| |
|
  |
Vågar jag mig på ett nytt inlägg till idag?, ang sexhandeln |
|
|
|
|
04-11-2003, 09:47
|

Medlem
Antal inlägg: 1 463
Medlem nr: 1 638

|
Idag läste jag om mannen som band sin dotters ena ben till ett träd och det andra till bilen... Hur fan kan man bli så sjuk i huvudet???
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2003, 12:42
|

Medlem
Antal inlägg: 723
Medlem nr: 1 235

|
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2003, 18:39) Numera är det vanligt förekommande med uppkäftiga, ansvarslösa ungdjävlar som inte har någon som helst respekt för något eller någon, för ingen vågar uppfostra dom. Barnmisshandeln har knappast minskat för där biter inga lagar Herrejösses Gossen Ruda, det finns andra sätt att uppfostra och sätta gränser än att slå. När man får kontakt med problembarn och deras familjer får man ofta snart få ett hum om vad som fattas - och det brukar inte handla om smisk. Själv minns jag från min uppväxt den där muskelknutten vars patentlösning i alla lägen var att spöa upp dem han inte gillade. Och varifrån hade han fått detta mönster av respekt och ansvar mot sina medmänniskor? Jo, han var den ende i klassen som fick stryk av sin farsa om han gjorde något misshagligt. Våld föder våld.
--------------------
Hälsningar Ingo, zon III
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2003, 13:05
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
CITAT (adrian @ 04-11-2003, 09:47) Idag läste jag om mannen som band sin dotters ena ben till ett träd och det andra till bilen... Var?
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2003, 21:18
|
Medlem
Antal inlägg: 84
Medlem nr: 221

|
Håller helt med dig Ingo! Våld föder våld. Jag möter många barn och familjer i mitt jobb och de så kallade uppkäftiga och aggressiva ungarna är de som inte lärt sig diskutera eller fått särskilt mycket kärlek och respekt av sina föräldrar. Förbud mot agan har minskat våld i hemmen markant! Hörde en undersökning i går på forskningens dag i Lund. Där pratade man också om att i de hem där kvinnor misshandlades var risken stor att även barnen utsattes för misshandel.
Jag är förvånad över att några här verkar se prostitution som ett jobb vilket som helst. Hur kan man låta någon använda sin kropp som om den inte tillhörde en själv. Skulle ni själva kunna prostituera er?
De som prostituerar sig har en sargad självbild, ofta sexuellt utnyttjade som barn eller tonåringar av vuxna.
"Jag är inte värd något bättre, jag kan inget annat, ingen kan någonsin tycka om en sån som jag, jag är förstörd..."
Är det OK att förnedringen ska fortsätta?
Vad jag har riktigt svårt att fatta är hur man kan vilja ha sex med någon som uppenbarligen inte själv är i behov av sex utan bara vill ha ens pengar? Är man rädd för att inte duga om man skulle träffa någon som verkligen skulle vilja älska? Eller handlar det om makt, kunna köpa en annans människas kropp? Söker man förnedring för att man själv blivit förnedrad?
Jag tycker också att vi delar in folk i klasser när vi anser att det är ok med prostitution. Det är knappast välavlönade direktörer som väljer att prostituera sig, utan alltfler fattiga tjejer från öststaterna.
Ingen ska berhöva sälja sin kropp och själ för pengar.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2003, 21:28
|

Medlem
Antal inlägg: 1 463
Medlem nr: 1 638

|
Sorry för snabbt svar, men det var på en utbildning som jag kollade lite snabbt på nätet... Nyheterna om en man som skulle utvisas för våldtäkt på sin dotter tror jag... sjuk man..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2003, 22:01
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
OK då, ett sista inlägg. Som vanligt är det svårt för en del att se gråtonerna, bara svart och vitt får förekomma. Våld och misshandel skall inte få förekomma, varken mot barn eller vuxna. En örfil eller liknande anser jag däremot inte ingår i den kategorin. Bränt barn skyr elden som bekant. Som motvikt till Ingos exempel kan jag säga att jag fick en och annan örfil och tag i håret under min uppväxt. För det mesta helt riktigt. Jag har aldrig själv använt våld under min uppväxt och under senare liv så jämförelsen haltar. När man ser sig om i samhället så kan man bara konstatera att barnuppfostringen inte fungerar i alla fall. Sönderslagna krukor och pumpor, stulen frukt mm. Om lite barnaga är lösningen vet jag inte men varför inte prova? Till slut så detta om prostitutionen. Jag tänker inte upprepa vad jag skrivit tidigare i saken, det går bra att titta bakåt i tråden, men jag konstaterar att generaliseringarna fortsätter. Så en av Millas frågor: Jo, jag skulle kunna tänka mig att köpa lite sex för pengar. Dock inte av någon drogmissbrukare eller liknande som oftast förekommer. Eller nån inspärrad tvångsimport. Den senare kategorin förekommer bl.a. pga sexköpslagen. Varför är svårt att förklara så jag avstår. Framför allt kan nog ingen kvinna fatta vad som rör sig i tankarna hos ensamma män. Vi är för olika för det, nervsystem och hormonsystem och alltihop det andra. Jag kan bara ge ett tips i form av en fråga: När inträffar mannens klimakterium? Natti natti.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-11-2003, 22:11
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
CITAT (milla @ 04-11-2003, 21:18) Ingen ska berhöva sälja sin kropp och själ för pengar. Varför förbjuds då inte även säljandet? F.ö. förmodar jag att massarbetslösheten och de allt sämre möjligheterna att få ut ersättning under värdiga former vid arbetslöshet i Sverige, gör att intresset för att prostituera sig ökar.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 07:24
|

Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579

|
CITAT (milla @ 04-11-2003, 21:18) Där pratade man också om att i de hem där kvinnor misshandlades var risken stor att även barnen utsattes för misshandel. Även om barnen inte skulle utsättas för fysiskt våld, så är det en enorm psykisk misshandel att se sin mamma slagen!!
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 08:14
|

Medlem

|
CITAT Känner till en man som "vet" hur man "gör" pojkar, utlösning ofta är hans motto. Men vilken kvinnosyn Ett lite märkligt uttalande. Tyvärr kan du inte frigöra dig från dina uppfattningar och känslor. Du kan aldrig uppleva det som en man upplever, därför har du svårt att förstå varför. Funktionerna är grundlagda via evolutionen under tusentals år och kan inte stoppas eller förändras på några generationer. Att försöka stoppa undan dessa leder många gånger till inre spänningar och slitningar som resulterar i det du skriver. Katolska präster skall leva i celibat, inga kvinnor där. Resultatet blir pojkanvändning istället. Naturkrafter är svåra att kontrollera. Naturens mening med livet är att föra den egna arten och dom egna generna vidare. Att pyssla i rabatterna, skaffa prylar eller surfa på internet är totalt ovidkommande i sammanhanget. Bara för att ta några exempel.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 08:44
|

Medlem

|
Förstår dig bättre men inte helt, fast det kan kvitta. Han kanske har tröttnat på kvinnor? Om du vill bli bättre förstådd så plocka inte in en massa smilies inne i meningarna. Det bara förvillar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 733
Medlem nr: 64

|
OK. Bättre?  ps han har en bebis på gång.
--------------------
Hälsningar Mariann, zon 3-4
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 09:21
|

Medlem

|
Mycket bättre.  Tydligen har han inte helt övergivit kvinnorna då, allt hopp är inte ute. Synnerligen svårt att få bebisar tillsammans med pojkar. Påminner mig om en skylt som en av mina arbetskamrater hade: Kvinnor skall älskas, inte förstås!  Det omvända gäller givetvis också.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 09:23
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
Jag forstod Marianns innlägg; världen är full av märkliga män  Ibland kan man undra, i vilken grotta vissa män lever i...? Jag rekommenderar att läsa Jan Guillous ’ Onskan’. Det var verkligen inte så länge sedan när samhället var sådant. Jag har inte sett filmen, men bokens far-son relation är skrämmande. Det har skett en utveckling i samhället; vi är civiliserade numera, eller? Lärare får inte slå sina elever, män får inte våldta sina fruar, föräldrar får inte aga sina barn... Så är det dock inte i alla länder. I dag kan man förståss undra, varför det överhuvudtaget behövdes dylika lagar? Begriper folk inte ändå? Kan man tycka... De som anser, att man inte kan uppfostra barn utan aga, umgås inte med barn... Man är rädd för det man inte känner. Alla unga är inte ligister. När ska man i så fall sluta att slå sina ’barn’...? När de är 20, 30, 40...? Spöstraff och annat är avskaffat för hundratal år sedan. Spöstraffet var fram till 1855 ett s.k. skamstraff för bl. a. småstölder. Det användes också till 1841 mot den som inte kunde betala sina böter.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 09:28
|

Medlem
Antal inlägg: 733
Medlem nr: 64

|
CITAT (Gossen Ruda @ 05-11-2003, 09:21) Mycket bättre.  Tydligen har han inte helt övergivit kvinnorna då, allt hopp är inte ute. Synnerligen svårt att få bebisar tillsammans med pojkar. Påminner mig om en skylt som en av mina arbetskamrater hade: Kvinnor skall älskas, inte förstås!  Det omvända gäller givetvis också. Nej överge kvinnor lär han aldrig göra, Vi är ju bra till nått(du vet vad).
--------------------
Hälsningar Mariann, zon 3-4
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 09:41
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2003, 11:33
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
Från utnyttjande av kvinnor och männens makt, har diskussionen snuddat vid aga mot barn. Att ifrågasätta sanningen i Onskan är lika relevant som att påstå att Jan Myrdal ljuger om sin barndom medan syster Kaj Fölster talar sanning i sina böcker. Så enkelt är det inte.
Det är ju ett känt faktum att syskon i en och samma familj uppfattar situationen i sin familj väldigt olika. Det har vi själva erfarenhet av och många konstnärer och författare har gjort sina beskrivningar. Susanne Ostens filmer är bra exempel på, hur barn kan uppleva sina föräldrar. Det finns ingen ’sanning’ eller ’fel’ i barns känslor.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|