|
|
  |
Forumister försvinner |
|
|
|
03-09-2009, 18:33
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 19:18)  Men inte behöver man väl vara skum för att man inte har intresse eller möjlighet att träffa någon IRL?  Hoppas jag.... nä så klart inte! jag blir bara så trött på att människor ska misstänkliggöras, jag tycker mig se det, bland annat så fort någon ny som kanske inte har anknytning till någon annan, försöker öppna truten här inne. och det är nästan alltid berith som snokar runt och ifrågasätter. jag skriver vad jag själv tycker, inte hur det ska vara eller vad andra ska tycka.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
Meriona
|
03-09-2009, 18:36
|
Gäster

|
Ok då förstår jag vad du menade.  Skönt att någon kunde förklara sakligt utan att bli arg i den här tråden.
|
|
|
|
|
03-09-2009, 18:45
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
Helt otrolig men vansinnigt underhållandetråd Bara idag har det tillkommit nästan sex sidor med mer eller mindre knäppa inlägg. (Markus H är undantaget som står för ett vettigt inlägg) Snälla ni, det här är inte liv eller död, det är bara ett internetforum, ett tidsfördriv. Spelar det egentligen någon roll vem som är vem? Skulle aldrig få för mig att försöka utröna om Nehta är Netha eller vem som döljer sig bakom signaturen Gossen Ruda. För mig är ni det ni skriver, dvs. den bild jag får av personen bakom signaturen. Säkerligen en oftast felaktifg bild, men det spelar ingen som helst roll eftersom detta är ett internetforum inte livet. Om ni tar saker och ting för vad de är, istället för vad ni tycker att de borde vara så blir allt så mycket enklare. Så tycker jag ,Gita, som mig veterligen aldrig träffat någon från detta forum IRL och allstå måste vara ett elakt troll eller någon som inte finns enligt den logik som råder i den här tråden.
|
|
|
|
|
03-09-2009, 18:51
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Det är väl bra att inte alla tycker lika Gita? betänk att för några kanske det är livet. Det kan vara den enda mänskliga kontakt dom har och då kommer allt i ett annat läge. Då vill man inte bli lurad av någon man litat på och trott på och det gäller även om man nu har ett liv utanför internet. Man vill inte bli lurad, helt enkelt.
Sedan är det väl ingen som ens andats om, att dom som ingen har träffat, är troll
Redigerat av pejori: 03-09-2009, 18:52
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
03-09-2009, 18:53
|
Medlem
Antal inlägg: 18
Medlem nr: 24 458

|
CITAT (Markus_H @ 03-09-2009, 15:33)  Men det är klart ska nya medlemmar alltid bemötas med frågan "är det säkert att du inte är ett troll" eller med sarkasm så förstår jag att folk inte vill känna varandra här. Den frågan har jag redan mött så när det gäller att skaffa vänner här så är mitt svar nej tack. Klarar mig så bra med dom jag redan har.
|
|
|
|
Meriona
|
03-09-2009, 18:56
|
Gäster

|
CITAT (Namn @ 03-09-2009, 19:53)  Den frågan har jag redan mött så när det gäller att skaffa vänner här så är mitt svar nej tack. Klarar mig så bra med dom jag redan har. Det där tror jag är lite vad man gör det till, jag har aldrig kännt att någon varit elak eller misstrogen, och jag är ganska ny. Man kanske inte ska ha för bråttom, först visa vem man är och så småningom kanske man hittar någon som känns likadan som en själv? Detta kanske inte alls är vad som hänt dig, det är bara en fundering...
|
|
|
|
|
03-09-2009, 18:58
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 19:45)  Helt otrolig men vansinnigt underhållandetråd Bara idag har det tillkommit nästan sex sidor med mer eller mindre knäppa inlägg. (Markus H är undantaget som står för ett vettigt inlägg) Snälla ni, det här är inte liv eller död, det är bara ett internetforum, ett tidsfördriv. Spelar det egentligen någon roll vem som är vem? Skulle aldrig få för mig att försöka utröna om Nehta är Netha eller vem som döljer sig bakom signaturen Gossen Ruda. För mig är ni det ni skriver, dvs. den bild jag får av personen bakom signaturen. Säkerligen en oftast felaktifg bild, men det spelar ingen som helst roll eftersom detta är ett internetforum inte livet. Om ni tar saker och ting för vad de är, istället för vad ni tycker att de borde vara så blir allt så mycket enklare. Så tycker jag ,Gita, som mig veterligen aldrig träffat någon från detta forum IRL och allstå måste vara ett elakt troll eller någon som inte finns enligt den logik som råder i den här tråden. Så skönt att du tycker tråden är underhållande Gita! Jag själv tyckte det var en bra tråd tills idag, innan folk började kasta pajer på varandra. Men du Gita har ff efter alla dessa sidor inte förstått ett endaste smack!!! Hur är det möjligt att en sk intelligent kvinna som du inte förstår ett dugg??? Det har aldrig handlat om vad du enbart läser här! De flesta av oss har inte ett dugg att säga om alla dessa tusentals "nick" som finns här! Herre min skapare! Hur skulle jag kunna börja svamla om ev Nick hit och dit? Jag vet inte alls vem du är och jag är heller inte intresserad, men som jag sagt förut så är du den du är så länge jag inte blir involverad både här och IRL! Men om jag skulle ha lärt känna dig IRL ( och ev tyckt om dig ) och det i slutänden visade sig att du var både Berith, Ruda och Gillan!!!! Vad tror du jag hade tyckt???............Har du ingen som helst inlevelseförmåga?
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:04
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 19:58)  Hur är det möjligt att en sk intelligent kvinna som du inte förstår ett dugg??? *Räcker upp handen och kan svaret*
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:05
|
Medlem

|
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 19:56)  Det där tror jag är lite vad man gör det till, jag har aldrig kännt att någon varit elak eller misstrogen, och jag är ganska ny. Man kanske inte ska ha för bråttom, först visa vem man är och så småningom kanske man hittar någon som känns likadan som en själv? Detta kanske inte alls är vad som hänt dig, det är bara en fundering...  Så god som någon....Funderingen alltså.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:11
|
Medlem

|
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 19:58)  Så skönt att du tycker tråden är underhållande Gita! Jag själv tyckte det var en bra tråd tills idag, innan folk började kasta pajer på varandra. Men du Gita har ff efter alla dessa sidor inte förstått ett endaste smack!!! Hur är det möjligt att en sk intelligent kvinna som du inte förstår ett dugg??? Det har aldrig handlat om vad du enbart läser här! De flesta av oss har inte ett dugg att säga om alla dessa tusentals "nick" som finns här! Herre min skapare! Hur skulle jag kunna börja svamla om ev Nick hit och dit? Jag vet inte alls vem du är och jag är heller inte intresserad, men som jag sagt förut så är du den du är så länge jag inte blir involverad både här och IRL! Men om jag skulle ha lärt känna dig IRL ( och ev tyckt om dig ) och det i slutänden visade sig att du var både Berith, Ruda och Gillan!!!! Vad tror du jag hade tyckt???............Har du ingen som helst inlevelseförmåga? Håller med dej där, också. Varför se ner på andra mäniskor, för att dom tar internetkontakter på allvar? Det är väl bra, om man kan skaka av sig allt man läser, men för vissa, är det mera än så!!! Är man sämre som mäniska, för att man vill tro att ens internetvänner är just det....vänner?
--------------------
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:13
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 19:45)  Helt otrolig men vansinnigt underhållandetråd Bara idag har det tillkommit nästan sex sidor med mer eller mindre knäppa inlägg. (Markus H är undantaget som står för ett vettigt inlägg) Snälla ni, det här är inte liv eller död, det är bara ett internetforum, ett tidsfördriv. Spelar det egentligen någon roll vem som är vem? Skulle aldrig få för mig att försöka utröna om Nehta är Netha eller vem som döljer sig bakom signaturen Gossen Ruda. För mig är ni det ni skriver, dvs. den bild jag får av personen bakom signaturen. Säkerligen en oftast felaktifg bild, men det spelar ingen som helst roll eftersom detta är ett internetforum inte livet. Om ni tar saker och ting för vad de är, istället för vad ni tycker att de borde vara så blir allt så mycket enklare. Så tycker jag ,Gita, som mig veterligen aldrig träffat någon från detta forum IRL och allstå måste vara ett elakt troll eller någon som inte finns enligt den logik som råder i den här tråden. Skrattar du åt oss? Vad ger dig den rätten?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:16
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 19:58)  Så skönt att du tycker tråden är underhållande Gita! Jag själv tyckte det var en bra tråd tills idag, innan folk började kasta pajer på varandra. Men du Gita har ff efter alla dessa sidor inte förstått ett endaste smack!!! Hur är det möjligt att en sk intelligent kvinna som du inte förstår ett dugg??? Det har aldrig handlat om vad du enbart läser här! De flesta av oss har inte ett dugg att säga om alla dessa tusentals "nick" som finns här! Herre min skapare! Hur skulle jag kunna börja svamla om ev Nick hit och dit? Jag vet inte alls vem du är och jag är heller inte intresserad, men som jag sagt förut så är du den du är så länge jag inte blir involverad både här och IRL! Men om jag skulle ha lärt känna dig IRL ( och ev tyckt om dig ) och det i slutänden visade sig att du var både Berith, Ruda och Gillan!!!! Vad tror du jag hade tyckt???............Har du ingen som helst inlevelseförmåga? Bra fråga. Nyfiken på svaret.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Meriona
|
03-09-2009, 19:19
|
Gäster

|
CITAT (pejori @ 03-09-2009, 20:11)  Håller med dej där, också. Varför se ner på andra mäniskor, för att dom tar internetkontakter på allvar? Det är väl bra, om man kan skaka av sig allt man läser, men för vissa, är det mera än så!!! Är man sämre som mäniska, för att man vill tro att ens internetvänner är just det....vänner?  Näääää! De kan nog vara bättre vänner än de som man träffar i verkliga livet!!! Vart tog större delen av mina vänner vägen när jag skilde mig tro? Pfffft upp i intet! Inte alla naturligtvis (Inte Wilmer  och ett fåtal till), men många många! En bitter läxa, men jag lärde mig mycket av det. De på nätet, de fanns kvar de och stöttade hela vägen!
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:23
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 19:58)  Så skönt att du tycker tråden är underhållande Gita! Jag själv tyckte det var en bra tråd tills idag, innan folk började kasta pajer på varandra. Men du Gita har ff efter alla dessa sidor inte förstått ett endaste smack!!! Hur är det möjligt att en sk intelligent kvinna som du inte förstår ett dugg??? Det har aldrig handlat om vad du enbart läser här! De flesta av oss har inte ett dugg att säga om alla dessa tusentals "nick" som finns här! Herre min skapare! Hur skulle jag kunna börja svamla om ev Nick hit och dit? Jag vet inte alls vem du är och jag är heller inte intresserad, men som jag sagt förut så är du den du är så länge jag inte blir involverad både här och IRL! Men om jag skulle ha lärt känna dig IRL ( och ev tyckt om dig ) och det i slutänden visade sig att du var både Berith, Ruda och Gillan!!!! Vad tror du jag hade tyckt???............Har du ingen som helst inlevelseförmåga? Det är ju just det jag säger, ta det här för vad det är, ett nätforum. Bygg inte upp en massa förväntningar på en person (som du egentligen inte kan veta ett dugg om)bakom en signatur. Det är nog ganska sällan som förväntningarna motsvaras av verkligheten. Om man inte bygger upp en massa förväntningar så blir man ju inte lurad eller besviken. Svårare än så är det inte. Gita
|
|
|
|
|
03-09-2009, 19:32
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 20:23)  Det är ju just det jag säger, ta det här för vad det är, ett nätforum. Bygg inte upp en massa förväntningar på en person (som du egentligen inte kan veta ett dugg om)bakom en signatur. Det är nog ganska sällan som förväntningarna motsvaras av verkligheten. Om man inte bygger upp en massa förväntningar så blir man ju inte lurad eller besviken. Svårare än så är det inte. Gita Gör du så IRL också? Att du aldrig har några förväntningar alltså? För som jag fattar dig så ska man inte ha några förväntningar alls på personer man träffar??.............Det låter rätt torftigt tycker jag, men nu kanske det är jag som missuppfattar igen?
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|