Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          Lady Hamilton
          Inlägg 28-08-2009, 21:06
          Länk hit: #301

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ja jag kan nu ge dig Credit men du skall även få en STOR smiley_small_hug.gif Det stämmer det du skriver Tyvärr kan vi ju inte verifera för de som är nya för tråden togs bort

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 28-08-2009, 21:10
          Länk hit: #302

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Å vad roligt att du är tillbaka netha biggrin.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2009, 21:16
          Länk hit: #303

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 21:49) *
          Vad är det för fakta du är ute efter? IP-nummer? En undertecknad bekännelse? Det är inte heller frågan om att döma någon, bara att inse att vi har en trollartad mytoman på forumet. Nu är hon borta men dyker säkert upp igen, som hon gjort i åratal. Som du kan se på på min information har jag varit med på forumet från början och på forumet innan det. Jag har inget medlemsnummer, det är ett inventarienummer. Jag kommer ihåg allt bråk med copycat 1-3 m.fl., "posse" är starkt misstänkt också. Ok, inte alla detaljer men att det varit bråk runt Pia sen hon dök upp här, i mer eller mindre grad.

Posse, kan det vara samma person som låg bakom Reserv? Det här är ju helt sanslöst. Just sign. Posse ger mig kalla kårar och väcker obehagliga minnnen. På den tiden var jag dum eller naiv nog att använda mitt riktiga för och efternamn som signatur (iofs ett inte särskilt ovanligt namn, finns omkring 20 st med samma namn i Sverige.) Hur som helst , någon som sade sig vare Odlaforumist började skicka först konstiga sedan ganska hotfulla mail till både mig, min man och våra barn. Av någon anledning, jag har inga bevis, fick jag för mig att avsändaren var Posse, kanske var det språket och sättet att uttrycka sig. Mailen var så pass obehagliga att vi väl borde polisanmält, men vi bara raderade allt och efter en ganska kort tid upphörde de att komma. Och jag lärde mig att man nog bör försöka vara så anonym som möjligt på nätet.
          Gita

Citera
          Hej igen
          Inlägg 28-08-2009, 21:19
          Länk hit: #304

Gäster

Men varför höll ni tyst, alla ni som hade fakta som ni delgav mig?
          Varför lät ni mig klä skott för allt?

Varför ställde ni inte ens upp när ni såg de grövsta angreppen på mig, där jag kallades för än det ena och andra och än värre?
          Jag tycker faktiskt att ni är en bunt fegisar som ser mer till det egna än att ställa upp för andra.

Citera
          Anma
          Inlägg 28-08-2009, 21:19
          Länk hit: #305

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 28-08-2009, 22:16) *
          Posse, kan det vara samma person som låg bakom Reserv? Det här är ju helt sanslöst. Just sign. Posse ger mig kalla kårar och väcker obehagliga minnnen. På den tiden var jag dum eller naiv nog att använda mitt riktiga för och efternamn som signatur (iofs ett inte särskilt ovanligt namn, finns omkring 20 st med samma namn i Sverige.) Hur som helst , någon som sade sig vare Odlaforumist började skicka först konstiga sedan ganska hotfulla mail till både mig, min man och våra barn. Av någon anledning, jag har inga bevis, fick jag för mig att avsändaren var Posse, kanske var det språket och sättet att uttrycka sig. Mailen var så pass obehagliga att vi väl borde polisanmält, men vi bara raderade allt och efter en ganska kort tid upphörde de att komma. Och jag lärde mig att man nog bör försöka vara så anonym som möjligt på nätet.
          Gita

huvva... Fler här har råkat ut för liknande. Ett av skälen till att jag varit försiktig med min riktiga identitet, vilket jag fått på pälsen för förut.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-08-2009, 21:20
          Länk hit: #306

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hej igen, Hej igen. Roligt att höra av dig. Jag trodde nog allt på dig, jag var själv tveksam mot reserven ett tag innan bluffen kom fram. Beträffande AnitaO så har hon inte varit här på ett bra tag, bytte hon inte nick till AnitaG förresten? Eller var det tvärtom?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Hej igen
          Inlägg 28-08-2009, 21:21
          Länk hit: #307

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 22:20) *
          Hej igen, Hej igen. Roligt att höra av dig. Jag trodde nog allt på dig, jag var själv tveksam mot reserven ett tag innan bluffen kom fram. Beträffande AnitaO så har hon inte varit här på ett bra tag, bytte hon inte nick till AnitaG förresten? Eller var det tvärtom?

Tack Gossen! Dig har man alltid kunnat lita på wink.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 28-08-2009, 21:22
          Länk hit: #308

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Är ni säkra på att det är Netha som kommit tillbaka. g.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Berith
          Inlägg 28-08-2009, 21:23
          Länk hit: #309

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Se där...! biggrin.gif Undrar vad Ingemar och Göran säger om att en medlem som tydligen kämpat sej till att bli borttagen plötsligt dyker upp igen.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-08-2009, 21:26
          Länk hit: #310

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 21:49) *
          Vad är det för fakta du är ute efter? IP-nummer? En undertecknad bekännelse? Det är inte heller frågan om att döma någon, bara att inse att vi har en trollartad mytoman på forumet. Nu är hon borta men dyker säkert upp igen, som hon gjort i åratal. Som du kan se på på min information har jag varit med på forumet från början och på forumet innan det. Jag har inget medlemsnummer, det är ett inventarienummer. Jag kommer ihåg allt bråk med copycat 1-3 m.fl., "posse" är starkt misstänkt också. Ok, inte alla detaljer men att det varit bråk runt Pia sen hon dök upp här, i mer eller mindre grad.

Men snälla rara Gossen Ruda du missförstod mitt inlägg totalt. Läs det en gång till och försök samtidigt tyda det på ett annat sätt än du gjorde när du först läste det. Jag vet och känner till allt det där du skriver, så ta inte i så du spricker. Läste i forumet låååångt innan jag blev medlem.

De fakta som i den här tråden lagts fram av Magdis, Lady Hamilton, Gillan t.ex. är fakta som aldrig tidigare framkommit och därför har jag inte haft tillgång till detta som dom berättar. Att du då går i taket för att jag förhållit mig neutral kan jag inte göra något åt det får stå för dig. Nu läggs ju fram fakta som gör att även vi som inte vetat vad som förekommit i personliga kontakter utanför forumet har en möjlighet att förstå bättre varför så man kännt sig så lurad. Detta är vad jag menade. Jag tar gärna tillbaka ordet döma.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Hej igen
          Inlägg 28-08-2009, 21:27
          Länk hit: #311

Gäster

Berith ..jag har inte alls kämpat för att få mitt medlemsskap borttaget, jag skickade bara ett mejl och så var det fixat.

Red Top .. jepp, det är jag som fortfarande orkar andas och som skriver här ... du ska inte behöva tvivla :-)

Citera
          Berith
          Inlägg 28-08-2009, 21:33
          Länk hit: #312

Medlem

CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 22:27) *
          Berith ..jag har inte alls kämpat för att få mitt medlemsskap borttaget, jag skickade bara ett mejl och så var det fixat.

Oj då, det som varit så svårt i alla år med förklaringen att det ställer till det i trådarna. flirting.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Hej igen
          Inlägg 28-08-2009, 21:35
          Länk hit: #313

Gäster

CITAT (Berith @ 28-08-2009, 22:33) *
          Oj då, det som varit så svårt i alla år med förklaringen att det ställer till det i trådarna. flirting.gif

Tror säkert att du vet att sedan nya forumet öppnades så kan man avsluta/ byta anvnick

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-08-2009, 21:40
          Länk hit: #314

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare.

Citera
          Amaryllis
          Inlägg 28-08-2009, 21:41
          Länk hit: #315

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 19 230

Hej igen Netha, du känner inte mig o jag inte dig, men skulle va kul om du var medlem i forumet igen med namnet Netha. Vad bra att jag startade denna tråd, ellerhur? wink.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-08-2009, 21:42
          Länk hit: #316

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Kul att se dig Netha biggrin.gif

Kul också att se att forumister inte bara försvinner utan även kommer tillbaka.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Red Top
          Inlägg 28-08-2009, 21:42
          Länk hit: #317

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:40) *
          Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare.

Har du läst hela tråden??????

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Berith
          Inlägg 28-08-2009, 21:43
          Länk hit: #318

Medlem

CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 22:35) *
          Tror säkert att du vet att sedan nya forumet öppnades så kan man avsluta/ byta anvnick

Fast jag tror ju inte att det är för att medlemmar ska hoppa ut och in lite hursomhelst. Eller hur? Det är ju precis sånt vi diskuterar här nu, att det byts nick hit och dit, och jag har iaf fått uppfattningen att det inte är populärt bland övriga medlemmar heller... En annan sak om man ändrar i sitt nick, stavning tex, men att be om att bli raderad och sen regga sej igen är väl inte samma sak.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-08-2009, 21:45
          Länk hit: #319

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Red Top @ 28-08-2009, 22:42) *

Ja. Och jag tycker synd om dom som inte kan släppa saken och gå vidare. Har dom inget viktigare i sina liv att ägna energin åt än att älta detta?

Citera
          Irene_L
          Inlägg 28-08-2009, 21:46
          Länk hit: #320

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

CITAT (Red Top @ 28-08-2009, 22:42) *

Ja det undrar jag också?????

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera

30 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 21:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon