Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svininfluensan - hur tänker ni?
          Monaxe
          Inlägg 24-10-2009, 18:20
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Snigelhatare @ 24-10-2009, 18:24) *
          Jag tänker inte vaccinera mig. Jag känner flera som har blivit jättesjuka av vanligt influensavaccin. Detta vaccinet är starkare än det vanliga vaccinet. Att de skyndade på och fick ett förtida godkännande innan det var prövat låter mycket oroväckande.

Att de som utvecklat vaccinet inte vaccinerar sig själva och avråder sina närmaste säger ju en hel del

http://www.youtube.com/watch?v=B4SmFxyust0...mp;feature=fvwp

För det första var länken du hänvisade till inte speciellt aktuell, den var från september, nu är vi som du vet i slutet av oktober...

Mannen som intervjuades var medicinsk journalist, inte forskare,

Det han skräms med i intervjun är en neurologisk sjukdom som man vetat om länge i detta samanhang, man TROR att det i EXTREMA undantagfall kan finnas en koppling till personer som insjuknat i Guillian Barre och influensa vaccin, men detta gäller ALLA influensa vacciner, från alla tidigare år, inte bara denna. Inga färska nyheter direkt...

Ingenstans hörde du någon från företaget GSK (Glaxo Smith Kline) som tillverkat vaccinet säga att de inte tänker ta det eller att de avråder sina närmaste från att ta det.

Vaccinationen bygger på frivillighet, jag bara hoppas innerligt att denna masshysteri och propaganda angående vaccinets giftighet inte gör att personer som verkligen behöver vaccineras inte vågar, pga av medias vinkling och smaskiga rubriker.

Ni som väljer att inte vaccinera er, jag hoppas verkligen ni slipper att bli smittade.

Tur att det var lite annorlunda tänkade när man vaccinerade mot smittkoppor och på så sätt fick den sjukdomen att utrotas, eller?

Kanske ska vi bevara alla våra farosoter för att hålla ner befolkingsantalet som någon medmänsklig och medkännande person tidigare skrev i tråden...
          Jag undrar hur ni tänker angående TBC som är den sjukdom som sprids allra mest på jorden, skulle ni hellre bli smittade av den än att vaccinera er om det blev aktuellt? Eller kanske tom låta bli att behandla er?
          Hur har ni gjort med alla andra vaccinationer? Stelkramp etc...

Nu lägger jag ner denna tråd.

Redigerat av Monaxe: 24-10-2009, 18:22

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2009, 19:01
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag vill bara förtydliga att jag inte på något sätt är rädd för vaccinet.
          Jag tror bara att det är bättre att få influensan än vaccinet. Min övertygelse är att kroppens egna antikroppar är så mycket bättre än vaccin. Skulle det däremot vara en sjukdom som var farlig på ett mer allvarligt sätt än denna svininfluensa skulle jag självkart vaccinera mig, om dödligheten bland friska var över 5% till exempel.

Sen sätter jag inga som helst värderingar i om man vaccinerar sig eller inte. Det är upp till var och en. Däremot tycker jag att det är synd att vaccinet inte kan ges till alla som vill.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 24-10-2009, 19:13
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Anma @ 24-10-2009, 20:01) *
          .....
          Jag tror bara att det är bättre att få influensan än vaccinet. Min övertygelse är att kroppens egna antikroppar är så mycket bättre än vaccin. .....

I o för sig så bildar ju kroppen antikroppar av vaccinet - det är ju en svagare dos av influensaviruset som ges. Meningen är att kroppen ska bilda antikroppar mot viruset. Men hos alla bildas inte antikroppar tyvärr.

Redigerat av ängsvädd: 24-10-2009, 19:14

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2009, 19:29
          Länk hit: #244

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 24-10-2009, 20:13) *
          I o för sig så bildar ju kroppen antikroppar av vaccinet - det är ju en svagare dos av influensaviruset som ges. Meningen är att kroppen ska bilda antikroppar mot viruset. Men hos alla bildas inte antikroppar tyvärr.

Jo, men jag menade att skyddet blir bättre på "naturlig" väg. Dessutom är jag inte ett dugg rädd för influensan, och det är nog största skälet till mitt val.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 24-10-2009, 19:30
          Länk hit: #245

Medlem

CITAT (Anma @ 24-10-2009, 20:29) *
          Jo, men jag menade att skyddet blir bättre på "naturlig" väg. Dessutom är jag inte ett dugg rädd för influensan, och det är nog största skälet till mitt val.

Jag visste inte att skyddet blir bättre på naturlig väg - ännu ett argument för att inte vaccinera sig smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-10-2009, 19:58
          Länk hit: #246

Gäster

Jag hoppas fortfarande att ni inte går i närheten av Strömslundsskolan och smittar ner mitt barn.... mad.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 24-10-2009, 20:02
          Länk hit: #247

Medlem

CITAT (Meriona @ 24-10-2009, 20:58) *
          Jag hoppas fortfarande att ni inte går i närheten av Strömslundsskolan och smittar ner mitt barn.... mad.gif

Du kan vara lugn - och även de som är vaccinerade kan vara smittspridare.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-10-2009, 20:04
          Länk hit: #248

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det är bättre du oroar dig för den ökande ungdomskriminaliteten, gängbildningen och gangsteruppgörelserna som pågår i Trollhättan, det är nog den största risken för det stackars barn som växer upp där. Men jag lovar att inte gå nära skolan.

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2009, 20:06
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det vore väldigt märkligt om man skulle bli sjukare av vaccinet än av att ha influensan. Vänta och se bara, det är långt ifrån över. Det har bara börjat. I USA är de troligen inne på andra vågen av influensan nu. Jag har en kompis som bor där. Hon berättar att folk dör som flugor där nu, barn dör. När andra vågen kommer här så hoppas jag att folk som är rädda för en liten spruta har tagit sitt förnuft till fånga, och om många vaccinerar sig snarast så blir det förhoppningsvis ingen andra våg.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-10-2009, 20:13
          Länk hit: #250

Moderator

5382 bekräftade dödsfall än så länge, och det i hela världen.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-10-2009, 20:16
          Länk hit: #251

Gäster

CITAT (ängsvädd @ 24-10-2009, 21:02) *
          Du kan vara lugn - och även de som är vaccinerade kan vara smittspridare.

Konstigt. Västra götalandsregionen anger ett av de starkaste skälen till att vaccinera sig just är att man inte ska föra smittan vidare...

CITAT (Huggorm @ 24-10-2009, 21:04) *
          Det är bättre du oroar dig för den ökande ungdomskriminaliteten, gängbildningen och gangsteruppgörelserna som pågår i Trollhättan, det är nog den största risken för det stackars barn som växer upp där. Men jag lovar att inte gå nära skolan.

Det hörs att du inte bor i staden... giggle.gif Men visst låter det dramatiskt och bra ur mediasynvinkel?

CITAT (Magdis @ 24-10-2009, 21:06) *
          Det vore väldigt märkligt om man skulle bli sjukare av vaccinet än av att ha influensan. Vänta och se bara, det är långt ifrån över. Det har bara börjat. I USA är de troligen inne på andra vågen av influensan nu. Jag har en kompis som bor där. Hon berättar att folk dör som flugor där nu, barn dör. När andra vågen kommer här så hoppas jag att folk som är rädda för en liten spruta har tagit sitt förnuft till fånga, och om många vaccinerar sig snarast så blir det förhoppningsvis ingen andra våg.

Även i Mexico dör folk som just "flugor" och det är dit vi ska över jul och nyår. Vaccin - ja tack!

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2009, 20:17
          Länk hit: #252

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 24-10-2009, 20:30) *
          Jag visste inte att skyddet blir bättre på naturlig väg - ännu ett argument för att inte vaccinera sig smile.gif

Alltså jag vet ju inte det. Jag tror det bara ju. Man ska ju göra som man tror, i synnerhet när till och med experterna är oense.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-10-2009, 20:18
          Länk hit: #253

Moderator

Nitton personer har dött i nordamerika den senaste veckan, det vill säga Kanada, USA och Mexiko. inte låter det så extremt med tanke på hur många som bor där

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2009, 20:19
          Länk hit: #254

Medlem

Risken är ju att de som vaccinerat sig helt glömmer bort att skydda andra, de kan ju smitta genom smitta på händer och så vidare.

Som jag redan skrivit kommer jag att fortsätta med att vara noga med att inte vara smittspridare.

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2009, 20:27
          Länk hit: #255

Medlem

Angående dödsfall i USA. ca 1000 döda hittills. Inte anser jag det att vara "som flugor".

Jag är inte rädd för sprutor. Det är inte skälet till mitt nej till spruta.

Med mig faller ingen samhällsfunktion om jag så ligger hemma i influensa i 3 veckor.
          Jag kommer inte att springa ute om jag blir sjuk.
          För ett litet tag sen blev jag frisk från 3-4 dagars torrhosta och feber med mera symptom, som om jag skulle bli sjuk men det inte bröt ut ordentligt. Jag hade åkt tunnelbana, båt och buss ett par dagar innan detta och bland annat suttit brevid en tjej som nös och snörvlade och småhostade hela vägen från norrtälje till stockholm.
          Nu vet jag ju inte, men jag kan lika gärna redan haft influensan.

När jag hört flera som haft så milda symptom och konstaterats haft svininfluensan tror jag att det var det jag hade.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 24-10-2009, 20:32
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

*HOST* flirting.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-10-2009, 20:35
          Länk hit: #257

Gäster

CITAT (Anma @ 24-10-2009, 21:27) *
          Angående dödsfall i USA. ca 1000 döda hittills. Inte anser jag det att vara "som flugor".
          Jag är inte rädd för sprutor. Det är inte skälet till mitt nej till spruta.

Med mig faller ingen samhällsfunktion om jag så ligger hemma i influensa i 3 veckor.
          Jag kommer inte att springa ute om jag blir sjuk.
          För ett litet tag sen blev jag frisk från 3-4 dagars torrhosta och feber med mera symptom, som om jag skulle bli sjuk men det inte bröt ut ordentligt. Jag hade åkt tunnelbana, båt och buss ett par dagar innan detta och bland annat suttit brevid en tjej som nös och snörvlade och småhostade hela vägen från norrtälje till stockholm.
          Nu vet jag ju inte, men jag kan lika gärna redan haft influensan.

När jag hört flera som haft så milda symptom och konstaterats haft svininfluensan tror jag att det var det jag hade.

Jamen bra, då har jag haft svininfluensan hela hösten. Jag har snörvlat och haft onti i halsen sen i augusti....

Redigerat av Meriona: 24-10-2009, 20:36

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2009, 20:42
          Länk hit: #258

Medlem

CITAT (Meriona @ 24-10-2009, 21:35) *
          Jamen bra, då har jag haft svininfluensan hela hösten. Jag har snörvlat och haft onti i halsen sen i augusti....

Det finns ingen anledning att göra dig dum heller.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-10-2009, 20:47
          Länk hit: #259

Gäster

Nu får du nog förklara för jag förstår inte? Både jag och sonen har verkligen snörvlat och haft ont i halsen 2 månader, menar du att vi skämtar eller vad?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-10-2009, 20:49
          Länk hit: #260

Moderator

CITAT (Meriona @ 24-10-2009, 21:47) *
          Nu får du nog förklara för jag förstår inte? Både jag och sonen har verkligen snörvlat och haft ont i halsen 2 månader, menar du att vi skämtar eller vad?

Mögel i bostaden kanske? Knappast svininfluensa i alla fall.

För övrigt vill jag bara påminna om att spanska sjukan är närbesläktad med svininfluensan. 50-100 miljoner dog den gången whistling.gif

Citera

30 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 00:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon