Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bilder från trädgården
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 13-09-2009, 21:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hej hej

har denna helg varit nere i skåne och har då också hunnit med att titta till trädgården, och som jag trodde var det mesta överväxt. men några exotiska växer och trivs bra. konstig nog har det ändå varit rätt så torrt på sina ställen i skåne och med sandjord så har klockbuske ,catalpa, mullbär (mullbär ''mulle'' köp inte den! en väldigt tråkig buske enligt mig), valnöt och känsliga perenner fått en del fula blad och för tidig höst.

dock andra som vinranka, fikon, kryddor, kaktusar, opuntia har trivs väldigt bra. och min frilands oliv som jag inte skyddat i vinter har återuppstått stammen levde visst och skjuter nu skott längst ner, och jag som trodde den frusit ihjäl helt. tyvärr kommer nog denna vinter göra slut på det hela då sådana skott sällan invintrar bra. har jag tur blir det en väldigt mild vinter på -5c.

lite bilder

http://www.pixbox.se/alb_show_id1121267_page3.html

Citera

Inlägg i den här tråden
          flaxss   Bilder från trädgården   13-09-2009, 21:43

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 21:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon