Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
CITAT (Motti @ 12-09-2009, 22:34)
Fast vad jag minns av sextiotaletså gick man mycket på utsende !va de urgulliga så tänkte man inte på att de kanske inte lät så bra Mina idoler då var Tages !men lyssnar man på deras låtar på Spotyfi så är dom faktiskt riktigt kanon bra !dom hade en väldig bred .Minns att de kallades för Västkustens Beatles.Har faktiskt träffat dom Tommy Blom bjöd mig på Hamburgare en gång !för tio år sedan förenades dom och spelade i Jönköping på Baldakinen då va vi där mina vänninor och jag som hållt ihop hela Tonårstiden och åkt runt och kollat på Tages!där stog vi efter typ 40 år och kunde var enda låt!det var häfftigt det Men va bra dom var live
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
CITAT (Meriona @ 12-09-2009, 22:50)
Ja, nu blev jag också fundersam.... ? Mjölkmusik, smet, skvalmusik eller?
Det sägs att, Staffan Westerberg förstörde en generation barn med "vilse i pannkakan" då skulle dom bara veta vad dansbanden gjorde med flera generationer.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Ja jösses.... en brud som har stora bröst och vett på att hålla tyst? Det var med glimten i ögat hoppas jag!
CITAT (pejori @ 12-09-2009, 22:54)
Det sägs att, Staffan Westerberg förstörde en generation barn med "vilse i pannkakan" då skulle dom bara veta vad dansbanden gjorde med flera generationer.
Pannkakan ja, SE BARA jag kan aldrig mer bli NORMAL!!!!!!!!!!!
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
Markus_h den va inte att leka med Men en av mina favoriter från Tages är när Anders Töppel sjunger :Every body loves a lover!det är något god den!finns massor av bra Tages låtar!de gjorde ju en del James Brown låtar också tex If you live me, mmAlla finns på Spotyfi
Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
CITAT (Motti @ 12-09-2009, 23:31)
Markus_h den va inte att leka med Men en av mina favoriter från Tages är när Anders Töppel sjunger :Every body loves a lover!det är något god den!finns massor av bra Tages låtar!de gjorde ju en del James Brown låtar också tex If you live me, mmAlla finns på Spotyfi
fast jag har inte spotify och får aldrig någon invite (har inte lust att betala för Spotify)
Medlem
Då är jag välsignad för jag ha Spotyfi där finns massor av kanon musik! Vill bara tipsa om "Boy omega"!som liger på You tube dom spelar Indypop men är så himmla bra,det är min bästa vänninas son med musiker,de tunerar mycket i England tyskland österike och Spanien och har spelat in ett antal cd skivor !var även med förra året på MTV galan i Barccelona
Medlem
Vi betalar inte en krona för Spotyfi !men en granne laddade ner det till oss.Så jag antar att han "bjöd "in oss då.I alla fall är utbudet enormt stort,man hittar så gott som all musik där både svensk och utländsk.
Medlem
Antal inlägg: 2 670
Medlem nr: 13 427
Lycka till, Meriona. med finskan...
Varför vill vettiga svensktalande lära sig det ? Det måste ju vara rena rama kinesiskan för er som hör till germanska språken? En helt annan språkfamlj är det ju, finsk-ugrisk, eller nåt ditåt....