Hej alla! Jag vill bara berätta om mitt viltstängsel och vad som händer. Rådjuren är ju inne och röjer här jämt och ständigt, jag bestämde mig för att byta till högre stängsel för att slippa dem en gång för alla. Jag beställde 200 meter viltstängsel, 75 stolpar och lite andra tillbehör på nätet. Nu har min händige (men inte profs) pappa och jag satt upp längs ena sidan på tomten. Det blir väldigt snyggt! Grannarna var lite skeptiska, men nu har de kommit och tittat och sagt "det blev ju inte alls så farligt" och liknande kommentarer. Några har undrat om de inte också ska sätta upp liknande.
Jag ångrar att jag inte gjorde det här tidigare, det hade sparat mycket besvikelse och tårar. Jag hittade ingen firma som ville sätta upp det till rimligt pris så därför gör vi det själva. Ett förslag var 80.000:- men för dessa pengar kan jag vara ledig från jobbet i ett halvår och sätta upp det själv.
Vi har borrat med jordborr och satt ned stolpen och hällt på med betong i hålet. Vi har varit noga med snören och vattenpass så det inte ska spreta och luta åt alla håll, nätet är hårt spännt och det ser väldigt bra ut! Fortsättning följer! Anna-Karin, snart med en rådjursfri tomt!
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|