Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-08-2009, 13:51
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Myosotis @ 28-08-2009, 14:42) *
          sick.gif Ja i så fall tycker jag också att det var bra att han blev avstängd!

När det gäller språket tyckte jag det var trovärdigt när han förklarade att han brukade skriva i lugn och ro och använda datorns stavningsprogram när han skrev pm eller genomtänkta inlägg. I diskussionens hetta däremot skulle det gå snabbt och då stavade han illa. Inte så konstigt alls.

Jag tycker inte det finns någon anledning att betvivla att han existerar. Det finns fler sätt att vara avvikande på än reserv, det vore ganska märkligt om exakt samma historia upprepades med Rahmat - såvida ni inte tror att Reserv och Rahmat skapades av samma person?

Beträffande det sista så funderade jag över det ibland, dom var samtida. Jag kommer också ihåg att han förklarade sig med stavningprogrammet men ett sånt rättar inte grammatiken.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 28-08-2009, 13:55
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36) *
          Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder! -fear-.gif

Och nej, jag skickade inga! rotfl.gif

ohmy.gif ohmy.gif fear.gif JÖSSES! Fyyy faan...

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 28-08-2009, 13:58
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45) *
          Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Red Top
          Inlägg 28-08-2009, 14:12
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.

Tack snälla Ralf för ett jättegott skratt.

Fnissar fortfarande. giggle.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 28-08-2009, 14:13
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54) *
          .....Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är kompiskram.gif .....

Och i mitt fall så vet du redan hur MYCKET du betyder för mig kompiskram.gif och efter den "pärs/stålbad" som vi genomgick för ett par år sedan så har vi lärt oss hur viktigt det är med riktiga vänner. Hade vi inte haft varndra tror jag knappast att någon av oss hade orkat med allt det som hände

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Berith
          Inlägg 28-08-2009, 14:36
          Länk hit: #246

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54) *
          --- Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är kompiskram.gif ---

Har ju missat...! slap.gif

Stor kompiskram.gif till dej också!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Chamomille
          Inlägg 28-08-2009, 14:38
          Länk hit: #247

Medlem

CITAT (Red Top @ 28-08-2009, 15:12) *
          Tack snälla Ralf för ett jättegott skratt.

Fnissar fortfarande. giggle.gif

Ja, här fnissas det också. Folk skulle ju tro att man är knäpp om dom såg en här i soffan asgarvandes för sig själv giggle.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 28-08-2009, 14:52
          Länk hit: #248

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag kommer ihåg att Ralf visat när han suttit högst uppe på Globen. Undrar bara hur sjutton Globen kunde försvinna upp den vägen...? g.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Chamomille
          Inlägg 28-08-2009, 15:04
          Länk hit: #249

Medlem

CITAT (Berith @ 28-08-2009, 15:52) *
          Jag kommer ihåg att Ralf visat när han suttit högst uppe på Globen. Undrar bara hur sjutton Globen kunde försvinna upp den vägen...? g.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-08-2009, 15:13
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Monaxe @ 28-08-2009, 11:25) *
          Eftersom min dator och Odla.nu åter tycks komma överens (utan att jag gjort någonting) kastar också jag mej in i diskussionen.

Jag tycker det är jättebra att all denna gamla skit kommer upp till ytan.

Jag var inte medlem på Odla när denne Reserv var aktuell, men jag förstår att "han" var en mycket speciell personlighet som hade många som värnade om "honom". Det är så mycket och så ofta som det refereras till Reserv, så det är absolut lika bra att få klarhet i att denne person inte fanns och att det är en annan medlem som kört med flera olika nick.
          Uppenbart så var det många som brydde sig om personen som hade dessa olika nick, denne person sög i sig all sympati och omtänksamhet samtidigt som falskspelet pågick.
          När man sedan upptäcker att man är lurad och har varit omtänksam mot en person som inte finns...självklart är det tufft, man blir både ledsen och förbannad. Det gör ju hela situationen "smutsig" om ni förstår hur jag tänker.

Jag är förundrad över att personen som det gäller inte framträder, hur kan man låtsas som ingenting?

Jag håller med Gillan, jag har träffat flera personer via internet, inkl Odla, som jag blivit nära vän med IRL. Människor som jag träffat och har infogat i mitt "privata" liv. Min sk "innersta krets". Människor som har kommit att betyda mycket för mej i mitt vardagsliv. Så visst kan man binda djupa vänskapsrelationer via nätet! Därmed kan man också känna sig fruktansvärt sviken och lurad av en person från ett nätforum.

Vad gäller Rahmat2 så håller jag med Ralf, det var tufft att stänga av honom helt. Men orsaken var nog till stor del att i en av de sista trådarna som Rahmat2 skrev i (den är borttagen nu) uttalade han sig faktiskt hotfullt mot en del som inte hade samma åsikter som han själv. Om det sen berodde på svårigheter med nyanserna i språket eller något annat låter jag vara osagt.

Om du bara visste hur nära "spikhuvudet" du träffade med ditt inlägg! Klockrent Monaxe wub.gif . Vad det gäller Rahmat så har jag vare sig synpunkter eller erfarenhet, så där har jag inget att säga ninja.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 28-08-2009, 15:13) *
          Och i mitt fall så vet du redan hur MYCKET du betyder för mig kompiskram.gif och efter den "pärs/stålbad" som vi genomgick för ett par år sedan så har vi lärt oss hur viktigt det är med riktiga vänner. Hade vi inte haft varndra tror jag knappast att någon av oss hade orkat med allt det som hände

Ja du, vad skulle vi gjort utan varandra när det begav sig...............det är sånt här som visar vad vänner betyder wub.gif

CITAT (Biggan_ @ 28-08-2009, 14:36) *
          ...och för min del, så säger jag Tack detsamma Gillan!

flirting.gif

CITAT (Berith @ 28-08-2009, 15:36) *
          Har ju missat...! slap.gif

Stor kompiskram.gif till dej också!

Man kan inte hinna med att se allt Berith giggle.gif kompiskram.gif

Fast jag har hört talas om en någorlunda snygg karl i sina bästa år jag naughty.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2009, 15:25
          Länk hit: #251

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 27-08-2009, 21:36) *
          Osympatisk är närmaste ordet jag kunde finna. Men underhållande ibland. smile.gif

Ja, jag har inget behov av bli älskad av alla. Tyvärr kan jag inte kontra med min bild av dig, har ingen, du är för
          vag i konturerna.
          Gita

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-08-2009, 15:32
          Länk hit: #252

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Kan bara tillägga ang Rahmat2 att han är INTE Reserv och han finns på riktigt. Jag hade mailkontakt med Rahmat när han blev avstängd och jag mobilnr och adress mm så jag ser inte honom som ett "troll".

Sen när vi ändå diskuterar folk som inte är här och går i svaromål så tycker jag att man borde släppa diskussionerna om den person som påstås vara bakom Reserv. Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2009, 15:39
          Länk hit: #253

Medlem

CITAT (Bengalow @ 27-08-2009, 22:58) *
          Fy tusan, kärringar!! Kan ni inte träffas på ett kafferep i stället för att käbbla här på TRÄDGÅRDSforum?! Då kan ni också diskutera vilket som kom förtst - hönan eller ägget...Jag tror säkert ni kan lösa det problemet lika lätt.
          "Bengalow" - som snart förstår varför medlemmar "flyr" detta forum....jag lägger snart av i alla fall!

Ojdå, vad du tar i då! Har du problem? Nu är ju detta småpratsforumet, som väl om jag inte tar fel, kom till just för att vissa känsliga skulle slippa lite tuffare diskussioner. Kanske är det precis som du själv säger, bäst att du snart lägger av. För min del tycker jag att ditt sätt att slänga dig in i debatten är en aning otrevligt och väldigt enfaldigt,
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2009, 15:45
          Länk hit: #254

Medlem

CITAT (Grå @ 28-08-2009, 06:49) *
          En sån kärring du är Berith. Nog för att Pia L enligt min åsikt kan fara åt helvete, men av andra anledningar än era, men nu sitter du fan och gottar dig. Skäms!

Jamen det är ju precis så du bruka roa dig med att göra, dra upp flera år gamla trådar.
          Det där med sten och glashus borde du också vara lite medveten om.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2009, 15:50
          Länk hit: #255

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 28-08-2009, 07:15) *
          Tvärtom så tycker jag att den här tråden på ett välgörande sätt rensade luften (även om den antagligen inte alls blev det TS avsett).

Möjligen är det "färdigrensat nu (åtminstone för denna gången)....

Här måste jag säga att jag håller med. Visst är det bra att gamla lik dras fram annars ligger de bara och luktar.
          Själv har jag fått en större förståelse varför en del, som kom närmre verkligheten tog väldigt illa vid sig, av något som jag tyckte var underhållande, en kul skribent att slänga käft med.
          Gita

Citera
          Grå
          Inlägg 28-08-2009, 15:56
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Gita @ 28-08-2009, 16:45) *
          Jamen det är ju precis så du bruka roa dig med att göra, dra upp flera år gamla trådar.
          Det där med sten och glashus borde du också vara lite medveten om.
          Gita

Med den enda lilla detaljen att det bara är när ni skvallerkärringar gör det - om andra - som det är ok.
          Vad ledsam du är Gita, du och din präktighet är som lite för sur mjölk.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 28-08-2009, 15:57
          Länk hit: #257

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Gita @ 28-08-2009, 16:50) *
          Här måste jag säga att jag håller med. Visst är det bra att gamla lik dras fram annars ligger de bara och luktar.
          Själv har jag fått en större förståelse varför en del, som kom närmre verkligheten tog väldigt illa vid sig, av något som jag tyckte var underhållande, en kul skribent att slänga käft med.
          Gita

Håller med Gita!
          Jag har aldrig vetat att det fanns en sån mörk & ledsam historia bakon signaturen Reserv.
          Däremot tyckte jag, av det jag såg, att "han" var rolig, smart och hade vettiga inlägg.......
          Tänk hur det kan bli! unsure.gif dunno.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          abbbe
          Inlägg 28-08-2009, 16:05
          Länk hit: #258

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Kan inte hålla mig längre...
          Men varför bråkar ni? Vad har ni för er egentligen? Bråkar man med folk som man egentligen inte känner eller har en susning om. Detta är egentligen bråk mellan ord, meningar oc texter och beror på att man vill skriva det bästa själv och de som skriver fel... då blir det bråk. Snälla, det finns inget annat än att skämmas än folk som bråkar i ett forum med andra texter. Det är självklart lättare att bråka med texter, för när man sitter framför datorn är man själv, helt ensam och envis och detta leder att ni blir lite aggressiva, "men hörrudu skriv inte så jag vill inte se att någon skriver något fel som syns på min datorskärm och därför måste detta rättas"
          Detta var anledningen till varför det blir bråk flirting.gif

Redigerat av abbbe: 28-08-2009, 16:06

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-08-2009, 16:11
          Länk hit: #259

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (abbbe @ 28-08-2009, 17:05) *
          Kan inte hålla mig längre...
          Men varför bråkar ni? Vad har ni för er egentligen? Bråkar man med folk som man egentligen inte känner eller har en susning om. Detta är egentligen bråk mellan ord, meningar oc texter och beror på att man vill skriva det bästa själv och de som skriver fel... då blir det bråk. Snälla, det finns inget annat än att skämmas än folk som bråkar i ett forum med andra texter. Det är självklart lättare att bråka med texter, för när man sitter framför datorn är man själv, helt ensam och envis och detta leder att ni blir lite aggressiva, "men hörrudu skriv inte så jag vill inte se att någon skriver något fel som syns på min datorskärm och därför måste detta rättas"
          Detta var anledningen till varför det blir bråk flirting.gif

Snälla abbe! Läs hela tråden och döm sen tummenupp.gif . Jag tror jag med gott samvete kan säga att det inte förekommit nåt bråk överhuvudtaget, med undantag för ett par stycken som gav sig in i leken i går kväll.

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Amaryllis
          Inlägg 28-08-2009, 16:18
          Länk hit: #260

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 19 230

Nja, tycker också att ni är duktiga på bråk, med tanke på hur jag startade denna tråd och hur den utvecklades wink.gif

Citera

30 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 22:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon