CITAT (Snigelhatare @ 24-10-2009, 18:24)

Jag tänker inte vaccinera mig. Jag känner flera som har blivit jättesjuka av vanligt influensavaccin. Detta vaccinet är starkare än det vanliga vaccinet. Att de skyndade på och fick ett förtida godkännande innan det var prövat låter mycket oroväckande.
Att de som utvecklat vaccinet inte vaccinerar sig själva och avråder sina närmaste säger ju en hel del
http://www.youtube.com/watch?v=B4SmFxyust0...mp;feature=fvwpFör det första var länken du hänvisade till inte speciellt aktuell, den var från september, nu är vi som du vet i slutet av oktober...
Mannen som intervjuades var medicinsk journalist, inte forskare,
Det han skräms med i intervjun är en neurologisk sjukdom som man vetat om länge i detta samanhang, man TROR att det i EXTREMA undantagfall kan finnas en koppling till personer som insjuknat i Guillian Barre och influensa vaccin, men detta gäller ALLA influensa vacciner, från alla tidigare år, inte bara denna. Inga färska nyheter direkt...
Ingenstans hörde du någon från företaget GSK (Glaxo Smith Kline) som tillverkat vaccinet säga att de inte tänker ta det eller att de avråder sina närmaste från att ta det.
Vaccinationen bygger på frivillighet, jag bara hoppas innerligt att denna masshysteri och propaganda angående vaccinets giftighet inte gör att personer som verkligen behöver vaccineras inte vågar, pga av medias vinkling och smaskiga rubriker.
Ni som väljer att inte vaccinera er, jag hoppas verkligen ni slipper att bli smittade.
Tur att det var lite annorlunda tänkade när man vaccinerade mot smittkoppor och på så sätt fick den sjukdomen att utrotas, eller?
Kanske ska vi bevara alla våra farosoter för att hålla ner befolkingsantalet som någon medmänsklig och medkännande person tidigare skrev i tråden...
Jag undrar hur ni tänker angående TBC som är den sjukdom som sprids allra mest på jorden, skulle ni hellre bli smittade av den än att vaccinera er om det blev aktuellt? Eller kanske tom låta bli att behandla er?
Hur har ni gjort med alla andra vaccinationer? Stelkramp etc...
Nu lägger jag ner denna tråd.
Redigerat av Monaxe: 24-10-2009, 18:22