Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jaha, då blev det som vanligt!, Tråden om reserv avslöjande togs bort!
          blomkronan
          Inlägg 03-09-2009, 22:36
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (malin72 @ 03-09-2009, 23:18) *
          Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif

Hej Malin kul att se dig igen... jag har saknat dig smiley_small_hug.gif
          Nu får du leta upp din gamla tråd om Bougavillan och sätta in bild... jag tog kort på min i dag smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 03-09-2009, 23:18
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

hej på er alla!!!

Nu gör jag kanske lite fel..tar tag i tråd nr 2 och skriver och får säkert höra det...så jag passar på att förklara varför nu.
          Varför jag valde att skriva här i nu var för att i den andra valde jag att bara *skriva under på listan*

Av olika anledningar så har jag inte varit aktiv inne på odla (även andra ställen) sedan före sommaren, hittade tillbaka för ett par dagar sedan och hann inte ens inse att den jätte långa tråden som fanns handlade om reserv, igår började jag läsa den bakifrån och hann inte så långt.... jag hann känna en blandad känsla av bla glädje att det verkade som att många laddade saker hade kommit upp till ytan och mycket förklaringar osv.
          För egen del har det varit mycket som pyrt inom mig ang detta...av egen del och även pga att jag fått en väldigt fin ( irl kontakt) med många härifrån wub.gif som varit inblandade i väldigt många och konstiga saker pga det jag nu antar många av er nu vet......

För min del så tycker jag att det var synd att tråden försvann pga att jag inte hann läsa den, vilka och vad som har sagts osv men även för andras skull, jag ser att många tycker att det ska glömmas men om det inte har gjort det ännu och misstankar finns kvar så verkar det ju inte som att *vi* kan det, då hade det varit lättare som jag tex såg Gillan skrev- att enbart länka till den tråden..
          Nu finns så klart risken att allt dras runt igen.

Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif
          Så jo jag skulle vilja ha tillbaka tråden inte för att bidra till bråk och tjafs utan helt enkelt bara kunna hänvisa till den och låta det vara....

Bra sagt Malin. tummenupp.gif
          Kul att du orkar komma tillbaka till oss igen. smiley_small_hug.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gillan
          Inlägg 04-09-2009, 05:38
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

hej på er alla!!!

Nu gör jag kanske lite fel..tar tag i tråd nr 2 och skriver och får säkert höra det...så jag passar på att förklara varför nu.
          Varför jag valde att skriva här i nu var för att i den andra valde jag att bara *skriva under på listan*

Av olika anledningar så har jag inte varit aktiv inne på odla (även andra ställen) sedan före sommaren, hittade tillbaka för ett par dagar sedan och hann inte ens inse att den jätte långa tråden som fanns handlade om reserv, igår började jag läsa den bakifrån och hann inte så långt.... jag hann känna en blandad känsla av bla glädje att det verkade som att många laddade saker hade kommit upp till ytan och mycket förklaringar osv.
          För egen del har det varit mycket som pyrt inom mig ang detta...av egen del och även pga att jag fått en väldigt fin ( irl kontakt) med många härifrån wub.gif som varit inblandade i väldigt många och konstiga saker pga det jag nu antar många av er nu vet......

För min del så tycker jag att det var synd att tråden försvann pga att jag inte hann läsa den, vilka och vad som har sagts osv men även för andras skull, jag ser att många tycker att det ska glömmas men om det inte har gjort det ännu och misstankar finns kvar så verkar det ju inte som att *vi* kan det, då hade det varit lättare som jag tex såg Gillan skrev- att enbart länka till den tråden..
          Nu finns så klart risken att allt dras runt igen.

Så jo jag skulle vilja ha tillbaka tråden inte för att bidra till bråk och tjafs utan helt enkelt bara kunna hänvisa till den och låta det vara....

Underbart att se dig Malin smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 06:14
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

kompiskram.gif Malin!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Irene_L
          Inlägg 04-09-2009, 07:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Härligt att se dig igen, Malin! kompiskram.gif

Bra!!!! Tråden är tillbaks....och låst! Tack för det! tummenupp.gif
          http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=90490

Redigerat av Irene_L: 05-09-2009, 09:06

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Alba
          Inlägg 04-09-2009, 09:42
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Så bra att den kom tillbaka. Jag tror att den behövs. Ämnet kommer att poppa upp igen....var så säker.
          Nu finns det något att hänvisa till om det behövs.

Redigerat av Alba: 04-09-2009, 09:42

Citera
          malin72
          Inlägg 04-09-2009, 11:01
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

jag vill bara skriva thanks.gif så mycket för era hälsningar...det värmer mycket blush.gif för , ja det kanske låter konstigt men för mig är odla och alla odliater mig nära och vi har samma tokiga växtgalna intresse och även mycket annat, så när allt har varit så jobbigt att jag inte har orkat så har jag tänkt ibland - hm jaha hur ska jag nu bara stövla in igen och börja skriva och om vad dunno.gif
          tyvärr så löste det sig genom denna tråden (som jag nu ska börja gå igeonm) lite trist eftersom att det är inte med allt bråk jag vill se på odla...men men, ändå känns det bra att den nu är där igen tummenupp.gif

som att jag inte har nog med att ta igen giggle.gif alla andra trådar i alla växt trådar med whist.gif

men tack vänner för att ni gjorde min *tillbaka gång* lätt och jag har saknat er... smiley_small_hug.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 11:18
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (malin72 @ 04-09-2009, 12:01) *
          jag vill bara skriva thanks.gif så mycket för era hälsningar...det värmer mycket blush.gif för , ja det kanske låter konstigt men för mig är odla och alla odliater mig nära och vi har samma tokiga växtgalna intresse och även mycket annat, så när allt har varit så jobbigt att jag inte har orkat så har jag tänkt ibland - hm jaha hur ska jag nu bara stövla in igen och börja skriva och om vad dunno.gif
          tyvärr så löste det sig genom denna tråden (som jag nu ska börja gå igeonm) lite trist eftersom att det är inte med allt bråk jag vill se på odla...men men, ändå känns det bra att den nu är där igen tummenupp.gif

som att jag inte har nog med att ta igen giggle.gif alla andra trådar i alla växt trådar med whist.gif

men tack vänner för att ni gjorde min *tillbaka gång* lätt och jag har saknat er... smiley_small_hug.gif

Odla blir som en del av verkliga livet.
          Man ryker ihop blir förbannad, tjafsar lite och sedan är det bra och man går vidare.
          Nya trådar, både roliga och tråkiga kommer och går, så är det även i livet.
          vill vi ha ett levande forum får vi hjälpas åt att stävja dom värsta påhoppen och övertrampen, på samma sätt som man uppmuntrar och stöttar i svåra stunder.

Jag/vi har saknat dej också malin. smiley_small_hug.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 11:46
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 04-09-2009, 12:18) *
          Odla blir som en del av verkliga livet.
          Man ryker ihop blir förbannad, tjafsar lite och sedan är det bra och man går vidare.
          Nya trådar, både roliga och tråkiga kommer och går, så är det även i livet.
          vill vi ha ett levande forum får vi hjälpas åt att stävja dom värsta påhoppen och övertrampen, på samma sätt som man uppmuntrar och stöttar i svåra stunder.

Jag/vi har saknat dej också malin. smiley_small_hug.gif

tummenupp.gif bara för att man "ryker ihop" i en tråd behöver man ju inte bära det med sig och ryka ihop i alla andra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 04-09-2009, 11:48
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 12:46) *
          tummenupp.gif bara för att man "ryker ihop" i en tråd behöver man ju inte bära det med sig och ryka ihop i alla andra.

Tyvärr tar flera med sig gammalt groll i nästan varje jä*la tråd de råkar delta i. Tokirriterande! angry.gif

Edit: la till nästan

Redigerat av Anma: 04-09-2009, 11:49

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-09-2009, 11:56
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Som andra påpekat, framför allt Småprat behöver en moderator. Nån som oftast är här, som kollar och sätter ribban. Nu finns det inga regler alls, oförskämdheter och personangrepp hör till vanligheterna. En moderator man kan kommunicera med, som det är nu kan man skicka PM och mail till Admin men man får inget svar. Stalking hör också till vanligheterna, får se hur det blir nu.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Alba
          Inlägg 04-09-2009, 11:57
          Länk hit: #32

Medlem

Nu dök det ordet upp igen.....ids inte googla....vad är Stalking ?

Den ev moderator som vi kan få kanske är en person som lägger ribban väldigt lågt. Vill vi ha det så ?
          Det har jag upplevt på annat forum. Trådarna låses och man förstår knappt varför.

Redigerat av Alba: 04-09-2009, 11:59

Citera
          MariaS
          Inlägg 04-09-2009, 11:58
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Alba @ 04-09-2009, 12:57) *
          Nu dök det ordet upp igen.....ids inte googla....vad är Stalking ?

Att förfölja någon

Citera
          Alba
          Inlägg 04-09-2009, 11:59
          Länk hit: #34

Medlem

Aha....tack Maria.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-09-2009, 12:01
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Kommer av engelskans stalk som egentligen har betydelsen smyga efter, smyga sig på.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Alba
          Inlägg 04-09-2009, 12:05
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2009, 13:01) *
          Kommer av engelskans stalk som egentligen har betydelsen smyga efter, smyga sig på.

Aha....tack

Citera
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 14:15
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 12:46) *

Nej det behöver man inte, men det är något man (tror jag) lär sig med tiden och med lite övning. blush.gif

Med tiden hoppas jag, att man/vi lär oss att skilja på person och sak. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-01-2026, 21:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon