| |
|
  |
Nu tar jag en lååång paus från Odla.nu, orkar inte längre med segheten på detta forum.. |
|
|
|
|
18-07-2009, 08:14
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Dom som nu ALDRIG har problem med hastigheten på Odla, varför står ni på er att felet ligger just hos oss? Hade ni varit drabbade på samma sätt som oss så inte hade ni accepterat att andra satt och påstog att det är hos ER felet ligger. Jag frågar återigen......Varför är det just BARA odla som segar??? Det ska inte ta flera minuter att få upp en sida, eller för att kunna skicka ett inlägg (som man dessutom kopierar innan man försöker skicka utifallatt man måste skriva om det för att sidan hängt sig) Hos oss som det segar hos så upplevs det som en aning irriterande att inte kunna byta sidor som på andra forum, inte kunna skicka och veta att det GÅR iväg....och detta eviga "VÄNTA" eller ERROR. Har ni aldrig haft problem med odlas seghet så förstår jag naturligtvis att ni inte kan förstå vad det är vi går igenom i test av tålamod, men negligera inte problemen för oss som faktiskt HAR det segt med odla.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:19
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
Igår hade jag faktiskt problem. Men det händer inte ofta. Då fungerade inte sökmotorn plötsligt. Har internet explorer.
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:34
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Myosotis : Ja, det är därför jag numera alltid kopierar innan jag försöker att skicka för man måste skriva om svaren igen när odla behagar fungera igen......odla fungerar ungefär som en blodpropp.....det sitter fast och segar och rätt som det är så släpper skiten och det går med en jäkla fart, tur att datorn inte kan få en hjärtinfarkt eller hjärnblödning också
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:41
|

Medlem
Antal inlägg: 914
Medlem nr: 22 185

|
CITAT (andersen @ 18-07-2009, 09:04)  Ja det har du nog rätt i. men faktum kvarstår för mej det är "bara" odlas sidor som jag har problem med.
Jag hoppas att någon ansvarig för sidan kan komma in och kommentera, men det är nog att begära för mycket. Alltså, jag tror inte att Odla kan göra nåt, problemen sitter nån annanstans. Ni som har problem kan väl kolla med era Internetleverantörer först och främst. Eftersom många av oss här inte har några som helst problem med Odlas sida är det ju frågan vad som finns att göra, OM det finns nåt att göra hos Odla.
--------------------
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt!Min hemsida
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (Pia L @ 18-07-2009, 09:34)  Myosotis : Ja, det är därför jag numera alltid kopierar innan jag försöker att skicka för man måste skriva om svaren igen när odla behagar fungera igen......odla fungerar ungefär som en blodpropp.....det sitter fast och segar och rätt som det är så släpper skiten och det går med en jäkla fart, tur att datorn inte kan få en hjärtinfarkt eller hjärnblödning också Men risken finns att användarna kan få en hjärtinfarkt eller hjärnblödning också. Det är helt klart jobbigt, undrar om man kanske skall fortsätta på trådskaparens linje= att ta en lååång paus från odla.nu.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:43
|
Medlem
Antal inlägg: 32
Medlem nr: 15 503

|
Jag har en gammal dator med en riktigt gammal version av explorer...och det var oerhört segt att kolla forumet!
Sen laddade jag ner firefox och alla problem är som bortblåsta!
/Micke
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:44
|

Medlem

|
CITAT (herkules @ 18-07-2009, 09:04)  fast det är ju bara odla som segar! till och från segar odla.nu något så katastrofalt. det har något med odlas server och/eller utformning att göra. skulle dessutom tro att de som aldrig har problem inte är här just då. så var det med det. Jag är här alla tider på dygnet utom på natten och upplever ALDRIG att Odla segar, så din förklaring stämmer inte.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:50
|

Medlem

|
CITAT (GunnellF @ 18-07-2009, 09:41)  Alltså, jag tror inte att Odla kan göra nåt, problemen sitter nån annanstans. Ni som har problem kan väl kolla med era Internetleverantörer först och främst. Eftersom många av oss här inte har några som helst problem med Odlas sida är det ju frågan vad som finns att göra, OM det finns nåt att göra hos Odla. Fast jag har provat att surfa med grannens trådlösa när det har varit trögt, "med grannens vetskap"och hon har telia märkte ingen skilldnad. CITAT (Micke_B @ 18-07-2009, 09:43)  Jag har en gammal dator med en riktigt gammal version av explorer...och det var oerhört segt att kolla forumet!
Sen laddade jag ner firefox och alla problem är som bortblåsta!
/Micke Fast Micke nu har jag en modärn dator och explorer8 och har testat åxå med firefox utan någon skilldnad.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 08:51
|

Medlem

|
CITAT (Pia L @ 18-07-2009, 09:14)  Dom som nu ALDRIG har problem med hastigheten på Odla, varför står ni på er att felet ligger just hos oss? Hade ni varit drabbade på samma sätt som oss så inte hade ni accepterat att andra satt och påstog att det är hos ER felet ligger. Jag frågar återigen......Varför är det just BARA odla som segar??? Det ska inte ta flera minuter att få upp en sida, eller för att kunna skicka ett inlägg (som man dessutom kopierar innan man försöker skicka utifallatt man måste skriva om det för att sidan hängt sig) Hos oss som det segar hos så upplevs det som en aning irriterande att inte kunna byta sidor som på andra forum, inte kunna skicka och veta att det GÅR iväg....och detta eviga "VÄNTA" eller ERROR. Har ni aldrig haft problem med odlas seghet så förstår jag naturligtvis att ni inte kan förstå vad det är vi går igenom i test av tålamod, men negligera inte problemen för oss som faktiskt HAR det segt med odla. Ingen negligerar problemet men konstateras måste ju att eftersom inte alla har krångel med Odla så ligger inte problemet där. Varför det enbart är Odla som segar för en del är ju svårt att veta - mitt förslag är som sagt att kolla med resp internetleverantör om de kan se vad som kan vara problemet.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:01
|

Medlem

|
CITAT (GunnellF @ 18-07-2009, 09:51)  Ingen negligerar problemet men konstateras måste ju att eftersom inte alla har krångel med Odla så ligger inte problemet där. Varför det enbart är Odla som segar för en del är ju svårt att veta - mitt förslag är som sagt att kolla med resp internetleverantör om de kan se vad som kan vara problemet. Menar du som du skriver?att om inte alla har problem med odla, så är inte problemet där. Problemet kan väl mycket väl vara på odla,därför önskar jag att Admin skulle visa sig i den här tråden han/hon kanske kan reda ut problemet och få till en lösning.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:05
|

Medlem

|
CITAT (andersen @ 18-07-2009, 10:01)  Menar du som du skriver?att om inte alla har problem med odla, så är inte problemet där.
Problemet kan väl mycket väl vara på odla,därför önskar jag att Admin skulle visa sig i den här tråden han/hon kanske kan reda ut problemet och få till en lösning. Jamen, vad finns att lösa? Om sidan funkar för en del... och inte för en del... Vad finns att lösa då? Det vore ju annat om alla skulle ha problem enbart med den här sidan.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:09
|

Medlem

|
CITAT (GunnellF @ 18-07-2009, 10:05)  Jamen, vad finns att lösa? Om sidan funkar för en del... och inte för en del... Vad finns att lösa då? Det vore ju annat om alla skulle ha problem enbart med den här sidan. Vad det finns att lösa? hastigheten på forumet ÄR ETT PROBLEM det finns hur många trådar som helst om det, bara den här tråden har fem sidor så här långt. Risken är annars stor att folk tröttnar på forumet.
Redigerat av andersen: 18-07-2009, 09:10
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:15
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (GunnellF @ 18-07-2009, 10:05)  Jamen, vad finns att lösa? Om sidan funkar för en del... och inte för en del... Vad finns att lösa då? Det vore ju annat om alla skulle ha problem enbart med den här sidan. Det vore ju annat om några skulle ha problem enbart på den här sidan.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:17
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Jag har heller inte upplevt några problem på det här området..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:22
|

Medlem
Antal inlägg: 185
Medlem nr: 19 230

|
Jag kan använda både IE och Firefox. Prövade nyss Firefox för första gången (visste ine vad det var tidigare), och det är ingen större skillnad, men Firefox är något snabbare. Men för övrigt har jag inte problem med segheten på odla.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:23
|

Medlem

|
Kanske skulle redovisa vilka uppkopplingar var och en har och se om det finns nåt samband där??
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:30
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (GunnellF @ 18-07-2009, 10:23)  Kanske skulle redovisa vilka uppkopplingar var och en har och se om det finns nåt samband där?? Bra ide, att försöka hitta den gemensamma nämnaren! Gör gärna en sammanställning på alternativen, får vi se vad som kommer fram.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 09:34
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 18-07-2009, 10:30)  Bra ide, att försöka hitta den gemensamma nämnaren! Gör gärna en sammanställning på alternativen, får vi se vad som kommer fram.  Själv har jag en lokal internetleverantör via kabelnät med 8mb uppkoppling. Använder Firefox sen många år tillbaka.
Redigerat av GunnellF: 18-07-2009, 09:42
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-07-2009, 10:08
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (GunnellF @ 18-07-2009, 09:44)  Jag är här alla tider på dygnet utom på natten och upplever ALDRIG att Odla segar, så din förklaring stämmer inte. eftersom det bara är odla som segar så ligger felet hos dem, server eller annat, du sitter ju, precis som du sa inte här 24/7 så visst stämmer min förklaring.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|