Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          henriks
          Inlägg 27-08-2009, 16:21
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Farbror Blå @ 27-08-2009, 16:56) *
          ...
          Vi har såå funderat på hur blöjbyten och nappflaskor tar upp din tid=)
          ...

sånt sysslar inte vi med... vad tror du om oss egentligen? har inte tid med sånt nu i husbyggartider! :-)

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 27-08-2009, 16:21
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Sussie F-Flower @ 24-08-2009, 22:05) *
          Nu har ju inte jag varit med så länge men jag tycker att det är roligt när jag ser att Betty i Luleå är med, samt Netha i Kiruna... kompiskram.gif
          Vart är NI då?????

Här är jag! kompiskram.gif Jag har rätt fullt upp med trädgård och annat den här sommaren (förra sommaren fick jag ju p.g.a. sjukdom mest bara sitta still och se ogräset växa...) har en del att ta igen sweatingbullets.gif

Rätt intressant tråd det här... hög tid att bladen togs från munnarna så att några frågetecken rätades ut... Starkt Magdis, Lady H m.fl. ! bravo.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          henriks
          Inlägg 27-08-2009, 16:22
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (*Stintan* @ 27-08-2009, 17:03) *
          Men hallå jag var lite orolig att du sprungit in i väggen eller satt dig i klistret faktiskt. Hoppas det går bra med bygget.

jodå, jag har faktiskt använt en del lim, men aktat mig noga för att fastna!

Huset börjar ta sig, men det går långsamt, speciellt när man ligger i sängen med influensa....

--------------------

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 27-08-2009, 17:25
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 16:40) *
          Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! smile.gif
          Då blir man bekant!
          Men de som huvudsakligen skriver på "Småprat" har väl inget större intresse av att träffas...... unsure.gif sad.gif

Vad var detta för påhopp Christina? Skulle gärna åka på någons träff men det är alltid så långt från Närke och sedan har jag inte så fin trädgård som ni andra så jag kan aldrig bjuda igen med någon trevlig träff. Men att säga att vi inte vill vi som mest finns i Småprat ej trädgårdsrelaterad inte vill träffas så är du nog ute och cyklar.
          Finns som sagt många anledningar till att man inte hoppar på någon träff.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Betty
          Inlägg 27-08-2009, 17:39
          Länk hit: #165

Medlem

CITAT
          CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 16:40) Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! smile.gif
          Då blir man bekant!
          Men de som huvudsakligen skriver på "Småprat" har väl inget större intresse av att träffas...... unsure.gif sad.gif

CITAT (Inga från Närke @ 27-08-2009, 18:25) *
          Vad var detta för påhopp Christina? Skulle gärna åka på någons träff men det är alltid så långt från Närke och sedan har jag inte så fin trädgård som ni andra så jag kan aldrig bjuda igen med någon trevlig träff. Men att säga att vi inte vill vi som mest finns i Småprat ej trädgårdsrelaterad inte vill träffas så är du nog ute och cyklar.
          Finns som sagt många anledningar till att man inte hoppar på någon träff.

Mm... håller med dig Inga, det finns flera anledningar att inte åka på så många forumträffar... Jag har ett stort trädgårdsintresse och skriver mest i allmänna Småprat - men jag åker inte 100-150 mil för att träffa Odla-forumister, det har jag varken ork till eller råd med.

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 27-08-2009, 18:10
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:03) *
          Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.

Det mest graverande är att Reserv hade uppgett både fullt namn och personnummer till oss som kände "honom" och det senare visade sig vara EXAKT samma namn o personnummer som vederbörandes döde ex.man. Kan detta vara ett sammanträffande, allt detta?? Knappast.

Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång.

Jag blev också väldigt lurad, hade mkt kontakt med reserv på pm, tröstade när han blev änkling, gav råd när han blev ensam pappa m.m. lurade över han på andra forum där jag var med för att kunna ha så mkt kontakt som möjligt.
          Det var han som meddelade mig när Magdis fått sin gosse, o det var Magdis som fick mig att inse sanningen.
          För min del va det på nåt sätt droppen när jag till slut fick veta hur det var, att han aldrig funnits och hade sen väldigt svårt att vara här.
          Kunde inte förmå mig att prata med Pia sen heller.
          Allt var på nåt sätt som att mista en god kompis man aldrig haft. En konstig känsla samtidigt som man var så arg så sörjde jag honom. Men hur kan man sörja nån som aldrig fanns?
          Odla blev på nåt sätt symbol för ruffel o båg, stannade ett tag efteråt men det blev aldrig samma sak. Idag går jag in väldigt sporadiskt o då mest i trädgårdstrådarna.

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 27-08-2009, 18:23
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Men jag har koll på er tro inte annat, wink.gif iaf ni som pratar med Elle på chatten biggrin.gif

--------------------

Citera
          ylvahi
          Inlägg 27-08-2009, 18:25
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 10 191

Hej Netaave kul att se dej. Länge sen.
          Har väl inte synts till så mycket själv på ett tag

--------------------

Citera
          MariaS
          Inlägg 27-08-2009, 18:47
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 16:40) *
          Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! smile.gif
          Då blir man bekant!

Joodå! Flera stycken faktiskt!

Citera
          Gita
          Inlägg 27-08-2009, 19:03
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Magdis @ 27-08-2009, 12:10) *
          Jag blir lite tjurig när te.x Gita påstår att man inte har nån rätt att känna sig lurad av en person från ett forum. Detta är de facto en person jag träffat IRL tillsammans med min familj.

Nu hänger jag inte riktigt med om signaturen Reserv inte finns hur kan du och din familj träffat honom i IRL eller menar du personen som skapat Reserv.
          För övrigt har jag aldrig påstått att man inte kan känna sig lurad, men är det inte den bild man skapar för sig själv av personen bakom en signatur man blir lurad av.
          Som exempel kan jag ta att min bild av dig är en liten puttinuttig prästfru uppifrån Sveriges norra gräns, det är säkert fel. Lika fel som den bild jag förmodar du gjort dig av mig.
          När det gäller Reserv, om han nu är en påhittad karaktär vilket de flesta verkar vara överens om, så är den person som skapat denna uppkäftiga, karismatiska, intelligenta och på gränsen balanserande karaktär ett oerhört skickligt författarämne med speciell talang för levande personskildringar,
          Själv hade jag, oberoende om han finns eller inte, ett stort nöje och utbiyte av "hans" inlägg.

Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet.

Redigerat av Gita: 27-08-2009, 19:04

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 27-08-2009, 19:06
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Betty @ 27-08-2009, 18:39) *
          Mm... håller med dig Inga, det finns flera anledningar att inte åka på så många forumträffar... Jag har ett stort trädgårdsintresse och skriver mest i allmänna Småprat - men jag åker inte 100-150 mil för att träffa Odla-forumister, det har jag varken ork till eller råd med.

Men kära söta! Att kalla mitt inlägg för påhopp var väl ändå att ta i!? duh.gif

Det är hur trevligt som helst med forumistträffar och de flesta äger inte rum i våra trädgårdar utan på nån plantskola eller STA-möte eller liknande.
          Och Inga, i forumistkretsar finns INGET som heter "min trädgård är inte fin nog"! nono.gif
          Men jag förstår vad du menar för jag har också problem med den där Janthe som sitter på axeln......
          Synd om ni bor 100-150 mil från alla forumistmöten - jag vet inte var ni bor mer än Närke & Norrbottenskusten och jag antar att det finns fler forumister på båda dessa ställen om ni gör ett upprop.
          Sen kan det förstås finnas fler orsaker till att man inte kan komma och det förstår jag!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 27-08-2009, 19:16
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 20:06) *
          ....Synd om ni bor 100-150 mil från alla forumistmöten -......

Det gör inte Betty alls Jag har ju träffat henne och en annan Odlait på en trädgårdsmässa som låg alldelens lagom långt bort kompiskram.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Betty
          Inlägg 27-08-2009, 19:28
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 20:06) *
          Men kära söta! Att kalla mitt inlägg för påhopp var väl ändå att ta i!? duh.gif

Det är hur trevligt som helst med forumistträffar och de flesta äger inte rum i våra trädgårdar utan på nån plantskola eller STA-möte eller liknande.
          Och Inga, i forumistkretsar finns INGET som heter "min trädgård är inte fin nog"! nono.gif
          Men jag förstår vad du menar för jag har också problem med den där Janthe som sitter på axeln......
          Synd om ni bor 100-150 mil från alla forumistmöten - jag vet inte var ni bor mer än Närke & Norrbottenskusten och jag antar att det finns fler forumister på båda dessa ställen om ni gör ett upprop.
          Sen kan det förstås finnas fler orsaker till att man inte kan komma och det förstår jag!

Christina, ingenstans i mitt inlägg har jag använt ordet påhopp. Jag har inte heller sagt att jag bor 100-150 mil från alla forumistmöten. Jag träffar ofta, t.ex. i trädgårdssammanhang, flera av de Odlaiter som finns här i trakterna - men vi är inte så värst många. Och Lady H träffade jag på en trädgårdsmässa 30 mil härifrån för några år sen.

Redigerat av Betty: 27-08-2009, 19:29

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 27-08-2009, 19:37
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 27-08-2009, 20:03) *
          Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet.

Jo, det kan man nog säga att åtminstone jag har.

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-08-2009, 19:40
          Länk hit: #175

Gäster

CITAT (MariaS @ 27-08-2009, 19:47) *
          Joodå! Flera stycken faktiskt!

Precis, och riktigt trevligt har det då varit hittills! smiley_small_hug.gif
          Snart åker jag 31 mil enkel resa för att träffa en forumist, är det tillräckligt kul så är avståndet kort. coolgleam.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-08-2009, 19:42
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Vad kan en ökenråtta och en blå blomma ha gemensamt.... tongue.gif kompiskram.gif

Redigerat av Aqvakul: 27-08-2009, 19:46

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-08-2009, 19:45
          Länk hit: #177

Gäster

Det är inte en blå blomma jag ska hälsa på... hihi Du får allt fortsätta vara nyfis... laugh.gif Eller är det? confused.gif Enligt denna tråd så kan man ju aldrig veta... naughty.gif giggle.gif

slap.gif Nu fattar jag, AQ.... mitt våp!

Redigerat av Meriona: 27-08-2009, 19:51

Citera
          Gita
          Inlägg 27-08-2009, 19:48
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 27-08-2009, 20:37) *
          Jo, det kan man nog säga att åtminstone jag har.

Får jag höra?
          Gita

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 27-08-2009, 19:52
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Betty @ 27-08-2009, 20:28) *
          Christina, ingenstans i mitt inlägg har jag använt ordet påhopp. Jag har inte heller sagt att jag bor 100-150 mil från alla forumistmöten. Jag träffar ofta, t.ex. i trädgårdssammanhang, flera av de Odlaiter som finns här i trakterna - men vi är inte så värst många. Och Lady H träffade jag på en trädgårdsmässa 30 mil härifrån för några år sen.

Nej inte ordet "påhopp" från dig!
          Förlåt - jag trodde att när jag citerade ditt inlägg som citerade Ingas så skulle båda komma med....om du förstår hur jag menar?
          Men det är väl jättebra att du träffar Odlaiter ofta! Det var ju så jag menade!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-08-2009, 19:52
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 27-08-2009, 20:03) *

Stämmer nog bra fast du är en massa annat också säger min bild biggrin.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

30 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2026, 17:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon