Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu tar jag en lååång paus från Odla.nu, orkar inte längre med segheten på detta forum..
          Gita
          Inlägg 14-07-2009, 22:35
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

[quote name='Monaxe' date='14-07-2009, 23:01' post='1055739']
          Men jag måste få kommentera ditt inlägg Nauti, du menar att det är fel på min stationära dator, min laptop, och min sons helt nyinköpa dator, samt fel på flertalet av datorerna på mitt jobb? Eller menar du att det är mej det är fel på?

Det är säkert inga fel på era datorer, men uppenbarligen måste ni har några felinställningar.
          För Odla fungerar bra från min stationära dator,från min dator på jobbet, från min laptop med nätverksuppkopling och med mobil uppkoppling, också fråm min dotters dator i London och min sons dator i Oslo. Har därför svårt att tänka mig att era problem beror på forumet.
          Gita

Citera
          Monaxe
          Inlägg 14-07-2009, 23:06
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Så himla konstigt bara att just Odlas forum ska kväva några speciella inställningar för att kunna fungera tillfredställande jämt och inte bara vid vissa tillfällen. J
          ust nu har jag exvis suttit flera minuter och väntat på ett sidan ska ladda. Har Laddat upp Facebook, AoT, ett annat nystartat forum, samt läst min mail...under tiden som odla bara står och tuggar för att få fram sina sidor...jajaja, det är säkert fel på mina inställningar, eller så passar jag och odla helt enkelt inte ihop längre!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          pejori
          Inlägg 14-07-2009, 23:10
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Just nu, är det tvärstopp här med, trots att det brukar fungera sedan jag blockerade reklamen,

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Pia L
          Inlägg 14-07-2009, 23:16
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Hur har ni gjort för att blockera reklamen?? Jag har den ju ändå fast utanför....om någon förstår hur jag menar, alltså det syns bara litegrann, men den finns ju ändå där, den är ju inte blockerad då ju

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Berith
          Inlägg 15-07-2009, 07:17
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gita @ 14-07-2009, 23:35) *
          Det är säkert inga fel på era datorer, men uppenbarligen måste ni har några felinställningar.
          För Odla fungerar bra från min stationära dator,från min dator på jobbet, från min laptop med nätverksuppkopling och med mobil uppkoppling, också fråm min dotters dator i London och min sons dator i Oslo. Har därför svårt att tänka mig att era problem beror på forumet.
          Gita

Det är precis såna kommentarer som jag tycker är så konstiga - tror du verkligen att vi/dom det går trögt för ibland (det skrivs ju lite här och där att det inte är alltid) har felinställningar ibland?

thumbdown.gif åt ett sånt inlägg.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Red Top
          Inlägg 15-07-2009, 09:25
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Pia L @ 15-07-2009, 00:16) *
          Hur har ni gjort för att blockera reklamen?? Jag har den ju ändå fast utanför....om någon förstår hur jag menar, alltså det syns bara litegrann, men den finns ju ändå där, den är ju inte blockerad då ju

Om du installerar det här programmet, kan du själv välja vad du vill blockera.
          http://adblockplus.org/en/

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 16-07-2009, 14:20
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Berith @ 15-07-2009, 08:17) *
          Det är precis såna kommentarer som jag tycker är så konstiga - tror du verkligen att vi/dom det går trögt för ibland (det skrivs ju lite här och där att det inte är alltid) har felinställningar ibland?

thumbdown.gif åt ett sånt inlägg.

Trist med nedåtpekande tummar, men det är väl ditt sätt att uttrycka dig!
          För det är faktiskt så att vissa inställningar kan påverka BARA ibland under vissa förutsättningar.
          Det kan ju också vara så att datorn ibland arbetar med något annat i bakgrunden, en automatosk uppgradering eller ett virusskydd som går igång.
          Gita

Redigerat av Gita: 16-07-2009, 14:21

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2009, 14:27
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hur ofta kör ni diskrensning och defragmenterar?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          andersen
          Inlägg 16-07-2009, 15:26
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2009, 15:27) *
          Hur ofta kör ni diskrensning och defragmenterar?

Fast det har väll inte med att göra, att enbart odlas sidor är sega,då skulle ju alla sidor och hela datorn i sig vara seg. Jag kör diskrensning och defragmenterar ca varanan månad,det är i sig inte lika viktigt i dag för att datorena är så mycket kraftfullare en var dom var på 286ans tid.

Redigerat av andersen: 16-07-2009, 15:27

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-07-2009, 15:29
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Jag kan säkert bli rättad i efterhand whistling.gif fast hur i hela friden kan det vara fel på Odla när det går fort för en del? Jag är inne varje dag i princip och ofta och jag har aldrig problem

Redigerat av skogstroll: 16-07-2009, 15:30

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2009, 15:33
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (andersen @ 16-07-2009, 16:26) *
          Fast det har väll inte med att göra, att enbart odlas sidor är sega,då skulle ju alla sidor och hela datorn i sig vara seg. Jag kör diskrensning och defragmenterar ca varanan månad,det är i sig inte lika viktigt i dag för att datorena är så mycket kraftfullare en var dom var på 286ans tid.

Nej det har jag inte påstått heller. Jag ställde bara en fråga.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 16-07-2009, 16:53
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Gita @ 16-07-2009, 15:20) *
          Trist med nedåtpekande tummar, men det är väl ditt sätt att uttrycka dig!
          För det är faktiskt så att vissa inställningar kan påverka BARA ibland under vissa förutsättningar.
          Det kan ju också vara så att datorn ibland arbetar med något annat i bakgrunden, en automatosk uppgradering eller ett virusskydd som går igång.
          Gita

Ja det var mitt sätt att uttrycka mej i det inlägget.

Vilka vissa inställningar är det? Vilka vissa förutsättningar är det?

Om datorn jobbar med annat i bakgrunden, varför reagerar den då inte negativt på alla sidor just då?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 16-07-2009, 17:00
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (skogstroll @ 16-07-2009, 16:29) *
          Jag kan säkert bli rättad i efterhand whistling.gif fast hur i hela friden kan det vara fel på Odla när det går fort för en del? Jag är inne varje dag i princip och ofta och jag har aldrig problem

Rättad i efterhand...?

Om du sitter och bläddrar i alla TV-kanaler du har, den ena efter den andra... En kanal är bara störningar. Du bläddrar vidare, den ena kanalen efter den andra. Kommer runt till den kanalen med störningar igen. Var tror du då att felet ligger? I TVn? I din fjärrkontroll? Eller kanske i utsändningen av just den kanalen? Alla andra kanaler funkar ju toppenfint? Du "pratar" med en person som sitter 150 mil bort och har precis samma fel! Helkonstigt. Men det konstigaste är att en tredje person nånstans mellan er två aaaaldrig har märkt nåt konstigt med den kanalen.

(Jo jag vet, jättelöjlig jämförelse... cool.gif )

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2009, 19:18
          Länk hit: #54

Medlem

Ja Berith det är just det att många faktiskt inte drabbas alls av segheten. Själv har jag bara märkt att det varit segt vid något enstaka tillfälle och då var det inte enbart på Odla. Jag har ingen märkvärdig dator och jag har IE (uppdaterad till 8). Har inte heller blockerat några annonser.

Om det är hos Odla felet ligger så borde det ju vara lika segt för alla.

--------------------

Citera
          iltainen
          Inlägg 16-07-2009, 19:32
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 24 859

Jag har läst och lärt i forumet under ett par år och sett att det är bara några stycken som har problem med segt forum andra har aldrig problem. Alltså beror det inte på forumet utan sin egen dator.

Citera
          andersen
          Inlägg 16-07-2009, 19:39
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (iltainen @ 16-07-2009, 20:32) *
          Jag har läst och lärt i forumet under ett par år och sett att det är bara några stycken som har problem med segt forum andra har aldrig problem. Alltså beror det inte på forumet utan sin egen dator.

Fast så har inte jag läst,och jag har varit i många av trådarna och skrivit själv.

Ps kul med nya nick/medlemmar.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Anki V
          Inlägg 16-07-2009, 19:49
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Min erfarenhet….

Jag hade jätteproblem med IE och bytte till Firefox och då gick det utmärkt om jag sanerade bland alla ”Tillägg” (add-ons). Jag gillar IE bättre så regelbundet kollade jag hur ”status” var på Odla och helt plötsligt fungerade det igen….utan åtgärder.

Håller tummarna varje dag att det ska fortsätta att gå bra. På jobbet har jag IE och där är det fortfarande fruktansvärt segt av och till.

Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Berith
          Inlägg 16-07-2009, 20:45
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2009, 20:18) *
          Ja Berith det är just det att många faktiskt inte drabbas alls av segheten. Själv har jag bara märkt att det varit segt vid något enstaka tillfälle och då var det inte enbart på Odla. Jag har ingen märkvärdig dator och jag har IE (uppdaterad till 8). Har inte heller blockerat några annonser.

Om det är hos Odla felet ligger så borde det ju vara lika segt för alla.

Ja men det är ju det som är så konstigt - personer som klagar över segheten har ju inte kommit på den gemensamma nämnaren. Precis som dom som inte märkt något, heller inte kommit på vad dom har gemensamt.

Förut hade jag hur segt som helst, nu har jag det aldrig. Har inte gjort några som helst förändringar, likt förbenat har jag det mycket bättre nu än för ett år sen. Jag har heller inte blockerat några annonser och kör med IE.

--------------------

Citera
          Tobb
          Inlägg 16-07-2009, 22:28
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

CITAT (Berith @ 16-07-2009, 21:45) *
          ...gemensamma nämnaren....

Vad jag förstår måste det vara dålig dator/oturliga krångligheter med datorn/dålig uppkoppling/dåliga-glappiga kablar, någonstans däråt...
          Haft skitdålig uppkoppling till nätet när det var glappkontakt på telelinan (ADSL)...

Men jag loggar in på alla möjliga tider på sidan olika datorer och uppkoppligar, och aldrig märkt något, även fast jag använder IE whist.gif

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Pia L
          Inlägg 16-07-2009, 22:35
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Tobb : "Vad jag förstår måste det vara dålig dator/oturliga krångligheter med datorn/dålig uppkoppling/dåliga-glappiga kablar, någonstans däråt..."
          Då undrar jag som många andra redan har skrivit......varför just BARA på odla??

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 07:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon