Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > tre abonnemang, hur fungera det för er?
          MariaS
          Inlägg 20-09-2009, 13:10
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Hur har 3 tänkt sig att vi ska ha det trådlöst då? Här får vi ju inte ens in 3G-signalen! Knapps att vi har GSM. Den gamla kopparkabeln som kommer via stolpar är vad vi har haft sen 1960 och de lär nog inte bytas ut i brådrasket heller har jag förstått. Däremot är de flitiga på att reparera den gamla kabeln. På de hundra metrarna som kabeln hänger över vår tomt, finns det inte mindre än 7 skarvar just nu. Fin fin kvalitet...

Citera
          Wilmer
          Inlägg 20-09-2009, 22:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

CITAT (ängsvädd @ 20-09-2009, 11:47) *
          Jag har alltid varit skeptisk till trådlöst och hellre velat ha ADSL-bredband - vilket jag är mycket nöjd med. Men tyvärr har inte alla den möjligheten verkar det som sad.gif

Nja, man kan ju dra in telefon i huset, men det är ju så nedrans dyrt!

Maria, tala tyst om kopparn i kabeln annars försvinner den en mörk natt.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          MariaS
          Inlägg 20-09-2009, 22:38
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Wilmer @ 20-09-2009, 23:37) *
          Nja, man kan ju dra in telefon i huset, men det är ju så nedrans dyrt!

Maria, tala tyst om kopparn i kabeln annars försvinner den en mörk natt.

Då får jag väl anlita 3 då rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 24-09-2009, 23:27
          Länk hit: #24

Medlem

sweatingbullets.gif Säg INTE att jag inte varnat dig. Nu har föresten lånetelefonen pajjat också, och min ser jag inte röken av. (Den nya jag fick i utbyte vid reklamation fungerade inte, men det tar tydligen en månad att komma på hur det ska lösas..).

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Wilmer
          Inlägg 14-10-2009, 09:20
          Länk hit: #25

Medlem

ranting.gif Nu har det gått ytterligare (på fredag) TRE veckor sedan jag ringde sist och de sa att telefonen var på väg. Nu när jag ringer så vet de ingenting, finns inget ärende på numret osv. osv. så ja, jag kan inget göra säger grabben. Ja, men tack då, ta er räkning och stoppa upp någonstans, för jag har INGEN MOBIL ATT RINGA MED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tre kanske betyder TRE år TRE månader TRE veckor och TRE dagar med räkning och utan telefon?

Måste hem och leta efter alla lappar jag har, för någon kartong med vad-det-nu-var nummer på fick jag defenitivt inte med när jag fick den nya telefonen, den fick jag i näven i tre btuiken på torp.

Varning, skaffa inte tre som fast abonnemang om du vill kunna ta emot och ringa telefonsamtal

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Ralf
          Inlägg 14-10-2009, 09:59
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jag antar/hoppas att du skriver pappersbrev(med mottagningsbevis, det brukar ta) till dem o bestrider alla deras räkningar tills vidare.

När jag tjafsat med NetOnNet i flera månader skrev jag pappersbrev som skickades med mottagningsbevis. Jag skrev
          att jag ville häva köpet då repratation tagit orimlig tid, 3 månader. Då blev det fart på dem.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          MariaS
          Inlägg 14-10-2009, 10:11
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Wilmer @ 14-10-2009, 10:20) *
          ranting.gif Nu har det gått ytterligare (på fredag) TRE veckor sedan jag ringde sist och de sa att telefonen var på väg. Nu när jag ringer så vet de ingenting, finns inget ärende på numret osv. osv. så ja, jag kan inget göra säger grabben. Ja, men tack då, ta er räkning och stoppa upp någonstans, för jag har INGEN MOBIL ATT RINGA MED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tre kanske betyder TRE år TRE månader TRE veckor och TRE dagar med räkning och utan telefon?

Måste hem och leta efter alla lappar jag har, för någon kartong med vad-det-nu-var nummer på fick jag defenitivt inte med när jag fick den nya telefonen, den fick jag i näven i tre btuiken på torp.

Varning, skaffa inte tre som fast abonnemang om du vill kunna ta emot och ringa telefonsamtal

ranting.gif ranting.gif ranting.gif Synd att du inte fått tillbaka telefonen, då hade du kunnat slå dom med den...

Citera
          Wilmer
          Inlägg 14-10-2009, 12:59
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Ralf @ 14-10-2009, 10:59) *
          Jag antar/hoppas att du skriver pappersbrev(med mottagningsbevis, det brukar ta) till dem o bestrider alla deras räkningar tills vidare.
          När jag tjafsat med NetOnNet i flera månader skrev jag pappersbrev som skickades med mottagningsbevis. Jag skrev
          att jag ville häva köpet då repratation tagit orimlig tid, 3 månader. Då blev det fart på dem.

Kan jag få en personlig assistent som tar hand om det? Har inte ens haft tid att ringa o klaga wacko.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Wilmer
          Inlägg 03-11-2009, 16:49
          Länk hit: #29

Medlem

Nu står tre o gör reklam för att avskaffa fasta nätet ute på vårt köpcentrum, jag kanske ska stå där och ha en egen kampanj ranting.gif devil.gif

I allafall så damp tillslut telefonen ner på konsum efter att jag gett upp då inte ens personen jag ringde på tre kunde se något ärende längre eller hade någon aning om vad som hände, tyvärr tack och hej så var det inte mer med det. Jag förlikade mig med tanken på att ha förlorat min telefon för alltid och skulle säga upp abonnemnaget (går som tur är ut i januari) när mitt BREDBANDSABONNEMANG (tre) ballade ur. Ringde och fick tips om vad det kunde vara, frågade samtidigt lite försiktigt om min telefon.. Ja den, den ligger på konsum bara att hämta. blink.gif hemma låg lappen i brevlådan, bara att hämta ut en ny telefon (det tog bara nästan FYRA månader, TRE hade väl passat bättre). Den jag fick ut var grå, inte lila, kanske därför det tog sådan tid??????????????

Nåväl, nu är jag utan internet istället, allt kan ju inte fungera samtidigt. Grabben jag pratade med först hade visst fel, så jag har väntat på ett onödigt chip en vecka som inte fungerar. Spännande och se hur länge jag ska hålla på med detta sweatingbullets.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-11-2009, 18:23
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Wilmer @ 03-11-2009, 16:49) *
          ... (det tog bara nästan FYRA månader, TRE hade väl passat bättre). Den jag fick ut var grå, inte lila, kanske därför det tog sådan tid?...

laugh.gif

Det är ju helt otroligt hur de behandlat sina kunder. trostar.gif Tack för varningen, jag kommer inte att skaffa tre i alla fall. Inser de inte att folk tipsar varandra och att de själva förlorar på sin dåliga service?! Hur länge har du varit utan internet nu? Tänker de göra något åt det?!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          MariaS
          Inlägg 03-11-2009, 18:28
          Länk hit: #31

Medlem

Hon har fått klara sig utan internet hemma i två veckor! <med 3:s hastighet, lär hon hinna skaffa både fast abonemang och ADSL innan 3 fått foten ur...

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-11-2009, 20:38
          Länk hit: #32

Gäster

OM jag ser de där lokala representanterna så LOVAR jag att stega fram till dem och högljutt utbrista SÅN JÄVLA SKIT VILL JAG INTE HA!... Jag kan bjuda på det som har Telia..... w00t.gif Allt för själva klagandets skull!

Citera
          Meriona
          Inlägg 06-11-2009, 20:32
          Länk hit: #33

Gäster

Funkar det nu då igen Wilmer eller va?

Citera
          Ralf
          Inlägg 06-11-2009, 20:42
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (MariaS @ 03-11-2009, 18:28) *
          Hon har fått klara sig utan internet hemma i två veckor! <med 3:s hastighet, lär hon hinna skaffa både fast abonemang och ADSL innan 3 fått foten ur...

Om dom inte river ner kopparledningen innan dess....,

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          MariaS
          Inlägg 06-11-2009, 20:46
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Ralf @ 06-11-2009, 20:42) *
          Om dom inte river ner kopparledningen innan dess....,

skulle mööööjligen va det då, men jag tror att de har börjat gräva ner fiber där ute med, så hopp finns det ju giggle.gif

i alla fall för fast anslutning

Citera
          Meriona
          Inlägg 07-11-2009, 18:44
          Länk hit: #36

Gäster

TRE suger fortfarande förstår jag..... nuke.gif Sicken skit.

Citera
          MariaS
          Inlägg 07-11-2009, 19:53
          Länk hit: #37

Medlem

Kan meddela att hon varit inne på en annan sida och provkört sitt numera kanske fungerande modem...

Citera
          Meriona
          Inlägg 07-11-2009, 20:02
          Länk hit: #38

Gäster

Aha det var därför det funkade en kort stund igår kväll? .)

Citera
          MariaS
          Inlägg 07-11-2009, 21:54
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Meriona @ 07-11-2009, 20:02) *
          Aha det var därför det funkade en kort stund igår kväll? .)

Japp, resten av tiden har nog mer gått åt till flytt än surftestande misstänker jag...

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 02:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon