Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp!, Nybliven oerfaren växthusägare.......
          Chattis
          Inlägg 27-10-2003, 17:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 2 477

Jag har genom arv blivit med ett stort växthus, ca 25x10m, som var helt fullt med ogräs som jag kämpat med att få bort under sommaren. Vad jag vet så har det odlats tomater till försäljning där direkt i marken, det var någon sorts plast med skurna kryss i och snören i taket att fästa plantorna i. Nu undrar jag om det går att odla andra grönsaker ihop som t ex tomat, gurka och även blommor, kan man ha upphöjda bäddar? Går det att använda häst och/eller fårgödsel att odla i uppblandat med halm? Vad för sjukdomar är det lättare att få i växthus och sist men inte minst, det är automatiska luckor i taket som man kan ställa in efter vindstyrka och en efter temperatur, vad ska dom stå på för att jag förhoppningsvis skall lyckas till våren och sommaren med mina odlingar?

Mycket frågor från en oerfaren odlare men som gärna vill att det skall fungera.........

Chattis laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon