Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          Gillan
          Inlägg 26-08-2009, 08:21
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Idag råkar det vara en av de dagar då jag loggat in på Odla och vad får jag se när jag klickar på "nya inlägg", om inte denna tråd blink.gif . Historien om den sk "Reserv" kommer visst aldrig att sluta. Det är kanske nåt vi får stå ut med då denne lurade så många av oss.

Egentligen håller jag med Stintan om att man aldrig ska döma nån utan att kunna ge bevis, men i det här fallet handlar det inte bara om det. Det handlar om att inte kunna lämna ut andra personer, men att samtidigt vilja varna andra för att gå på samma nit som man själv gjort. Jag har full förståelse för alla er som tvivlar på att Reserv var ett falsarium, men så är det i alla fall. Det är ganska lätt att kolla om man går igenom de trådar och inlägg som skrivits av "honom". Kolla dödsdatum för "hans" fru tex, eller om nån med de skador han fick när han och "Lillan" skadade sig i "scoterolyckan" inkommit till det sjukhus han hörde till.............etc, etc, etc.................det finns knappt ett sannt ord i det han sa och skrev här.

Men det är egentligen inte det saken handlar om utan att personen "bakom" nicket blir din "vän" IRL. Du träffar denna person, pratar och blir vän med denne och det i slutänden visar sig att "hela h*n" är ett falsarium. Jag är till födsel en väldigt förlåtande person, men det här kommer jag nog aldrig att glömma och det får dessutom till följd att jag har väldigt svårt att lita på nån jag träffar på nätet.

Jag pratar bara för mig själv, men jag vet att vi är ganska många här som inget högre önskar än att personen som sitter inne med "hela sanningen och bevisen" kunde träda fram så att inte vi andra är tvugna att framstå som rena "spekulationister" (påhittat ord ). För det är ganska jobbigt måste jag säga.

För övrigt finns det ett flertal personer som jag också saknar här...................

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 26-08-2009, 08:44
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Gillan @ 26-08-2009, 09:21) *
          ...Jag har full förståelse för alla er som tvivlar på att Reserv var ett falsarium...

För min del är det egentligen inte det det handlar om, jag tror nog att det var så att han lurades men jag kan och vill inte döma för det var före min tid. Mycket sorgligt för er som blivit lurade. Det som jag reagerade mot i den här tråden var att smörblomman, vars inlägg brukar vara korkade och elaka för att provocera, pekade ut Pia L. Jag hade ingen aning om att Pia hade något med reservhistorien att göra, jag trodde att smörblomman bara hade plockat ett namn på måfå. Jag gillar inte skitsnack och orättvisor så jag la mig i. Det borde jag kanske inte ha gjort. Men jag kan inte låta bli att föreställa mig hur det skulle kännas om alla sa att jag hade gjort något som jag inte hade gjort.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Berith
          Inlägg 26-08-2009, 09:00
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gillan @ 26-08-2009, 09:21) *
          ---

trostar.gif

Kan nog förstå hur du känner det, själv "drabbades" jag inte alls på samma sätt. Men jag blev heligt förbannad! Kunde inte förstå, och kan fortfarande inte förstå, hur nån med vilje kan lura andra så. Antagligen för sitt höga nöjes skull??

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-08-2009, 09:03
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.

Det mest graverande är att Reserv hade uppgett både fullt namn och personnummer till oss som kände "honom" och det senare visade sig vara EXAKT samma namn o personnummer som vederbörandes döde ex.man. Kan detta vara ett sammanträffande, allt detta?? Knappast.

Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång.

Citera
          Berith
          Inlägg 26-08-2009, 09:05
          Länk hit: #105

Medlem

kompiskram.gif Starkt Magdis!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-08-2009, 09:08
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:03) *
          Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.

Det mest graverande är att Reserv hade uppgett både fullt namn och personnummer till oss som kände "honom" och det senare visade sig vara EXAKT samma namn o personnummer som vederbörandes döde ex.man. Kan detta vara ett sammanträffande, allt detta?? Knappast.

Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång.

kompiskram.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-08-2009, 09:09
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:03) *

Det är sånt har som jag kallar bevis, tack Magdis. Bollen är i luften och bara en person kan plocka ner den och lägga den till rätta.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          tepa
          Inlägg 26-08-2009, 09:10
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Ja, Magdis. Du verkar ju ha bevis så det räcker. Du vet alltså vem det är. Men du "skyddar" nog denna "Reserv" ännu...

Tack iaf för att jag fick veta lite hur denna person lurades.

Hälsn Tepa

Citera
          Anma
          Inlägg 26-08-2009, 09:14
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Tack Magdis.
          Jag förstår precis hur jobbigt detta är för dig och en del andra. Och jag förstår varför ni tigit
          .
          Samtidigt är det skönt att denna soppa offentliggörs så att hela detta djupa sår kan läka här på odla. Kanske lite magstarkt sagt men så är det ju. Reservhistorien är som ett infekterat djupt sår som man täcker för med plåster istället för att rengöra det och låter självläka.

smiley_small_hug.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-08-2009, 09:18
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (tepa @ 26-08-2009, 10:10) *
          Ja, Magdis. Du verkar ju ha bevis så det räcker. Du vet alltså vem det är. Men du "skyddar" nog denna "Reserv" ännu...

Tack iaf för att jag fick veta lite hur denna person lurades.

Hälsn Tepa

På ett sätt skyddar jag fortfarande och skriver därför inte något namn. Det som kändes nödvändigt för mig nu är att tala om att Reserv inte finns. Gillan m.fl ska inte behöva må dåligt av detta fortfarande om jag kan göra nåt åt det. Jag har kommit över det hela. Jag tror att det hela började för att en person mådde dåligt och behövde uppmärksamhet och att det sedan gick överstyr och inte gick att hejda.

Citera
          Irene_L
          Inlägg 26-08-2009, 09:20
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Men namnet har ju redan stått i en del citat i denna tråd......det är bara att kolla tillbaks...

smiley_small_hug.gif Gillan och Magdis....ni är starka som berättar.
          Jag tycker det är synd om fler råkar ut för sånt här!!!

Redigerat av Irene_L: 26-08-2009, 09:32

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2009, 10:19
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:18) *
          På ett sätt skyddar jag fortfarande och skriver därför inte något namn. Det som kändes nödvändigt för mig nu är att tala om att Reserv inte finns. Gillan m.fl ska inte behöva må dåligt av detta fortfarande om jag kan göra nåt åt det. Jag har kommit över det hela. Jag tror att det hela började för att en person mådde dåligt och behövde uppmärksamhet och att det sedan gick överstyr och inte gick att hejda.

blomma.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 26-08-2009, 10:24
          Länk hit: #113

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 11:19) *
          blomma.gif

Vill du med det inlägget visa att du nu tror att det fanns en påhittad person?

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-08-2009, 10:28
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag umgicks i ca 1½ års tid med den person som låg bakom nicket "Reserv" utan att veta "sanningen". Visst, jag hade svarat en del i Reservs trådar men jag var inte alls engagerad i han och alla hans olyckor/tragedier. Ni må tycka att jag var naiv eller lättlurad men det tog lång tid för mig att förstå att jag blivit totalt blåst. In i det sista ville jag inte se sanningen.
          Ett exempel på hur lätt lurad jag är. Ni som var med kanske minns kattunge tråden? Reservs underbara kattungar. Jag var hembjuden till den person som sedan visade sig vara Reserv och det första jag ser när dörren öppnas är kattungarna.......och när jag frågade om det inte var Reservs kattungar så fick jag ett nekande svar. Men jag gav mig inte för jag kände ju igen allihop från alla bilderna i tråden. Till slut fick jag höra en en helt makalös historia om varför Reserv placerat sina kattungar just hos denna person. Och jag "svalde" hela historien och lovade att vara "tyst". Sedan hände det ena efter det andra och det blev svårare och svårare för denna person att hålla i sär sina identiteter och komma ihåg vad som hade blivit sagt till vem av vem? Och vem som hade varit med om vad av de båda nicken. Och helt plötsligt fick jag höra saker som jag hade sagt/gjort med Reserv....(jag kände inte nicket Reserv och har sålunda inte heller kunnat träffa nicket Reserv irl) Men däremot så som sagt var så umgicks jag väldigt flitigt med den person som sedan visade sig ligga bakom nicket Reserv
          Mycket av detta har hänt utanför odla och därför kan det ha varit svårt för er andra att hänga med i vad som hände.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2009, 10:31
          Länk hit: #115

Medlem

CITAT (Berith @ 26-08-2009, 11:24) *
          Vill du med det inlägget visa att du nu tror att det fanns en påhittad person?

Av vilken anledning har du behov av att jag redovisar det för dig?

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 26-08-2009, 10:57
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 11:31) *
          Av vilken anledning har du behov av att jag redovisar det för dig?

Jag vill veta för när vi andra säger att Reserv eg inte fanns så säger du att vi hittar på. När vi säger att det gör vi visst inte så säger du Joooodå! När Magdis kommer in och säger att hon inte hittar på så får hon en blomma.gif Undrar bara vari skillnaden ligger?

Blir skitsur för sånt här. mad.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-08-2009, 10:58
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 26-08-2009, 11:28) *
          Mycket av detta har hänt utanför odla och därför kan det ha varit svårt för er andra att hänga med i vad som hände.

Exakt, det har varit på det personliga planet och därför har jag haft svårt att se varför jag skulle ha nån plikt att redogöra för alla på Odla om detta. Nu kändes det dock att det var dags.

Tillägger: jag har varit på vårdcentralen och fått en cortisonspruta i axeln och snart ska jag på arbetsplatsträff på jobbet, det är därför jag inte svarat i telefonen. wink.gif

Redigerat av Magdis: 26-08-2009, 11:09

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-08-2009, 11:50
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (Berith @ 26-08-2009, 11:57) *
          Jag vill veta för när vi andra säger att Reserv eg inte fanns så säger du att vi hittar på. När vi säger att det gör vi visst inte så säger du Joooodå! När Magdis kommer in och säger att hon inte hittar på så får hon en blomma.gif Undrar bara vari skillnaden ligger?

Blir skitsur för sånt här. mad.gif

Nu är det du som hittar på för det du påstår har jag inte sagt. Varken att ni "hittar på" eller "Joooodå!"

Det jag sagt är att jag betraktar folk som oskyldiga tills motsatsen bevisats och att jag sett det som skrivits som spekulationer. Här har aldrig tidigare berättats något om varför man varit så säkra på sin sak. Ingen enda har lagt fram ett "bevis" öppet tidigare. Eftersom jag inte har en aning om vad folk snackar om i PM med varandra och jag själv inte fått något i saken så har det som skrivits på forumet sett ut som rena spekulationer för mig. Vad jag tror/har trott själv är högst ointressant egentligen. Jag och många med mig har inte kunnat förstå hur man kunnat ta så illa vid sig och hur man kunnat känna sig så lurad eftersom vi andra bara haft det som stått på forumet att gå efter. Därför är det bra att dom som vet delar med sig.

Jag gav Magdis en blomma för att jag tyckte att hon skrev ett mycket bra empatiskt inlägg. Kan bara beklaga att du blir sur för att jag gav Magdis den gesten. Jag kanske skulle kunnat förstå din undring om det varit så att jag lagt blomman under Magdis andra inlägg där hon delgav oss lite av det hon varit med om. Nu gjorde jag inte det och blomman betyder därför inte per automatik ett ställningstagande.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 26-08-2009, 12:00
          Länk hit: #119

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 12:50) *
          Nu är det du som hittar på för det du påstår har jag inte sagt. Varken att ni "hittar på" eller "Joooodå!"

Det jag sagt är att jag betraktar folk som oskyldiga tills motsatsen bevisats och att jag sett det som skrivits som spekulationer. Här har aldrig tidigare berättats något om varför man varit så säkra på sin sak. Ingen enda har lagt fram ett "bevis" öppet tidigare. Eftersom jag inte har en aning om vad folk snackar om i PM med varandra och jag själv inte fått något i saken så har det som skrivits på forumet sett ut som rena spekulationer för mig. Vad jag tror/har trott själv är högst ointressant egentligen. Jag och många med mig har inte kunnat förstå hur man kunnat ta så illa vid sig och hur man kunnat känna sig så lurad eftersom vi andra bara haft det som stått på forumet att gå efter. Därför är det bra att dom som vet delar med sig.

Jag gav Magdis en blomma för att jag tyckte att hon skrev ett mycket bra empatiskt inlägg. Kan bara beklaga att du blir sur för att jag gav Magdis den gesten. Jag kanske skulle kunnat förstå din undring om det varit så att jag lagt blomman under Magdis andra inlägg där hon delgav oss lite av det hon varit med om. Nu gjorde jag inte det och blomman betyder därför inte per automatik ett ställningstagande.

Jag blev naturligtvis inte sur för att Magdis fick en blomma, hon och Gillan och Lady H ska ha stora buketter idag! Hoppas att jag inte glömde nån nu. Strongt gjort av dom att berätta.

--------------------

Citera
          Bee
          Inlägg 26-08-2009, 12:30
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag vill minnas att personen bakom reservnicket faktiskt har trätt fram och gjort avbön. Det räcker väl så.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

30 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2026, 20:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon