ha mössa utan jag använder huvan som sitter på vinterjackan. Är det lite varmare ute så använder jag pannband. Håret blir så elektriskt av mössa. Det håller sig bättre med huva tycker jag. Skulle dock aldrig gå utan på huvudet när det är kallt för då får man bara ont i öronen och huvudet.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 26-10-2003, 21:00
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Svårt att rösta håller jag med om. Saknade alternativet ibland smile.gif .
          Räknas jackhuvan som mössa? Den använder jag när det blåser eller regnar.
          Efter 20 år utan mössa köpte jag ett fleeceset med mössa, vantar och halsduk förra vintern. Det måste erkännas att det var skönt wub.gif .

Hurra för Ewa med palestinasjalarna smile.gif . Jag hade kvar en från 70-talet, men någon av mina stora barn har tagit hand om den och sen har jag inte sett den. Tror den flyttade ur huset tillsammans med dottern.
          Jag kanske skulle köpa mig en ny, för visst är de mysiga, men det känns lite fuskigt wink.gif

Citera
          Almdalen
          Inlägg 27-10-2003, 07:08
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 766
          Medlem nr: 108

Även jag är försedd med naturlig mössa men ändå behövs den härliga fleecemössan när jag cyklar till jobb eller är ute med hunden. Har också provat andra varianter men fleecen är bäst.
          laugh.gif

Citera
          Ewa L
          Inlägg 27-10-2003, 07:33
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Har också en rejält tjock kalufs som dessutom ibland skall ha en "frisyr" typ håruppsättning. Alltså närmast omöjligt med mössa. Tror knappt jag äger någon.

Däremot älskar jag jackor med kapuschong!! rolleyes.gif Så lätt och smidigt!

Dessutom skall de ha innerfickor eftersom jag avskyr handväska, men det hör kanske inte hit. Om det hade gjort det hade jag undrat: Varför har herrjackor alltid innerfickor, men sällan dam-d:o?? unsure.gif

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Anna C
          Inlägg 27-10-2003, 11:42
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 83
          Medlem nr: 207

Mössa är ett måste när det blåser snålt om öronen. Och ibland behövs både mössa och uppslagen huva här i Skåne, även när termometern visar plusgrader. Som allra mest påpälsad på huvudet var jag på en exkursion på nordkusten i Norfolk (England). Då hade jag på mitt långa hår först en tröjhuva, sedan mössa och halsduk, sedan fodrad jackhuva och ytterst hade jag regnjackans huva. Tempen låg på plussidan, men regnet och vinden krävde denna utrustning!

Min erfarenhet är att när det är många minusgrader så är det ofta vindstilla och då räcker det med bara mössa, och man kan t o m trivas utan mössa.

Mössa under cykelhjälmen har jag haft länge. När ska de uppfinna en mössa som säljs tillsammans med hjälmen och är designad för att passa i hjälmen utan att bylsa sig eller se konstig ut!?

Och när ska klädskaparna inse att vi kvinnor vill ha fickor på våra kläder! Särskilt fånigt att det inte tillverkas damkavajer med innerfickor! Herrarna kan ju knappt ha något annat än en hopvikt sedel i innerfickan utan att det putar ut och ser konstigt ut. Vi damer skulle kunna ha hela plånboken i ena innerfickan och nycklarna eller mobilen i den andra utan att det hade märkts på profilen!

Anna

Citera
          Eva Swahn
          Inlägg 27-10-2003, 12:01
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Anna C:s påpekande om hur kallt det kan bli i Skåne fastän inte temperaturen är så märkvärdig kan man räkna ut på denna kylindexsida: Tryck på räknedosan till höger i bild gå sen till andra rutan i högerspalt

http://www.dmi.dk/vejr/index.html

Här kan man se att +1 men med vindhastighet på 15m/s blir en köldpåverkan på -16 grader. Nått att tänka på både när det gäller oss själva och våra tappra växter.

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-10-2003, 13:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

"Och när ska klädskaparna inse att vi kvinnor vill ha fickor på våra kläder!

Ja! mad.gif
          Har någon fittat flytväst som passar kvinnor...? unsure.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Ralf
          Inlägg 27-10-2003, 13:26
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Hannele @ 27-10-2003, 13:09)
          "Och när ska klädskaparna inse att vi kvinnor vill ha fickor på våra kläder!

Ja! mad.gif
          Har någon fittat flytväst som passar kvinnor...? unsure.gif

Grenbandet kanske skaver mot f-t-an... *elakt stavfel Hannele* smile.gif

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Ewa L
          Inlägg 27-10-2003, 13:42
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Omgivningen undrar vad jag fnissar åt? En så kallad "Freudian slip"?

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          anemona
          Inlägg 27-10-2003, 14:17
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 2 381

A f-slip, no doubt! tongue.gif
          I min låda finns det inte heller någon mössa. Jag liksom behöver nedkylningsmöjligheten. Pannband har jag kört med sedan jag började åka utför 1987. Himla käck grej. Ett "nej" blev det alltså från mig.

Jag undrar var MIN fina palestinasjal blev av.......röd var min.

Citera
          Cilla
          Inlägg 27-10-2003, 16:03
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Hur menar du att flytvästar inte passar, Hannele? Jag har 30 flytvästar (för charterrörelsen) med ca 10 olika modeller, och tycker att de passar rätt bra både för kvinnor och män.

Jag köper partier på rea, och en gång fick jag tag i 10 superba och mycket billiga västar. Rosa allihop. Och det slår aldrig fel - när jag seglar med gäster kan kvinnorna ta på sig de manliga mörkblå med grå rand som håller för 90 kg, medan männen absolut inte kan ta på sig en rosa väst. Hellre sjunker de.

Att det är så hysteriskt viktigt att inte klä sig i en traditionellt kvinnlig färg förvånar mig.

...och nu är vi en bit ifrån mössämnet.

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 27-10-2003, 17:30
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Min svåger fick en absolut babylrosa keps i fyrtiårspresent. Den har gått i arv i hela gänget och skänks vidare till den som har närmast jämna dag.

Denna keps används flitigt på golfbanan är mäkta berömd och ingen som får den skulle en en gång försöka glömma att ta på den.

Citera
          Ann-Christine
          Inlägg 27-10-2003, 18:59
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 243
          Medlem nr: 668

Självklart använder jag mössa annars blir man ju kall om öronen. Har blivit klok med åren och nu skulle jag inte gå ut utan mössa på vintern biggrin.gif

--------------------
          Ann-Christine, zon 4

Citera
          kryddan
          Inlägg 27-10-2003, 21:06
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Jodå, mössa här med. Eller keps snarar. Jag har en uppsättning tjusiga huvudbonader som nästan mangrant blivit dissade av min man. Den svarta kepsen har fått godkänt så den åker på när det viner om öronen.

smile.gif

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Ingo
          Inlägg 28-10-2003, 12:52
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

Nej, jag har aldrig mössa. Jag lade av med det i tonåren - mest av något slags fåfänga, antar jag, och för att jag kände att jag klarade mig bra ändå. Jag är nämligen mycket varm av mig, folk klagar ofta över att jag har så lite på mig under vinterhalvåret, och har tjockt och snabbväxande hår.
          Jag blev snart så van vid att vara utan att det kändes svettigt och ofräscht om jag någon gång försökte med mössa och så har det fortsatt.

Undantag gör jag bara under extrema omständigheter samt för skydd (ridhjälm etc).

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera
          Berith
          Inlägg 22-11-2003, 15:52
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Såg på TV i går att mössan troligen blir årets julklapp! biggrin.gif Av modellerna att döma borde man sparat mössorna från tonåren, dom hade varit precis rätt i år igen. Såna där med stor tofs som man riskerade att få whiplashskador av om man cyklade för fort och bromsade häftigt. blink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Nina S
          Inlägg 22-11-2003, 17:05
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 126
          Medlem nr: 1 349

Jag är en av dom människor som alltid fryser (om det inte e typ 25° varmt ute). Jag ÄLSKAR mössor...., det enda dumma är att dom förstör frisyren lite, men samtidigt så gör ju inte så mkt.... biggrin.gif

Hälsningar Nina

--------------------
          Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.[COLOR=green][B]

Citera
          Noah
          Inlägg 22-11-2003, 17:47
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 56
          Medlem nr: 1 061

Jag hatar att frysa och hör till dem som alltid klär på mig för mycket istället. biggrin.gif laugh.gif
          Min mormor har alltid oroat sig över att vi barn skall frysa och hon brukar ligga sömnlös och grubla över om vi klär oss tillräckligt. wacko.gif
          Än idag när jag är 28 år så oroar hon sig, och blir överlycklig när hon ser mig i mössa.
          Så om jag inte frös så mycket så skulle jag ändå använda mössa för hennes skull wub.gif wub.gif wub.gif

Häromdagen frågade hon om jag inte kunde ha mössa på Rasmus 5 månader när han låg på golvet hemma,
          det kan ju dra utmed golvet.
          Självklart! svarade jag, så behöver hon inte oroa sig för det, hon behöver inte veta allt! Hon är för härlig wub.gif

HA DET UNDERBART!

--------------------
          Noah
          Trosa Zon 3

Njut av livet - det går inte i repris

Citera
          Sylvia
          Inlägg 22-11-2003, 19:17
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

CITAT (Nina S @ 22-11-2003, 17:05)
          Jag ÄLSKAR mössor...., det enda dumma är att dom förstör frisyren lite, men samtidigt så gör ju inte så mkt.... biggrin.gif

Hälsningar Nina

Jag tycker också om hattar och mössor och skulle gääärna ha olika sorters kreationer på huvudet. Men jag hör till de människor som ser löjliga ut i nästan allt som kan kallas mössa eller hatt!! Så vad ska man välja?? Det enda som jag "kan" ha, är huva och löst bunden sjal.... fler förslag??
          unsure.gif

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Almabama
          Inlägg 22-11-2003, 19:29
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 922

Endel kör ju med ICA-påse när det regnar, det kanske kan vara något? Fast jag har hellre en sabbad frisyr än en påse som huvudbonad... biggrin.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 17:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon