| |
|
  |
Forumister försvinner |
|
|
|
|
27-08-2009, 22:07
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Tack för det, NU lägger jag av härifrån!!! Ni är ju värre än ungar i förskolan!!! Är ni vuxna. eller betalar era föräldrar bredbandsavgiften???
Redigerat av Bengalow: 27-08-2009, 22:08
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2009, 22:11
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Bengalow @ 27-08-2009, 23:07)  Tack för det, NU lägger jag av härifrån!!! Ni är ju värre än ungar i förskolan!!! Är ni vuxna. eller betalar era föräldrar bredbandsavgiften??? Applåderar! Inte bara ett ord i rättan tid, gillar den bitande ironin=) Men Stanna snälla Bengt, en del av oss är trevligare och grälar minsann inte alls
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2009, 22:36
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Bengalow @ 27-08-2009, 22:58)  Fy tusan, kärringar!! Kan ni inte träffas på ett kafferep i stället för att käbbla här på TRÄDGÅRDSforum?! Då kan ni också diskutera vilket som kom förtst - hönan eller ägget...Jag tror säkert ni kan lösa det problemet lika lätt. "Bengalow" - som snart förstår varför medlemmar "flyr" detta forum....jag lägger snart av i alla fall! Du verkar vara en som vore självskriven på det kafferepet
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2009, 23:25
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
Men herregud, det är väl inte konstigt att folk flyr detta forum. Samma skitsnack om och om igen. Och samma medlemmar som deltar i skitsnacktrådarna, S-n, G-a, B-t osv. Jag har varit inne här och läst sedan 2005 och det är banne mig samma personer som deltar i dessa skitsnacktrådar, år efter år. Men i jösse namn, skaffa er ett liv utanför forumet!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2009, 23:44
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:25)  Men herregud, det är väl inte konstigt att folk flyr detta forum. Samma skitsnack om och om igen. Och samma medlemmar som deltar i skitsnacktrådarna, S-n, G-a, B-t osv. Jag har varit inne här och läst sedan 2005 och det är banne mig samma personer som deltar i dessa skitsnacktrådar, år efter år. Men i jösse namn, skaffa er ett liv utanför forumet! Kasta sten när man sitter i glashus kallar jag sånt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2009, 23:56
|
Medlem

|
Ja, vad har t.ex du Stintan för liv? Inte en enda skitsnacktråd utan att du ska vara med och peta i den. Har du ingen famij eller trädgård eller vänner som upptar din tid?
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 00:06
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:25)  Men herregud, det är väl inte konstigt att folk flyr detta forum. Samma skitsnack om och om igen. Och samma medlemmar som deltar i skitsnacktrådarna, S-n, G-a, B-t osv. Jag har varit inne här och läst sedan 2005 och det är banne mig samma personer som deltar i dessa skitsnacktrådar, år efter år. Men i jösse namn, skaffa er ett liv utanför forumet! Kära alle, Välkommen tillbaka efter nästan ett helt års tystnad.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 00:13
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 01:06)  Kära alle, Välkommen tillbaka efter nästan ett helt års tystnad.  Tack ska du ha  Men du ska veta att trots att jag varit tyst så är jag väl medveten om vad som försigått här hela tiden, jag har läst och begrundat varje dag sedan sist. Ho ho ho!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 00:17
|
Medlem

|
CITAT (alle @ 28-08-2009, 01:13)  Tack ska du ha  Men du ska veta att trots att jag varit tyst så är jag väl medveten om vad som försigått här hela tiden, jag har läst och begrundat varje dag sedan sist. Ho ho ho! Trevligt för dig, jag har som vanligt missat hela långa våren och sommaren... orkar inte ens läsa i kapp, så om det finns något riktigt smaskigt, så tipsa mig gärna.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 05:30
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 22:08)  Fast än värre är det väl med dem som är födda som griniga kossor! gita Absolut! Ni tål ju ingenting utan att bryta ihop! CITAT (Betty @ 27-08-2009, 21:46)  Nehe, så nu är semestern slut då? 
CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:56)  Ja, vad har t.ex du Stintan för liv? Inte en enda skitsnacktråd utan att du ska vara med och peta i den. Har du ingen famij eller trädgård eller vänner som upptar din tid? Men hon har något som inte du har alle...
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 05:44
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Skitsnack är för mej när man tex ljuger om andra - orkar inte läsa om hela tråden igen för att se om nån ljugit om nån annan här när det gäller Reservs framfart. Det är så bra att såna här diskussioner kommer igång! Om vi inte pratar om det så blir det ju aldrig utrett. Och ni som protesterar var ju inte ens med på den tiden (iaf enligt era registreringsdatum) och kan helt enkelt inte veta allt vi pratar om. Åsikter kan ni såklart ha men aldrig nånsin veta hur det var just då, hur mycket ni än läser ikapp gamla trådar och diskussioner. Fy f-n vad mycket osämja som uppkom tack vare Reservs medverkan! Har "roat" mej dom senaste dagarna med att läsa gamla trådar... Kommer ni ihåg den här där Pia och Reserv skulle ut och campa?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 05:49
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Berith @ 28-08-2009, 06:44)  Har "roat" mej dom senaste dagarna med att läsa gamla trådar... Kommer ni ihåg den här där Pia och Reserv skulle ut och campa? En sån kärring du är Berith. Nog för att Pia L enligt min åsikt kan fara åt helvete, men av andra anledningar än era, men nu sitter du fan och gottar dig. Skäms!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 06:08
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Vill upprepa en åsikt jag yttrat i tidigare trådar, som liksom denna, spårat ur till pajkastning och rena personangrepp:
Starta en tråd som heter " hata andra", "du som vill gräla" eller liknande, dit ni kan få å göra just det. Vore skönt om det gick att ha trådar på forumet som handlade om livet på andra sätt än detta.
Börjar så smått förstå hur Robinson och andra program, som bara är uppbyggda på intrigmakeri och mobbing lyckas vara så populära, här finns ju samma drivkrafter verkar det.
Den här tråden har totalt spårat ur, den handlade ju om varför-och vart- forumisterna försvunnit, dessutom vilka.
Snälla, lås den och ta bort den? Leder ju ingenstans än till bråk
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 06:15
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Tvärtom så tycker jag att den här tråden på ett välgörande sätt rensade luften (även om den antagligen inte alls blev det TS avsett).
Möjligen är det "färdigrensat nu (åtminstone för denna gången)....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 06:54
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Det finns så mycket jag skulle vilja säga, men en del verkar ändå inte förstå så det är lika bra att låta bli. Och Farbror Blå! Det här har väl inte varit nån "bråktråd" innan "Bengalow" och "alle" kom in och försökte starta ett bråk som faktiskt inte fanns. Vad en del verkar ha missat här, är att detta inte har med att göra vad någon enbart skriver här på forumet, utan vad som hänt IRL tillsammans med forumet. Ni får ha hur många "nick" ni vill för mig så länge ni inte nästlar er in i mitt privata liv, men gör ni det så får ni faktiskt stå ert kast! Sen att jag tycker det är urlöjligt att ha fler än ett nick, det är en annan sak. Och Stintan! Visst sjutton kan man träffa den "rätte" även här  . Med den rätte menar jag en själsfrände ( alltså inte en käresta ). Jag har träffat på några som jag för mitt liv inte vill vara utan igen  . Och jag har också en "innersta krets" utanför Odla. Själsfränder, det träffar man på bara några få ggr under en livstid och det gäller att vara rädd om dem. Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är Jag tycker det känns väldigt skönt att en del av vad som faktiskt hände har kommit i dagen. Nu kanske vi äntligen kan lägga "Reserv" och hans bakomliggande nick bakom oss och gå vidare. Tack för mig i denna tråd/Gillan edit:Bara ett ordbyte
Redigerat av Gillan: 28-08-2009, 07:16
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 07:15
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag sitter här och myser lite och funderar över människan. Bengalow tackar för sig pga bråk men försöker samtidigt elda på brasan. Stor sakkunskap tydligen fast h*n bara varit medlem i två månader. Jaja, men som några skrivit, man BEHÖVER inte läsa alla trådar men på något sätt blir bråktrådarna väldigt väl lästa samtidigt som dom brukar väcka dom verkliga bråkstakarna.  Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er. Edit stavfel
Redigerat av Gossen Ruda: 28-08-2009, 07:41
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 07:34
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)  Jag sitter här och myser lite och funderar över människan. Bengalow tackar för sig pga bråk men försöker samtidigt elda på brasan. Stor sakkunskap tydligen fast h*n bara varit medlem i två månader. Jaja, men som några skrivit, men BEHÖVER inte läsa alla trådar men på något sätt blir bråktrådarna väldigt väl lästa samtidigt som dom brukar väcka dom verkliga bråkstakarna.  Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er.  Tack för ännu en underhållande och träffsäker analys. För övrigt, personligen tycker jag att denna tråd är behövlig, reservhistorien behövde luftas, den kommer annars att hemsöka forumet i eviga tider. Nästa gång den pluppar upp kan man bara länka till denna tråd. Så den ska absolut vara kvar.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 07:41
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 08:34)  För övrigt, personligen tycker jag att denna tråd är behövlig, reservhistorien behövde luftas, den kommer annars att hemsöka forumet i eviga tider. Nästa gång den pluppar upp kan man bara länka till denna tråd. Så den ska absolut vara kvar. Det håller jag med om till 100%  . Om den här tråden tas bort så får vi leva med denna " Reservhistoria" i all evinnerlighet och det vill i alla fall inte jag! Jag är redan så trött på det så jag blir illamående ( och jo, jag vet att jag sa att det var tack för mig, sorry )
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 08:00
|

Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208

|
hej hopp jag finns ännu men går kanske in här en gång i halvåret fast jag har varit inne o kollat lite de senaste dagarna o vad finner jag de va som om jag inte varit borta samma gamla historia ja ,,,,,,,,,,,,,,,,o såklart jag läste hela tråden,,,,,;O) nå jag har ju vart me så länge i odla att jag nog aldrig kommer försvinna helt men de blir mer sporadiskt än de första åren ,,,, då jag läste allt nu finns de så mycket annat som lockar både IRL o på nätet o om nån skulle sakna mej så finns jag ju här numera finns de möjligheter att kommentera mina bilder på varje dags blad kul va nu ska jag se om de finns nåt annat o läsa här o sen ska jag ut o plantera 50 stycken narcissor o påskliljor för vårens prakt men jag kommer nog in o kollar lite till här sen de ska ju komma regn
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsidayla oldwolfie
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 08:04
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
I ett samhälle måste man ibland acceptera vad andra bestämmer utan att vi andra varken får insyn vad som skett eller vet varför funktionärer tycker som de tycker. Det går givetvis att påverka via våra valda politiker även om det är trögt. Forumet är privatägt och ägarna gör som de själva vill. Detta måste vi acceptera.
Rahmat betedde sig länge illa, han angrepp många på olika sätt och skrev ungefär ”ni är dumma”. Det kunde vi acceptera, men när han skrev att vi var dummadumma och folk påpekade att han skulle skärpa sig, sade han ungefär att han inte alls betedd sig illa och att det var vi som var dumma. Någon anmälde honom och han blev avstängd en period.
När Rahmat sedan återkom fortsatt angreppen som tidigare och övergick sedan till hot som helt enkelt kändes kraftigt obehagliga så fick jag och flera andra nog och det skrevs flera brev till WEB-master. Det hela resulterade den aktuella tråden togs bort och vederbörande stängdes av. Jag tycker själv det var onödigt hårt att stänga Rahmat tillsvidare, men jag vet ju inte vilka andra synpunkter som kom in till WEB-master.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|