Läckert Erika!
Oj oj jag blev helt såld på jubilée celebration och vilken snygg kompositon ihop med astillben. Nä jag vill heller inte avstå från dessa "lyxrosor". Detär alldeles för härligt att se detta fyrverkeri av färger ända in i oktober om man har tur. Jag gav mig också ut i stormen för att fota lite. Idag var det i alla fall myggfritt! Däremot är det svårt att fota i blåsväder men man vill ju ha lite utmaningar eller hur.
090816jollydancer.jpg ( 91.66k )
Antal nedladdningar: 30Kätterrosen Jolly Dancer som jag köpte igår på Löta. Skrev att det är en canadensare men det har jag ingen aning om. Tyckte väl att namnet lät canadensiskt och med tanke på att den skulle vara härdig ända till zon 5 så utgick jag bara från det. Får nog läsa på lite om den här nya rosen.
090816louiseodierclose.jpg ( 62.79k )
Antal nedladdningar: 27Louise Odér har som vanligt hämtat sig efter bladrost och svartfläck och om hon gör som hon brukar så har jag fina doftande blommor långt in i oktober.
090816leanderduo.jpg ( 89.7k )
Antal nedladdningar: 31Trodde nästan att min uppstammade leander skulle gå av i blåsten idag och såg till att stötta upp den lite extra. Jag var nog mer bekymrad än rosen och blommorna satt kvar!
090816vithorbest.jpg ( 123.11k )
Antal nedladdningar: 35Skickar med en bild på en icke ros jag också. Vit hortensia blir så otroligt vacker i solljus och på kvällarna blir blommorna nästan självlysande.