Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dåligt forum?, inte innehållet från er, utan struktur och skötsel
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 12:28
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 13:17) *
          Jag gnäller och klagar inte - det handlar faktiskt om konstruktiv kritik...

Då har vi nog olika syn på vad som är konstruktiv kritik.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 12:34
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 13:28) *

Helt OK, det bekymrar mig inte ett dugg så länge jag vet vad jag själv står för...
          Men tyckte du verkligen att det fungerade bra när admin., bara helt plötsligt och utan någon moderering, tog bort en kontroversiell tråd i går kväll?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-09-2009, 12:35
          Länk hit: #23

Gäster

Jag kan nog tycka att ett par moderatorer inte skulle vara negativt, men det bygger ju på frivillighet, nån ska vara intresserad av att vara det också. Sen behöver de inte vara paragrafryttare, en viss yvighet måste alltid finnas, annars blir det ju inga diskussioner alls!

Å andra sidan är det inte en nödvändighet, man kan låta bli att läsa i de delarna av forumet eller de trådarna där det för stunden är tjafs. För det är ju inte tjafs hela tiden ändå. Så vilket det än blir, så funkar forumet för mig.

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-09-2009, 12:42
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 13:28) *

Är det konstruktiv kritik att fråga om folk vaknat på fel sida och tycka att folk är gnälliga?
          Hur människor känner sig berörda av bråk och konflikter som pågår på sajten är väl ändå en personlig upplevelse och den kan kanske varken du eller jag dela och förstå helt. Men om folk känner sig illa behandlade så känner de väl så. Jag tycker modereringen på odla alltid har varit godtycklig, har man olika måttstockar beroende vem eller vilka som beter sig illa så är det inte bra, tycker jag iaf. Det måste man väl få säga utan att vara gnällig?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 12:44
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Markus_H @ 04-09-2009, 13:42) *
          Är det konstruktiv kritik att fråga om folk vaknat på fel sida och tycka att folk är gnälliga?
          Hur människor känner sig berörda av bråk och konflikter som pågår på sajten är väl ändå en personlig upplevelse och den kan kanske varken du eller jag dela och förstå helt. Men om folk känner sig illa behandlade så känner de väl så. Jag tycker modereringen på odla alltid har varit godtycklig, har man olika måttstockar beroende vem eller vilka som beter sig illa så är det inte bra, tycker jag iaf. Det måste man väl få säga utan att vara gnällig?

Instämmer! tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 13:04
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 13:34) *
          Helt OK, det bekymrar mig inte ett dugg så länge jag vet vad jag själv står för...
          Men tyckte du verkligen att det fungerade bra när admin., bara helt plötsligt och utan någon moderering, tog bort en kontroversiell tråd i går kväll?

Det viktiga är väl att den las in igen eller hur? Hur man än vänder sig så lär det aldrig finnas något forum där alla är 100% nöjda med allt.

Sen tycker jag att man ska ha i beaktande att Småprat - ej trädgårdsrelaterat tillkom just för att man skulle slippa tjafs&tramstrådar i Trädgårdsavdelningen. Tål man inte att det är lite högre i tak så kanske man ska hålla sig ifrån Småprat. Gillar man inte vissa trådar så struntar man i dom, hur svårt kan de va?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 13:16
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Markus_H @ 04-09-2009, 13:42) *

Jag påstod inte att det jag sa var konstruktiv kritik! Jag håller delvis med dig men det var inte det som sades i TS huvudinlägg vilket var det jag svarade på när jag frågade om TS hade vaknat på fel sida. Det blir väldigt konstig när du blandar ihop svar jag givit till fler personer i samma "mening/stycke".

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 13:21
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 14:04) *
          Det viktiga är väl att den las in igen eller hur?

Vilket skedde genom en samfälld konstruktiv kritik av beslutet. Eller kallar du det gnäll också?

Tål man inte att det är lite högre i tak så kanske man ska hålla sig ifrån Småprat. Gillar man inte vissa trådar så struntar man i dom, hur svårt kan de va?

Jag har inga problem med "takhöjden", men det vore kanske bra att någon gång få till en diskussion med admin. om var deras takhöjd befinner sig.
          Jag tycker fortfarande att admin. fungerar lite som en "dålig förälder" - diverse övertramp nonchaleras och sen plötsligt så bara smäller det.

--------------------

zon 1

Citera
          skogstroll
          Inlägg 04-09-2009, 13:26
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

tjafs/trams-trådar där man kastar fula ord på varann kan ibland ha en seriös rubrik innan de spårar ut långt senare i tråden.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 14:18
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 14:21) *
          Vilket skedde genom en samfälld konstruktiv kritik av beslutet. Eller kallar du det gnäll också?

Jag har inga problem med "takhöjden", men det vore kanske bra att någon gång få till en diskussion med admin. om var deras takhöjd befinner sig.
          Jag tycker fortfarande att admin. fungerar lite som en "dålig förälder" - diverse övertramp nonchaleras och sen plötsligt så bara smäller det.

Fattar bara inte varför man måste gnälla när "felet" är åtgärdat. Dessutom vet du väl inte vad det var som fick admin att lägga in tråden igen eller så är du kanske synsk .

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 14:33
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Irene_L @ 04-09-2009, 11:55) *
          Oj vad snabbt trådskaparen försvann...nu är h*n gäst. Så synd att h*n inte vill vara kvar!

Då återstår frågan, "multimedlem" (någon med fler nick) eller frivilligt borttagande?

För min del, är det inget att diskutera, då trådskaparen inte är kvar av någon anledning.

CITAT (Motti @ 04-09-2009, 11:26) *
          Jag måste protestera ! duh.gif jag tycker det här Forumet är väldigt bra bravo.gif en av de bättre jag varit på ,och jag har varit på riktigt dåligt skötta forum där okvädningsorden och snuskigheter och hot haglat på medlemarna ingen Moderator fanns det heller till slut.Här har vad jag upplevt aldrig ribban legat högt för de flesta här är respektfulla mot varan ,trevliga hjälpsamma på alla vis.Jag tycker det är bra att inte Moderatorn lägger sig i precis allt och tycker si eller så eller hackar sönder trådar med sina åsikter.Visst finns det folk som inte kan sköta sig utan måste jäklas och komma med spydigheter och annan smörja men hittills har inte jag uppmärksammat någon sådan här confused.gif inte under min tid här i alla fall.Det här är ett stort Forum med många trådar inte så lätt kanske att ta hand om det fullt ut varje dag då skulle det vara ett dygnet runt jobb att vara Moderator här.

Håller med dej fullt ut.
          Dom som gör så, kan man låta bli att svara bara, så får orden ingen effekt, och då är det inte kul att vräka ur sig skit längre. tummenupp.gif

Det viktiga är väl att den las in igen eller hur? Hur man än vänder sig så lär det aldrig finnas något forum där alla är 100% nöjda med allt.

Sen tycker jag att man ska ha i beaktande att Småprat - ej trädgårdsrelaterat tillkom just för att man skulle slippa tjafs&tramstrådar i Trädgårdsavdelningen. Tål man inte att det är lite högre i tak så kanske man ska hålla sig ifrån Småprat. Gillar man inte vissa trådar så struntar man i dom, hur svårt kan de va?

Håller med där också.
          Forumet har klarat sig utan moderatorer i tio år, så det lär nog fungera i fortsättningen också.
          Ansvariga läser och tar till sig våra åsikter, men det är i slutändan vi själva som sätter ribban och avgör hur forumet ska vara
          . tummenupp.gif

Redigerat av pejori: 04-09-2009, 14:27

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          skogstroll
          Inlägg 04-09-2009, 14:36
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Motti @ 04-09-2009, 11:26) *
          Visst finns det folk som inte kan sköta sig utan måste jäklas och komma med spydigheter och annan smörja men hittills har inte jag uppmärksammat någon sådan här confused.gif

inte?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 14:39
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 15:18) *
          Fattar bara inte varför man måste gnälla när "felet" är åtgärdat. Dessutom vet du väl inte vad det var som fick admin att lägga in tråden igen eller så är du kanske synsk .

Nej, just det faktum att vi inte vet det är också ett problem. Min förhoppning är att det var det faktum att nästan 40 personer protesterade.

Tyvärr tycker jag faktiskt att det mest att det är du som gnäller på andra medlemmar, medan jag faktiskt försöker ta upp en principfråga. Men eftersom du tydligen inte vill förstå det, så avslutar jag diskussionen för min del här.

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 14:58
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 15:39) *
          Nej, just det faktum att vi inte vet det är också ett problem. Min förhoppning är att det var det faktum att nästan 40 personer protesterade.

Tyvärr tycker jag faktiskt att det mest att det är du som gnäller på andra medlemmar, medan jag faktiskt försöker ta upp en principfråga. Men eftersom du tydligen inte vill förstå det, så avslutar jag diskussionen för min del här.

Ja så brukar det se ut när argumenten tryter. Tappar du kontrollen om du inte får reda på allt? I så fall förstår jag att du tycker att det är ett problem. Det måste vara väldigt jobbigt. Jag undrar just vem det är som inte förstår.
          Beter du dig alltid så här när någon har en annan åsikt än du själv?

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 15:24
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 15:58) *
          Ja så brukar det se ut när argumenten tryter. Tappar du kontrollen om du inte får reda på allt? I så fall förstår jag att du tycker att det är ett problem. Det måste vara väldigt jobbigt. Jag undrar just vem det är som inte förstår.
          Beter du dig alltid så här när någon har en annan åsikt än du själv?

Tyvärr kände jag mig tvungen att svara på detta också:
          Resonemanget ovan är rent retoriskt och har inget med sakfrågan att göra. En kort historik:
          Jag stödde delvis TS kritik mot modereringen av vårt Forum. Det var i stora drag samma kritik som det stora flertalet framförde när Reserv-tråden stängdes i går kväll. Innan dess hade du lite hånfullt kritiserat TS. Sen får jag en dos av samma medicin. Jag tycker annorlunda än du och är därmed "gnällig". Tänk efter: Bedömer du verkligen dig själv och andra med samma måttstock.

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 15:58
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 16:24) *
          Tyvärr kände jag mig tvungen att svara på detta också:
          Resonemanget ovan är rent retoriskt och har inget med sakfrågan att göra. En kort historik:
          Jag stödde delvis TS kritik mot modereringen av vårt Forum. Det var i stora drag samma kritik som det stora flertalet framförde när Reserv-tråden stängdes i går kväll. Innan dess hade du lite hånfullt kritiserat TS. Sen får jag en dos av samma medicin. Jag tycker annorlunda än du och är därmed "gnällig". Tänk efter: Bedömer du verkligen dig själv och andra med samma måttstock.

Då kanske du ska läsa en gång till vad jag svarade dej första gången i den här tråden. Jag hade kritiserat TS ja men hånfullt nej. Sen klagade jag inte på att du gnällde utan jag skrev som jag gjorde eftersom jag inte riktigt kunde förstå hur du kunde hålla med TS. Sen bäddade du för resten själv. Ibland kanske även du behöver se över hur du tolkar saker och ting.
          Nu kör du med översittarfasoner och visar tydligt att det är du som vill lägga ribban för vad andra får säga.

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 04-09-2009, 16:21
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Var är tråden jag hittar den inte dunno.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 16:23
          Länk hit: #38

Medlem

Rätt långt ner "Forumister försvinner..."

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 04-09-2009, 16:28
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 17:23) *
          Rätt långt ner "Forumister försvinner..."

ok den har jag läst men jag fattar inte varför den är stängd confused.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 16:33
          Länk hit: #40

Medlem

För att den började väl spåra ur igår kväll så den togs bort först o sen las den tillbaka idag.

--------------------

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 04:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon