Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          *Stintan*
          Inlägg 28-08-2009, 21:46
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 28-08-2009, 22:43) *
          Fast jag tror ju inte att det är för att medlemmar ska hoppa ut och in lite hursomhelst. Eller hur? Det är ju precis sånt vi diskuterar här nu, att det byts nick hit och dit, och jag har iaf fått uppfattningen att det inte är populärt bland övriga medlemmar heller... En annan sak om man ändrar i sitt nick, stavning tex, men att be om att bli raderad och sen regga sej igen är väl inte samma sak.

Äsch trams!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 28-08-2009, 21:51
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 28-08-2009, 22:43) *
          Fast jag tror ju inte att det är för att medlemmar ska hoppa ut och in lite hursomhelst. Eller hur? Det är ju precis sånt vi diskuterar här nu, att det byts nick hit och dit, och jag har iaf fått uppfattningen att det inte är populärt bland övriga medlemmar heller... En annan sak om man ändrar i sitt nick, stavning tex, men att be om att bli raderad och sen regga sej igen är väl inte samma sak.

Här håller jag inte med dig.
          Människor som reggar om sig och talar om vilken nick de tidigare haft är ok, alla kan ju ångra sig eller (som i nethas fall) komma på något som de tycker är så pass viktigt att de gör sig besväret att regga om sig.
          Att hitta på och ha flera nick och till och med argumenterar med sig själv är förkastligt och en helt annan sak.

Citera
          tepa
          Inlägg 28-08-2009, 21:51
          Länk hit: #323

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Byta nick ? Varför det ? Jag är Tepa, alltid varit och kommer alltid att vara.

Netha, jag har hört talas om dig, men vet inte när du var aktiv här. Själv har jag varit med knappt två år. Det var visst en tråd där någon saknade gamla odlaiter, vart har dom tagit vägen...

Vi kanske ska öppna en ny tråd, "Forumister återkommer", hi hi

Tepa

Hej

Netha, jag har hört talas om dig, men vet inte när du var aktiv här. Själv har jag varit med knappt två år. Det var visst en tråd där någon saknade gamla odlaiter, vart har dom tagit vägen...

Tepa

Citera
          Anma
          Inlägg 28-08-2009, 21:53
          Länk hit: #324

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (tepa @ 28-08-2009, 22:51) *
          Hej

Tepa

Jag har bytt nick av en speciell orsak och det står jag för. Många andra har gjort det, om man tex haft sitt riktiga namn och känt sig utlämnad till exempel.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 28-08-2009, 21:57
          Länk hit: #325

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Å vart tog egentligen Diabolique vägen?

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 28-08-2009, 22:04
          Länk hit: #326

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Först och främst vill jag säga att jag är riktigt glad att se dej igen.
          Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag i princis dödförklarade dej när du försvann. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 21:59) *
          Hej allihopa!
          Här är jag fastän jag aldrig mer skulle logga in på detta forum.... jo jag lever än ... men jag gav upp pga ett par otäcka stalkers.
          Fick mail ikväll där det berättades om denna tråd och jag ser att det jag skrev om och fick sååå mycket skit för , för ett par år sedan, och ingen stod upp för mig utan alla gömde sig ... är de som nu trätt fram.
          En som jag spec kommer ihåg som kallade mig lögnare, kärring mm, var AnitaO
          Finns hon här nu och kan hon ge mig en ursäkt.
          Likaså tycker jag att alla ni som tyckte jag var "duktig" som släppte bomben ang Pias bluff ... men som inte vågade ge er tillkänna ...ni borde iaf ge mig lite credit ... det var ju du/ni som tipsade mig och gav mig all fakta.
          Tilläggas kan att jag lååång tid innan bluffen uppdagades, hade varnat några medlemmar för att öht ha någon privat kontakt med "reserv" för jag trodde inte att han fanns på riktigt.

Nu kan vi utvekla lite det som hände.
          Att du fick stå med hundhuvudet då, tror jag till stor del beror på både sårade känslor och en förlamande fasa över att man blev så grundlurad.

Alla vet, att när det hettar till, så får man "smäll på fingrarna" av ledningen och andra medlemmar nästan halshugger en, om man vågar lämna ut en annan medlem i en tråd.
          Jag vet att du fick stå med hundhuvudet, och att några försökte, men ledningen valde att radera tråden innan allt var utrett.

Denna historien har legat och pyrt i snart tre år, och äntligen kommer sanningen fram.
          Fortfarande, trots alla "bevis" så hävdar en del, att reserv finns och att det inte är hans "alter ego" som ljuger.
          Det är tyvärr så, att man vill inte tro att man blivit så grundlurad, men när personers namn växlas ihop i bilder och brev, när "händelser i livet" plötsligt dyker upp i den andra personens liv, ja då får man inse att det tyvärr är så.
          Det finns en uppsjö med mera "bevis" i fallet.

Jag har efter den minnesbetan och jag lovar att den var rejäl, insett att jag bara vågar lita på odlamedlemmar jag mött IRL, samt Gillan, Biggan, Ladyn, Dej, Betty och Magdis.

Sedan finns det en del som jag börjar lita lite mera på, men jag kommer aldrig mera att släppa någon jag inte känner IRL inpå livet, undantag ovan nämnda personer.

Redigerat av pejori: 28-08-2009, 23:34

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Amaryllis
          Inlägg 28-08-2009, 22:10
          Länk hit: #327

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 19 230

Någon annan trevlig odlait som är försvunnen är Rapchic. Visst skulle det vara kul om man kunde försöka hämta tillbaka dom whistling.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 28-08-2009, 22:11
          Länk hit: #328

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:40) *
          Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare.

I princip håller jag med dig, det är naivt att tro att alla är vad dom säger sig vara och själv är jag (vis av erfarenhet)j numera noga med att inte blanda de två världarna, mitt verkliga liv och cybervärlden, Samtidigt förstår jag dem som tog illa vid sig när hela gick för långt och den fejkade internetvärlden gjorde intrång i i den egna privata sfären.
          Gita

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 28-08-2009, 22:16
          Länk hit: #329

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 22:19) *
          Men varför höll ni tyst, alla ni som hade fakta som ni delgav mig?
          Varför lät ni mig klä skott för allt?

Varför ställde ni inte ens upp när ni såg de grövsta angreppen på mig, där jag kallades för än det ena och andra och än värre?
          Jag tycker faktiskt att ni är en bunt fegisar som ser mer till det egna än att ställa upp för andra.

Nu är ju detta ett par år sedan men som jag minns så skrev jag tydligt i ett PM att jag inte skulle deltaga i någon tråd om du la ut denna information. Jag var ff i chocktillstånd och allt var mer eller mindre helt upp o ner vänt. Betänk att jag hade umgåtts flitigt med denna person i ca 1½ år som sedan visade sig var en helt annan person än den som jag lärt känna. Pusselbit efter pusselbit föll på plats Jag var helt enkelt inte redo. Jag vet att du blev väldigt besviken på mig men som det var då kunde jag helt enkelt inte skriva och berätta allt var allt för färskt.

Redigerat av Lady Hamilton: 28-08-2009, 22:23

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          pejori
          Inlägg 28-08-2009, 22:17
          Länk hit: #330

Medlem

CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:40) *
          Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare.

Håller med dej om att det inte är nått att bråka om, men....När historien inte får redas ut, kommer den att ligga och pyra, tills "sanningen" har kommit fram.
          Då först kan alla inblandade lägga historien bakom sig och gå vidare.
          Så förhoppningsvis får tråden vara kvar, för raderas den, kommer historien att upprepas, igen och igen.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Cathis
          Inlägg 28-08-2009, 22:20
          Länk hit: #331

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

CITAT (Farbror Blå @ 28-08-2009, 22:57) *

På forumet just nu blink.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 28-08-2009, 22:21
          Länk hit: #332

Medlem

CITAT (Amaryllis @ 28-08-2009, 23:10) *
          Någon annan trevlig odlait som är försvunnen är Rapchic. Visst skulle det vara kul om man kunde försöka hämta tillbaka dom whistling.gif

Rapchic dyker upp ibland när hon mår bra och orkar. hon var inloggad i juli, så hon finns kvar. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Monaxe
          Inlägg 28-08-2009, 22:21
          Länk hit: #333

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Cathis @ 28-08-2009, 23:20) *
          På forumet just nu blink.gif

edit

Redigerat av Monaxe: 29-08-2009, 11:03

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-08-2009, 22:36
          Länk hit: #334

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:45) *
          Ja. Och jag tycker synd om dom som inte kan släppa saken och gå vidare. Har dom inget viktigare i sina liv att ägna energin åt än att älta detta?

Du har inte förstått ett endast dugg!

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          pejori
          Inlägg 28-08-2009, 22:42
          Länk hit: #335

Medlem

CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 23:36) *
          Du har inte förstått ett endast dugg!

Nä. För vissa är det ingen idé att ens försöka. dunno.gif
          Saknas inlevelseförmågan, kan man inte göra något åt saken.
          Dom får väl tycka att "vi som var inblandade" är långsinta o.s.v. men det får "vi" bjuda på.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-08-2009, 22:48
          Länk hit: #336

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (pejori @ 28-08-2009, 23:04) *
          Först och främst vill jag säga att jag är riktigt glad att se dej igen.
          Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag i princis dödförklarade dej när du försvann. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Nu kan vi utvekla lite det som hände.
          Att du fick stå med hundhuvudet då, tror jag till stor del beror på både sårade känslor och en förlamande fasa över att man blev så grundlurad.

Alla vet, att när det hettar till, så får man "smäll på fingrarna" av ledningen och andra medlemmar nästan halshugger en, om man vågar lämna ut en annan medlem i en tråd.
          Jag vet att du fick stå med hundhuvudet, och att några försökte, men ledningen valde att radera tråden innan allt var utrett.

Denna historien har legat och pyrt i snart tre år, och äntligen kommer sanningen fram.
          Fortfarande, trots alla "bevis" så hävdar en del, att reserv finns och att det inte är hans "alter ego" som ljuger.
          Det är tyvärr så, att man vill inte tro att man blivit så grundlurad, men när personers namn växlas ihop i bilder och brev, när "händelser i livet" plötsligt dyker upp i den andra personens liv, ja då får man inse att det tyvärr är så.
          Det finns en uppsjö med mera "bevis" i fallet.

Jag har efter den minnesbetan och jag lovar att den var rejäl, insett att jag bara vågar lita på odlamedlemmar jag mött IRL, samt Gillan, Biggan, Ladyn Dej Betty och Magdis.

Sedan finns det en del som jag börjar lita lite mera på, men jag kommer aldrig mera att släppa någon jag inte känner IRL inpå livet, undantag ovan nämnda personer.

wub.gif kompiskram.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-08-2009, 23:18
          Länk hit: #337

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag är tacksam för att jag inte var mer involverad än jag var,

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Diabolique
          Inlägg 28-08-2009, 23:41
          Länk hit: #338

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

CITAT (Farbror Blå @ 28-08-2009, 22:57) *

Åh... Kära Farbror Blå! blush.gif
          Jag fick faktiskt tårar i ögonen när jag läste detta...
          Så du har inte glömt mig i alla fall!
          Har du inte märkt att jag börjat titta in här ibland? shy.gif
          De senaste dagarna har jag till och med skrivit några inlägg.

Nu (när jag läst hela denna tråd) inser jag både varför jag inte orkat vara aktiv på länge, och varför jag en gång var det... rolleyes.gif
          Kommer inte hinna hålla mig uppdaterad om allt.
          Kollar mest in när jag vill ha hjälp eller ta reda på saker om växter.
          Det sociala surfandet har jag flyttat till Facebook, och där har jag ganska fullt upp med nästan alla mina vänner från verkligheten. Alla gamla bekanta här får gärna skicka PM om ni vill hålla kontakt där!

Angående Reserv:
          Även om "identiteten" bara fanns på forumet (och inte rent fysiskt), så fanns han ju faktiskt!
          Jag minns att jag störde mig en del på vederbörande, men minns faktiskt ingen diskussion.

I andra forum på nätet har jag NÄRA vänner som är anonyma. Jag kan naturligtvis inte veta om de verkligen har det kön eller den ålder de uppger, men för mig spelar det ingen roll. Vi har en form av vänskapsrelation ändå. Bland annat har jag en enda "stalker" som jag faktiskt tycker mycket om. Han har följt mig i många år och bryr sig verkligen om mig. Han anförtror sig också saker som han inte skulle vågat skriva om han skulle vara öppen med sin identitet.

Jag förstår att ni som träffat personen bakom Reserv känner er lurade, och att ni inte kan ta vänskapen på allvar. Men... Jag jobbar idag med psykiskt sjuka, och kan intyga att det finns många tänkbara förklaringar till en människas önskan att ha massa olika smeknamn, och ge uttryck för olika personligheter på internet... (Inte bara psykisk sjukdom). De behöver för den sakens skull inte vara helt lögnaktiga. Även om Reserv snärjde in sig i lögner om sin livshistoria, så avslöjar era inlägg att både Reserv och den ursprungliga personen har funnits som en vän för en del av er. Det behöver inte vara- (och jag tror inte att det är) bara ett spel. Inte ens när personen iklädde sig rollen som Reserv.

Faktum är att jag kan tänka mig att Reserv saknar er. HON kanske rent av behöver er, och hon kanske saknar att får vara "Reserv" igen. Visst är det hemskt att känna sig sviken, lurad och förd bakom ljuset av någon man anförtrott sig åt. Men, vi behöver inte utgå ifrån att personen som fått många att känna så, har gjort det med onda avsikter eller bara för sitt eget höga nöjes skull.

Tänk er in scenariot att sanningen inte uppdagats, och att Reserv kunnat hålla sams med folk i forum. Hade han inte då fortfarande varit en internetvän till många? Och hade vi inte kunnat glädjas eller förargas åt hans inlägg på Odla precis som vi gör med många andra nu?

I min internetvärld har många många kontakter varit anonyma och visat sig vara någon annan i slutändan. Och det har ofta funnits förklaringar, men sedan flera år känner jag inte att behöver förklaringarna. Ändå kan jag fortsätta att se dem som vänner. Orden kommer ändå från samma hjärna som jag gillar...

Men jag förstår att det är extra känsligt och infekterat om man umgåtts med personen i verkligheten!

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          storm
          Inlägg 28-08-2009, 23:42
          Länk hit: #339

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

CITAT (Markus_H @ 28-08-2009, 16:32) *
          Kan bara tillägga ang Rahmat2 att han är INTE Reserv och han finns på riktigt. Jag hade mailkontakt med Rahmat när han blev avstängd och jag mobilnr och adress mm så jag ser inte honom som ett "troll".

Sen när vi ändå diskuterar folk som inte är här och går i svaromål så tycker jag att man borde släppa diskussionerna om den person som påstås vara bakom Reserv. Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta.

exantamente presis som jag har tänkt !Hur känner sig denna mäniska i dag,kanske ganska taskig,och var har ni empatin någonstans no.gif ,hur känner den MÄNNISKAN idag,tänk om det hadde varit din syster eller dotter ,du hadde säkert försvarat med näbbar och klor,Jag blir så arg när folk dömer och hänger ut.Vist jag förstår att folk känner sig bedragen, taskigt,Men jag säger bara men hur tror ni att hon mår efter det här no.gif Bra eller!!Kanske bättre....

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 28-08-2009, 23:43
          Länk hit: #340

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

[quote name='Diabolique' date='29-08-2009, 00:41' post='1077291']
          Åh... Kära Farbror Blå! blush.gif
          Jag fick faktiskt tårar i ögonen när jag läste detta...
          Så du har inte glömt mig i alla fall!
          Har du inte märkt att jag börjat titta in här ibland? shy.gif
          De senaste dagarna har jag till och med skrivit några inlägg.

Hannam jag retas lite! Nog har jag sett dej smyga runt och när jag såg dej göra det ikväll skrev jag för att locka dej att skriva till oss andra=)

--------------------

Citera

30 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 15:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon