På tok för mycket gräsmatta som synes,och då har jag ändå 150rossorter. Jag har liksom fastnat och vet inte hur jag ska fortsätta för att få det harmonera. Ni som ogillar skurna rabatt kanter ni får gärna hoppa över om ni mår ill
Medlem
Antal inlägg: 181
Medlem nr: 15 526
Vilken fantastisk trädgård du har! Välplanerad och välskött!
Honungsrosen se bara för inbjudande ut. Jag har planeterat en nu i vår så jag hoppas att den kommer att ta sig bra. Likaså har jag planterat två flammentanz men de ser lite taniga ut än så länge.
Medlem
Antal inlägg: 949
Medlem nr: 12 351
Du har det otroligt fint!!
Men, det ser ju tomt ut efter honungsrosen från huset sett, där kan man nog bygga en pergola, eller göra en fyrkant med pergola och olika avdelningar, lite à la engelsk trädgård
Medlem
Antal inlägg: 949
Medlem nr: 12 351
Åh, jag blev så till mig att jag glömde att fråga: Irene av Danmark, hur växer den? Det står 20-50 cm på Rosenposten. Skulle man kunna tigga till sig en helfigursbild?
Medlem
Antal inlägg: 334
Medlem nr: 11 357
Hos mig i zon4 är Irene af Danmark efter en stenhård vinter nu 75cm (mätte den) och den ser i helfigur ut så här. Den är ganska "nätt" i grenverket och skulle passa kalas fint i hop med typ Burgundy Iceberg,då dom växer väldigt lika.
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Dom växer i en ganska sandig jord, väldränerat, Dom står nära husväggen och på vintern så lägger jag ner dom och klär dom med granris och olika frigolitådor.