| |
|
  |
Forumister försvinner |
|
|
|
|
28-08-2009, 23:53
|

Medlem
Antal inlägg: 664
Medlem nr: 4 787

|
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 00:43)  Hannam jag retas lite! Nog har jag sett dej smyga runt och när jag såg dej göra det ikväll skrev jag för att locka dej att skriva till oss andra=) Åh, vilket fult trick! Jag som verkligen trodde att du hade saknat mig... *snyft* ;P Förresten upptäckte jag något märkligt: JAG är gammal på forumet!  Har alltid föreställt mig att Farbror Blå har funnits här sedan tidens begynnelse... Men jag har alltså varit medlem längre?! Tydligen börjar man bli gammal! Förra helgen blev jag kallad för "tanten" av ett litet barn. Unga killar kontaktar mig för att de gillar "mogna kvinnor"... Vet inte om jag ska skratta eller gråta, så jag väljer att skratta lite försiktigt (så jag slipper få skrattrynkor).
--------------------
Stå på dig, annars gör någon annan det! /Hanna
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2009, 23:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Diabolique @ 29-08-2009, 00:53)  Åh, vilket fult trick! Jag som verkligen trodde att du hade saknat mig... *snyft* ;P Förresten upptäckte jag något märkligt: JAG är gammal på forumet!  Har alltid föreställt mig att Farbror Blå har funnits här sedan tidens begynnelse... Men jag har alltså varit medlem längre?! Tydligen börjar man bli gammal! Förra helgen blev jag kallad för "tanten" av ett litet barn. Unga killar kontaktar mig för att de gillar "mogna kvinnor"... Vet inte om jag ska skratta eller gråta, så jag väljer att skratta lite försiktigt (så jag slipper få skrattrynkor).  haha, Hanna-dia, farbror Blå hade ett annat namn, mycket likt hans nuvarande, men han lackade ur ett tag när det var som värst här å i vredesmod sa han upp sej från forumet. Dagen efter visade det sej att man redan hade spärrat hans uppsagda namn så han fick börja om på ny kula helt enkelt. ooj såå gammal du blitt ha ha
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 00:04
|
Medlem
Antal inlägg: 892
Medlem nr: 6 799

|
Föresten så vill jag ge Markus H tusen rosor för du är så himmla bra jämt.
--------------------
hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 00:12
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 00:56)  haha, Hanna-dia, farbror Blå hade ett annat namn, mycket likt hans nuvarande, men han lackade ur ett tag när det var som värst här å i vredesmod sa han upp sej från forumet. Dagen efter visade det sej att man redan hade spärrat hans uppsagda namn så han fick börja om på ny kula helt enkelt. ooj såå gammal du blitt ha ha Det förklarar saken! Man kan säga att du blev pånyttfödd på Odla då.  Sedan vande du dig nog vid hur folk beter sig i forum. Jag har svårt att tro att det verkligen var värre då... I den här tråden känner jag verkligen igen ditt sätt att vara. Någonstans hoppas jag att jag mognat själsligen genom åren. Genom mitt nya jobb (sedan två år) har jag nog utvecklat ett lite mer diplomatiskt förhållningssätt än tidigare. Jag har också lärt mig att inte ta saker personligt lika mycket. Tänk vad Odla har funnits med i många av våra liv! Jag kommer aldrig glömma när Flaxss kom ut som bög. Och hur han sedan hittade kärleken på Odla... Eller några av mina hysteriska nätter vid datorn när jag snöat in på någon debatt, eller blivit dumpad "för sista gången"...
Redigerat av Diabolique: 29-08-2009, 00:26
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 00:12
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Ja mig är väl ingen som hunnit sakna  jag har bara varit med lite över ett år !men jag har också märkt att en del trevliga personer försvunnit !tyvär !  men dey kan ju ha olika orsaker !datorn har kraschat eller så har man flyttat isär eller inte ha råd att ha datorn kvar skillt sig osv !ja det kan finnas många orsaker.det fanns ett tag många trädgårdskunniga här !blivande trädgårdsmästare osv som man fick himmla bra tips och råd av.det är verkligen synd om det är så att många lämnat Forumet  Personligen upplever jag inte att Forumet är segt,bara chatten det tar en himmla tid att komma in där
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 00:24
|

Medlem

|
CITAT (Markus_H @ 28-08-2009, 16:32)  Sen när vi ändå diskuterar folk som inte är här och går i svaromål så tycker jag att man borde släppa diskussionerna om den person som påstås vara bakom Reserv. Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta. Mycket klokt! När jag kom till sidan 13 i denna tråd var jag tvungen att skriva ner att det var just sidan 13 du skrivit detta på, så jag skulle hitta tillbaka och citera dig... Först på sida 17 blev det min tur att lägga mig i, när jag läst hela tråden. Det är därför jag varit inloggad så länge utan att skriva. Det tar lite tid att läsa... Citerar dig igen med fet stil. "Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta."
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 05:14
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Diabolique @ 29-08-2009, 00:41)  Angående Reserv: Även om "identiteten" bara fanns på forumet (och inte rent fysiskt), så fanns han ju faktiskt! Jag minns att jag störde mig en del på vederbörande, men minns faktiskt ingen diskussion.
I andra forum på nätet har jag NÄRA vänner som är anonyma. Jag kan naturligtvis inte veta om de verkligen har det kön eller den ålder de uppger, men för mig spelar det ingen roll. Vi har en form av vänskapsrelation ändå. Bland annat har jag en enda "stalker" som jag faktiskt tycker mycket om. Han har följt mig i många år och bryr sig verkligen om mig. Han anförtror sig också saker som han inte skulle vågat skriva om han skulle vara öppen med sin identitet.
Jag förstår att ni som träffat personen bakom Reserv känner er lurade, och att ni inte kan ta vänskapen på allvar. Men... Jag jobbar idag med psykiskt sjuka, och kan intyga att det finns många tänkbara förklaringar till en människas önskan att ha massa olika smeknamn, och ge uttryck för olika personligheter på internet... (Inte bara psykisk sjukdom). De behöver för den sakens skull inte vara helt lögnaktiga. Även om Reserv snärjde in sig i lögner om sin livshistoria, så avslöjar era inlägg att både Reserv och den ursprungliga personen har funnits som en vän för en del av er. Det behöver inte vara- (och jag tror inte att det är) bara ett spel. Inte ens när personen iklädde sig rollen som Reserv.
Faktum är att jag kan tänka mig att Reserv saknar er. HON kanske rent av behöver er, och hon kanske saknar att får vara "Reserv" igen. Visst är det hemskt att känna sig sviken, lurad och förd bakom ljuset av någon man anförtrott sig åt. Men, vi behöver inte utgå ifrån att personen som fått många att känna så, har gjort det med onda avsikter eller bara för sitt eget höga nöjes skull.
Tänk er in scenariot att sanningen inte uppdagats, och att Reserv kunnat hålla sams med folk i forum. Hade han inte då fortfarande varit en internetvän till många? Och hade vi inte kunnat glädjas eller förargas åt hans inlägg på Odla precis som vi gör med många andra nu?
I min internetvärld har många många kontakter varit anonyma och visat sig vara någon annan i slutändan. Och det har ofta funnits förklaringar, men sedan flera år känner jag inte att behöver förklaringarna. Ändå kan jag fortsätta att se dem som vänner. Orden kommer ändå från samma hjärna som jag gillar...
Men jag förstår att det är extra känsligt och infekterat om man umgåtts med personen i verkligheten! Jag tror att en orsak till att många tog så illa vid sig av Reserv var just att h*n kunde vara så himla trevlig på nätet! Jag minns en tråd där Reserv skrev att han skulle åka bil hela natten från norrland till Stockholm för att hälsa på sonen som hade flyttat hemifrån och se till att han kom till rätta. Så schysst pappa tänkte jag som åker extra hela den vägen bara för att hälsa på inte för att sonen behövde hjälp med att flytta eller att det var något extra som hände just då utan Reserv ville bara kolla så att allt funkade för honom. Reserv skrev ofta väldigt empatiskt om andra, kanske var det därför som många blev extra besvikna för då var det ju inte äkta omtanke utan falsk inställsamhet för att snärja människor... Hade Reserv varit en genuin skitstövel i alla lägen så hade nog inte många brytt sig om en "troll". Kul att du är tillbaka på odla förresten!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 06:20
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 01:29)  Om man ska vara riktigt ärlig verkar det som att en klick här håller ihop och svarar på varandras inlägg och för oss nybörgare är det svårt att komma in i "gemenskapen "Ibland känns det som man blir ignorerad !kanske man ska läsa igenom "alla "inlägg och inte bara de vars inlägg och signatur man känner igen.Det handlar väl om att släppa in "alla "inte bara vissa man känner  Ja det är min observation  Jag tog åt mig lite av detta, även om det kan ha varit riktat till någon annan (eller några andra). Men jag förstår hur du känner. En av mina nya trådar har typ 50 pers läst, men ingen svarat på... Fast jag är "gammal" här. Vill även här påpeka att allt inte behöver vara så som det ser ut i ens egna ögon. Man kan aldrig veta precis varför andra gör som de gör. Till exempel varför folk svarar på vissa inlägg och inte andra. Det behöver inte alltid finnas en utstuderad plan att utfrysa eller hålla med vissa. Sådant bara händer... Om jag har missat något så ber jag om ursäkt. Stora delar av de 17 sidorna skummade jag igenom. Det tog ändå väldigt lång tid... Jag ville också föra tillbaka tråden till vad den handlade om från början. Jag satt och funderade på vilka jag saknat när jag varit inaktiv, och ju längre in i tråden jag kom desto fler av dem dök upp.  Det föll sig naturligt att citera den som jag tyckte skrivit det jag känner. Att det dessutom var någon jag var lite lite bekant med innan var dessutom en bonus. Det blev som ett litet "hej".
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 07:07
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 01:29)  Om man ska vara riktigt ärlig verkar det som att en klick här håller ihop och svarar på varandras inlägg och för oss nybörgare är det svårt att komma in i "gemenskapen "Ibland känns det som man blir ignorerad !kanske man ska läsa igenom "alla "inlägg och inte bara de vars inlägg och signatur man känner igen.Det handlar väl om att släppa in "alla "inte bara vissa man känner  Ja det är min observation  Citerar också Mottis inlägg här... Kan ju bara svara för mej själv såklart, men jag "pratar" nog bara med dom jag litar på här. Litar på kan vara = dom som visat sej vara ärliga medodlare. Låter kanske hårt, men det börjar faktiskt redan på Copycats tid. Kalla mej långsint, men nog sjutton är jag det! Det var så mycket skit och otrevligheter ett tag så man (läs jag!) sorterade bort vissa medlemmar. Konstigt nog - eller inte konstigt? - så var flera av dom också klicken runt Reserv. Men! flera av dom drabbade runt Reserv har jag aldrig uppfattat så. Att jag behövt sortera bort dom alltså, har nog bara sett dom som fruktansvärt lurade.  Sen brukar jag kolla registreringsdatum för att se om personen var med på den tiden, eller om det är helt nya som man kan lita på. Oärlighet är det värsta jag vet, och jag måste helt enkelt veta om det är nån jag kan lita på. Långsint, som sagt... Förstår att det kan kännas som att nya medlemmar blir ignorerade om ni inte får svar på frågor tex. men det är säkert inte menat så. Däremot tror jag att det finns klickar, men det behöver ju inte vara negativt egentligen... Det är väl som överallt annars, man hittar dom man trivs med och pratar mer med dom.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 07:21
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Skriver bara ett inlägg innan jag åker ut till landet, men efter jag stängt av datorn och krupit ner i sängen fick jag en fundering och nu ser jag att Red Top fått samma. Hur vet vi att det är Netha som återkommit som Hej igen????? Det KAN vara Pia som dykit upp igen. Nu får ni andra fundera på det.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 07:26
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Gossen Ruda @ 29-08-2009, 08:21)  Skriver bara ett inlägg innan jag åker ut till landet, men efter jag stängt av datorn och krupit ner i sängen fick jag en fundering och nu ser jag att Red Top fått samma. Hur vet vi att det är Netha som återkommit som Hej igen????? Det KAN vara Pia som dykit upp igen. Nu får ni andra fundera på det. Jaadu... Fast jag tror nog att det är Netha, det är liksom hennes stil.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 07:45
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Ärligt talat så är jag säker på att det är Netha eftersom hon skriver om nåt som bara hon och ett fåtal till kan veta
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 07:50
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Lady Hamilton @ 28-08-2009, 23:16)  Nu är ju detta ett par år sedan men som jag minns så skrev jag tydligt i ett PM att jag inte skulle deltaga i någon tråd om du la ut denna information. Jag var ff i chocktillstånd och allt var mer eller mindre helt upp o ner vänt. Betänk att jag hade umgåtts flitigt med denna person i ca 1½ år som sedan visade sig var en helt annan person än den som jag lärt känna. Pusselbit efter pusselbit föll på plats Jag var helt enkelt inte redo. Jag vet att du blev väldigt besviken på mig men som det var då kunde jag helt enkelt inte skriva och berätta allt var allt för färskt. Det var samma sak för mig, jag var absolut inte villig att lägga ut nånting i forumet. Jag var inte direkt i chocktillstånd eftersom jag hade anat det länge och varit tvärsäker i ett par månader. Däremot blev jag chockad när jag såg det i en tråd i forumet.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 08:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
Jag funderar lite över er som skriver om Pia, vad jag förstår så gifte hon sig för ca 3månader sedan, var inte det heller på riktigt? och kommer Pia i från Sundsvall?
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 08:19
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Hi hi,jag är gammal medlem,men inte här så ofta.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 08:32
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (andersen @ 29-08-2009, 09:14)  Jag funderar lite över er som skriver om Pia, vad jag förstår så gifte hon sig för ca 3månader sedan, var inte det heller på riktigt? och kommer Pia i från Sundsvall? Vad har det med saken att göra? Det finns verifierat iallafall i Terapitråden eller om det var någon annan tråd.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 08:38
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 09:32)  Vad har det med saken att göra? Det finns verifierat iallafall i Terapitråden eller om det var någon annan tråd. Har inte alls med saken att göra, utan mera privata funderingar känner en Pia i sundsvall och undrar om det kan vara samma person.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 08:40
|
Medlem
Antal inlägg: 2 670
Medlem nr: 13 427

|
Hej
Denhär tråden är som en roman man egentligen inte gillar, men som man ändå måste läsa till slut. Tycker
Tepa
|
|
|
|
|
|
|
|
29-08-2009, 08:50
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Ja jösses... jag lämnade K1-forumet för att jag tyckte medlemmarna där var sjuka i överkant, men frågan är om inte odlas ändå är värre oavsett om man läser vad Pia skriver i sin profil eller vad ni skriver här? Jag misstänker att det är så här det låter i fikarummet på arbetsplatser där det är övervägande kvinnor som arbetar, och den största kärringen av er alla är Gossen Rubbad med sitt outtömliga förråd av spekulationer.
Eftersom jag bland andra flera gånger har varit utsatt för ogrundade spekulationer och anklagelser från de flesta av er som kacklar högst i (även) denna tråd så kan jag försäkra andra läsare om att det är mycket sällan de har rätt, så tro inte på hälften av vad de skriver - de har bara inte förmåga att skaffa sig en väl fungerande hobby, eller så tycker de att det är tråkigt att rensa ogräs. Det skulle inte förvåna mig om flertalet kacklare i den här tråden egentligen är en och samma sjuka person. Dedyker iallafall alltid upp på samma ställen och håller varandra om ryggen i alla väder - och sjunker alltid med samma skepp.
Låt för fan Pia vara ifred nu, för nu när ni har tröttnat på att älta historien så glider ni över till hetsjakt och personangrepp. Ett ord till om Pias irl-liv så kommer jag att anmäla er till admin. Nu får det fanimej vara nog.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|