| |
|
  |
Forumister försvinner |
|
|
|
|
28-08-2009, 08:13
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)  --- Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er. Hej du! Egotripp...
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 08:40
|
Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218

|
Hej! Alla har vi väl träffat mytomaner irl. Varför tycks en del vara förvånade att mytomanerna trivs på ett anonymt forum. Oftast är mytomaner tämligen ofarliga men ibland ganska otrevliga. Jag tycker att de stora problemen inträffar när de polisanmäler div. brott. Mytomaner kan låta synnerligen trovärdiga. Låt inte mytomanerna skrämma bort dig från ett i övrigt trevligt forum. MVH Jan Lindgren
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 08:51
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54)  Och Stintan! Visst sjutton kan man träffa den "rätte" även här  . Med den rätte menar jag en själsfrände ( alltså inte en käresta ). Jag har träffat på några som jag för mitt liv inte vill vara utan igen  . Och jag har också en "innersta krets" utanför Odla. Själsfränder, det träffar man på bara några få ggr under en livstid och det gäller att vara rädd om dem. Ok Gillan jag vill inte säga emot dig på den punkten. Jag skulle antagligen känna likadant som er om denne "Reserv" varit någon jag själv brytt mig om eller haft närmare kontakt med men eftersom jag inte haft det utan bara med personen bakom så ....äsch jag har nog bara inte tänkt på det från det hållet tidigare så jag tackar för ditt inlägg.  Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:56)  Ja, vad har t.ex du Stintan för liv? Inte en enda skitsnacktråd utan att du ska vara med och peta i den. Har du ingen famij eller trädgård eller vänner som upptar din tid? Ja det skulle du bra gärna vilja veta va? Det här var ingen skitsnacktråd innan du och Bengalow (eller va nicket va) klampade in. Konstigt att nästan alla dina inlägg i Småprat är otrevliga och ligger i vad du kallar skitsnacktrådar.
Redigerat av *Stintan*: 28-08-2009, 09:13
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 09:03
|

Medlem
Antal inlägg: 1 401
Medlem nr: 648

|
Tänk så skönt det är att denna delen finns i en egen avdelning.
Odla- är inte det som man gör i trädgården och i krukor.
Ni grälar så man blir tårögd-av skratt. tack för underhållningen nu dyker jag in i de avdelningarna jag är medlem för: krukväxter, pallkragar, förökning mm
Lilla mamma som alltid finns här. då och då
--------------------
Det är skönt när allt är grönt
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 09:18
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)  Jag sitter här och myser lite och funderar över människan. Bengalow tackar för sig pga bråk men försöker samtidigt elda på brasan. Stor sakkunskap tydligen fast h*n bara varit medlem i två månader. Jaja, men som några skrivit, man BEHÖVER inte läsa alla trådar men på något sätt blir bråktrådarna väldigt väl lästa samtidigt som dom brukar väcka dom verkliga bråkstakarna.  Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er. Edit stavfel Jag tycker också att det är ganska skrattretande att de s.k grälen enbart har uppstått sen diverse personer utan nån bakomliggande kunskap om vad som har hänt, kastar sig in här och ojar sig över hur bråkigt det är. Ohyggligt komiskt faktiskt, att bara komma in här och säga "nu går jag härifrån, ni är dumma!"
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 09:26
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Visst är det komiskt
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 10:13
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 10:25
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Eftersom min dator och Odla.nu åter tycks komma överens (utan att jag gjort någonting) kastar också jag mej in i diskussionen.
Jag tycker det är jättebra att all denna gamla skit kommer upp till ytan.
Jag var inte medlem på Odla när denne Reserv var aktuell, men jag förstår att "han" var en mycket speciell personlighet som hade många som värnade om "honom". Det är så mycket och så ofta som det refereras till Reserv, så det är absolut lika bra att få klarhet i att denne person inte fanns och att det är en annan medlem som kört med flera olika nick. Uppenbart så var det många som brydde sig om personen som hade dessa olika nick, denne person sög i sig all sympati och omtänksamhet samtidigt som falskspelet pågick. När man sedan upptäcker att man är lurad och har varit omtänksam mot en person som inte finns...självklart är det tufft, man blir både ledsen och förbannad. Det gör ju hela situationen "smutsig" om ni förstår hur jag tänker.
Jag är förundrad över att personen som det gäller inte framträder, hur kan man låtsas som ingenting?
Jag håller med Gillan, jag har träffat flera personer via internet, inkl Odla, som jag blivit nära vän med IRL. Människor som jag träffat och har infogat i mitt "privata" liv. Min sk "innersta krets". Människor som har kommit att betyda mycket för mej i mitt vardagsliv. Så visst kan man binda djupa vänskapsrelationer via nätet! Därmed kan man också känna sig fruktansvärt sviken och lurad av en person från ett nätforum.
Vad gäller Rahmat2 så håller jag med Ralf, det var tufft att stänga av honom helt. Men orsaken var nog till stor del att i en av de sista trådarna som Rahmat2 skrev i (den är borttagen nu) uttalade han sig faktiskt hotfullt mot en del som inte hade samma åsikter som han själv. Om det sen berodde på svårigheter med nyanserna i språket eller något annat låter jag vara osagt.
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 10:36
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Monaxe @ 28-08-2009, 11:25)  Vad gäller Rahmat2 så håller jag med Ralf, det var tufft att stänga av honom helt. Men orsaken var nog till stor del att i en av de sista trådarna som Rahmat2 skrev i (den är borttagen nu) uttalade han sig faktiskt hotfullt mot en del som inte hade samma åsikter som han själv. Om det sen berodde på svårigheter med nyanserna i språket eller något annat låter jag vara osagt. Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder! Och nej, jag skickade inga!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 10:41
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder! Och nej, jag skickade inga!   Då var det absolut lika bra att han blev avstängd!! jösses...
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 12:37
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2009, 09:51)  Ok Gillan jag vill inte säga emot dig på den punkten. Jag skulle antagligen känna likadant som er om denne "Reserv" varit någon jag själv brytt mig om eller haft närmare kontakt med men eftersom jag inte haft det utan bara med personen bakom så ....äsch jag har nog bara inte tänkt på det från det hållet tidigare så jag tackar för ditt inlägg.  Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. . Hihi Stintan! Nu var det ju inte riktigt Reserv jag menade som blivit en "själsfrände"  , men det är som vanligt skönt med din öppna attityd till allt som disskuteras här
Redigerat av Gillan: 28-08-2009, 12:38
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 12:48
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Om vi återgår till Rahmat så började jag undersöka saken lite men gick inte så långt. Från en annan medlem fick jag ett mobilnummer till honom och det var mycket riktigt reggat på en Rahmat med adress och allt. Jag ringde dock aldrig eller kollade upp närmare vilket inte medlemmen heller hade gjort. Det går säkert att regga ett kontantkort till en mobil på en uppdiktad person eller låna en annan persons identitet. Sen Googlade jag på namnet och hamnade på en matematisk frågespalt där en person med detta namn hade ställt en mycket invecklad fråga om nån uträkning och fått ett svar, jag fattade varken frågan eller svaret. Allt dock på perfekt svenska. Här på Odla var en del inlägg också på perfekt svenska, andra knappt läsbara. Jag undrar... fast det är kanske bäst att bara glömma historien. Det ÄR dock ett stort problem med identiteter på nätet, det går nästan att luras hur mycket som helst.
Redigerat av Gossen Ruda: 28-08-2009, 12:48
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:36
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54)  Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är  ...och för min del, så säger jag Tack detsamma Gillan!  CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)   Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:42
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  ...Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder!...  Ja i så fall tycker jag också att det var bra att han blev avstängd! När det gäller språket tyckte jag det var trovärdigt när han förklarade att han brukade skriva i lugn och ro och använda datorns stavningsprogram när han skrev pm eller genomtänkta inlägg. I diskussionens hetta däremot skulle det gå snabbt och då stavade han illa. Inte så konstigt alls. Jag tycker inte det finns någon anledning att betvivla att han existerar. Det finns fler sätt att vara avvikande på än reserv, det vore ganska märkligt om exakt samma historia upprepades med Rahmat - såvida ni inte tror att Reserv och Rahmat skapades av samma person?
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:45
|

Medlem

|
CITAT (Monaxe @ 28-08-2009, 11:25)  Jag tycker det är jättebra att all denna gamla skit kommer upp till ytan.
Jag var inte medlem på Odla när denne Reserv var aktuell, men jag förstår att "han" var en mycket speciell personlighet som hade många som värnade om "honom". Det är så mycket och så ofta som det refereras till Reserv, så det är absolut lika bra att få klarhet i att denne person inte fanns och att det är en annan medlem som kört med flera olika nick. Uppenbart så var det många som brydde sig om personen som hade dessa olika nick, denne person sög i sig all sympati och omtänksamhet samtidigt som falskspelet pågick. När man sedan upptäcker att man är lurad och har varit omtänksam mot en person som inte finns...självklart är det tufft, man blir både ledsen och förbannad. Det gör ju hela situationen "smutsig" om ni förstår hur jag tänker.
Jag är förundrad över att personen som det gäller inte framträder, hur kan man låtsas som ingenting?
Jag håller med Gillan, jag har träffat flera personer via internet, inkl Odla, som jag blivit nära vän med IRL. Människor som jag träffat och har infogat i mitt "privata" liv. Min sk "innersta krets". Människor som har kommit att betyda mycket för mej i mitt vardagsliv. Så visst kan man binda djupa vänskapsrelationer via nätet! Därmed kan man också känna sig fruktansvärt sviken och lurad av en person från ett nätforum. Precis så!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:45
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder!  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.
Redigerat av Ralf: 28-08-2009, 13:46
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:46
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig. Bild på mig!
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.  Nähä du - den gubben har jag sett förr och inte hette han Ralf!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:49
|

Medlem

|
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.   Ja solbrillorna stämmer ju i alla fall!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 13:50
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.  Men inte är du Hasse?
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|