CITAT (Gillan @ 06-09-2009, 03:05)

För övrigt när det gäller den här tråden, så börjar jag fundera på om det finns någon "oskriven lag" om att det inte är rumsrent att kritisera adm?! Tycker man om Odla, Ingemar och Göran, då ska man köpa allting rakt av, punkt slut, eller?! Man ska vara tacksam för att forumet finns och aldrig komma med egna kritiserande åsikter?..................Så fungerar ju inte livet faktiskt. Sen att jag inte håller med trådskaparen, är en helt annan sak.
Och ja, även om tråden som försvann och kom tillbaka, är ett avslutat och inte ens intressant kapitel längre, så hade jag gärna sett nån kommentar till varför den behandlades som den gjorde.............och nej, jag tycker inte att kritik är detsamma som gnäll.
Jag menar inte att man måste köpa allt rakt av eller aldrig komma med kritiserande åsikter när det gäller forumet. Jag tycker också att det skulle vara bra om Ingemar och/eller Göran visade sig mera på forumet men jag är emot att det ska finnas fler moderatorer och framförallt moderatorer tagna ur medlemslistan. Admin har ju dessutom klart sagt ifrån tidigare vad gäller fler moderatorer.
Jag tycker personligen att det är helt OK och bra att det är högre i tak i Småpratsavdelningen än i Trädgårdsavdelningen. Det är ju knappast i Trädgårdsavdelningen det ropas efter fler moderatorer. I småpratsavdelningen finns det utrymme för diskussioner på ett helt annat sätt men kan man inte se
skillnad på åsikter och påhopp så blir det väldigt svårt att diskutera. Följden blir att ingen vågar ta upp något intressant diskussionsämne eftersom en del är så konflikträdda och inte klarar när andra vädrar sina åsikter. De här som är så konflikträdda deltar ibland men ofta inte i själva diskussionen utan går in och
tillrättavisar och sedan är tjafset i full gång och man börjar ropa efter moderatorer. Jag tror inte att det finns så många som gillar att bli tillrättavisade, inte ens de som själva är så snara på att tillrättavisa andra.
Ibland tycker jag nog att gränsen är hårfin mellan kritik och gnäll och ibland är kritiken faktiskt t.o.m. rent gnäll. Det är min åsikt.
Redigerat av *Stintan*: 06-09-2009, 08:24