| |
|
  |
Noschiga kassörskor |
|
|
|
|
19-09-2009, 08:27
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (TheLan @ 19-09-2009, 00:44)  Men Huggorm, du bor väl i Munkedal?? Där ser väl "alla" ut som bortkomna bondläppar?? (Inget ont om Munkedal jag bara retas  ) Jo, handlar man i Munkedal är det snarast en fördel att se ut som en bondläpp, då smälter man in i omgivningen. Eller A-lagare går också bra. Men det finns ju bara ica, apoteket och systembolaget här, så man måste ju ändå till torp om man skall ha något och där samlas ju folk från halva bohuslän och södra norge. För övrigt är jag faktiskt från Uddevalla jag också från början så du får säga hur mycket ont du vill om Munkedal
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 08:41
|

Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626

|
Varför skulle man ens bry sig? Man är väl där för att handla? Jag går dit, plockar på mig varor, lägger upp dem på ett band, betalar och går hem. Det kvittar då helt och hållet för min del ifall personen i kassan hälsar eller inte  Det är skillnad om man behöver hjälp med någonting och inte får det, men att betala i kassan är ju bara en rutingrej. Allting sköts automatiskt, bara det att det är en människa som gör det. Jag tror inte man känner sig tvungen att vara trevlig och bemöta varenda person rätt när man möter flera hundra varje dag. Det är klart att det är skillnad på ett litet ställe. De är mer rädda om sina kunder, på ett större ställe kvittar det om ni slutar gå dit bara för att personen i kassan inte ler och är trevlig. Sedan finns det ju många anledningar till att de som sitter i kassan inte har någon lust att vara glada och trevliga, de kan ju t.ex. ha en dålig dag precis som Monica. Dessutom var det på Willys, hur många är det som faktiskt vill jobba i kassan i en lågprisaffärskedja? Jag skulle då bli bitter varenda dag jag gick till jobbet och inte ha någon större lust att vara trevlig
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 09:04
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
Jag hade aldrig accepterat ett sånt beteende av mina anställda. Hur många gånger har jag inte själv stått i affären och inte ens svarat i telefonen när det ringer, bara för att man hade en kund.
När jag själv råkar ut för sånt där, så brukar jag lagom till kvittot säga: eftersom du frågade, så vill jag ha ett paket cigg också, eller en trisslott. VAre sig jag behöver det eller inte, så blir de ganska omskakade, eftersom de faktiskt varit upptagna med annat och inte heller frågat...
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 09:24
|

Medlem

|
Jag vet inte vad det är för förväntningar ni har när ni går till en affär men min enda är att de skall sälja de saker jag vill ha till mig :/
Det känns som att folk orkar bry sig väldigt mycket i totalt meningslösa småsaker medan de ignorerar andra saker som de kunde lagt sin energi på i stället? Finns litet större problem här i världen än att hetsa upp sig över att en butiksanställd inte hälsar och passar upp på en hela tiden. Kommer man ut ur butiken med det man hade planerat så är väl allting som det skall vara.
Men det är klart, om man har det som någon typ av hobby att gnälla på petitesser så är det givetvis ett bra tillfälle att göra det.
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 09:58
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 10 191

|
Jag jobbar i matbutik och sitter i kassan emellanåt. Det värsta jag vet är när kunden står där med telefonen fastvuxen i örat och babblar på, när man försöker få kontakt. Vadå är jag osynlig kanske????? Då har man lust att både säga och göra sånt man inte får
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 10:28
|

Medlem

|
CITAT (ylvahi @ 19-09-2009, 10:58)  Jag jobbar i matbutik och sitter i kassan emellanåt. Det värsta jag vet är när kunden står där med telefonen fastvuxen i örat och babblar på, när man försöker få kontakt. Vadå är jag osynlig kanske????? Då har man lust att både säga och göra sånt man inte får  Samma sak där ju, jag är där för att handla. Inte för vara social  Du är nog inte osynlig, de vill handla, inte prata med dig och det ser jag ingenting konstigt med.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 10:59
|
Medlem
Antal inlägg: 1 376
Medlem nr: 14 996

|
Tycker nog att det är väldigt dålig stil att prata i telefonen när man står i kassan för att betala. En sak är kanske att man inte är där för att vara social. För den skull behöver man ju inte vara helt ohyfsad. mvh vanjalarsa
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 12:22
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
Snyggt, fritidsklädd (märkeskläder) och relativt välvårdad gick jag nu på förmiddagen in i stans finaste dam- och herrbutik på Kungsgatan i Göteborg. Var ute efter en jumper som jag visste de hade... men den fick inte följa med hem, eftersom en expedit i min egen ålder stod i ett hörn av butiken och tittade nedlåtande på mig utan att visa något som helst intresse! Jag blev ....sur! Tycker mig oftare och oftare numera märka att vi äldre - även om vi handlar i butiker avsedda för vår ålder - blir lite avmätt behandlade. Förresten, jumpern fanns i en butik i Alingsås så den blir min på måndag
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 19:20
|

Medlem

|
CITAT (vanjalarsa @ 19-09-2009, 11:59)  Tycker nog att det är väldigt dålig stil att prata i telefonen när man står i kassan för att betala. En sak är kanske att man inte är där för att vara social. För den skull behöver man ju inte vara helt ohyfsad. mvh vanjalarsa  Förstår absolut inte varför det skulle vara ohyfsat att prata i telefon för att man står i kassan. Måste vara någon generationsgrej
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 19:43
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Nauti @ 19-09-2009, 20:20)  .....................Måste vara någon generationsgrej  Knappast generationsgrej, mera troligt uppfostringsgrej.... Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 19:59
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 19-09-2009, 20:43)  Knappast generationsgrej, mera troligt uppfostringsgrej.... Anki Så du menar att alla ungdomar som inte bryr sig om sådana petitesser är ouppfostrade?  Sedan är det väl en generationsgrej även då, om det nu är så att många i din generation ödslar tid och energi på att irritera sig på meningslösa petitesser medan dagens ungdomar inte gör det?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2009, 20:09
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Fast ja kanske är en annorlunda kund !för jag frågar alltid hur dagen varit och om de tycker det är jobbigt att sitta vid kassan.Själv skulle jag inte stå ut med alla surpottor hela dagen och alla som bara gnäller om allt.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-09-2009, 15:32
|
Medlem
Antal inlägg: 204
Medlem nr: 20 471

|
CITAT (Nauti @ 19-09-2009, 20:20)  Förstår absolut inte varför det skulle vara ohyfsat att prata i telefon för att man står i kassan. CITAT (Anki på Öland @ 19-09-2009, 20:43)  Knappast generationsgrej, mera troligt uppfostringsgrej.... Anki Jag har svårt att förstå varför det skulle vara ouppfostrat att prata i telefon när jag vill betala mina varor? För mig är det inga problem att prata i telefon och samtidigt både säga hej, på summan, och tack till kassören. Jag är alltid trevlig mot människor jag möter - oavsett deras dagsform.
--------------------
Balkong zon 2.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-09-2009, 16:15
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
För min del, är det inte ouppfostrat, det är ohyfsat att prata i telefonen när man betalar. Kassören har samma rätt till egenkontakt med sin kund, på samma sätt som jag som kund har, när jag handlar. Det finns något som heter vett och etikett och det är där det brister. Tex. Man stoppar inte kniven i munnen på middagar, och pillar sig inte heller i näsan. Inte heller avbryter man den som håller tex. tal. Samma med telefonen. Den måste inte och ska heller inte alltid vara uppe i örat.
Redigerat av pejori: 20-09-2009, 16:15
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
20-09-2009, 17:00
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
I fredags var jag inne och handlade lite lunchmat på Hemköp och möttes av en kassörska som gjorde allt för att visa hur uttråkad hon var. Jag hade god lust att berätta vad jag tyckte om hennes beteende, men jag avstod... fast stöter jag på henne i samma predikament en gång till så...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
21-09-2009, 20:15
|
Gäster

|
CITAT (Motti @ 19-09-2009, 01:07)  Vi lever inte i en perfeckt väld !alla är inte som vi förväntar oss heller .Som man bemöter andra blir man själv bemött !jag bhar handlat på Willys i Nässjö över åtta år och har alltid blivit vänligt bemött  Tycker det är en toppen butik ! Jag tror inte fallet var att kunden var nonschig här? En väskbutik på köpcentret i vår stad har en donna som ALLTID (jag faktiskt nästan) står och talar i telefon med nån kompis, så man kan bli stående framför disken en god stund innan hon avslutar, och inte sjutton ursäktar hon sig heller. Nu har jag lagt varorna på disken två gånger och gått därifrån, det ska bli kul att testa vad som händer nästa gång....
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2009, 00:23
|

Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 745

|
Ja här är ännu en Nässjöbo som handlar på Willys då och då. Jag har inte vad jag kan komma på någon gång blivit direkt nonchalerad där. Men är nog heller inte så känslig i en matbutik. Som nån skrev, där vill jag betala, inget mer.
Jag är inte särskilt lättirriterad, retar mej inte på folk i allmänhet, grannarna får göra som dom vill, jag står glatt ut med att färdas bakom den mest långsamma och jag stör mej inte på att få vänta på maten på restaurang. Men jag blir väldigt irriterad på oengagerad eller otrevlig personal när när jag ska handla i specialbutiker. Det kan utan tvekan få mej att gå därifrån och aldrig komma tillbaka igen. Även om det kostar mej lite mer att gå till konkurrenten som är serviceinriktad så gör jag det utan att tveka. Jag tycker också att man kan kräva att personalen i specialbutiker ska ha viss mån av kunskap, blir trött när jag kommer till vissa butiker och hela personalen består av ungdomar som inte har en susning om det dom säljer. Vissa byggmarknader är ett bra exempel på det tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2009, 17:39
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (anncharlotte @ 22-09-2009, 01:23)  Ja här är ännu en Nässjöbo som handlar på Willys då och då. Jag har inte vad jag kan komma på någon gång blivit direkt nonchalerad där. Men är nog heller inte så känslig i en matbutik. Som nån skrev, där vill jag betala, inget mer.
Jag är inte särskilt lättirriterad, retar mej inte på folk i allmänhet, grannarna får göra som dom vill, jag står glatt ut med att färdas bakom den mest långsamma och jag stör mej inte på att få vänta på maten på restaurang. Men jag blir väldigt irriterad på oengagerad eller otrevlig personal när när jag ska handla i specialbutiker. Det kan utan tvekan få mej att gå därifrån och aldrig komma tillbaka igen. Även om det kostar mej lite mer att gå till konkurrenten som är serviceinriktad så gör jag det utan att tveka. Jag tycker också att man kan kräva att personalen i specialbutiker ska ha viss mån av kunskap, blir trött när jag kommer till vissa butiker och hela personalen består av ungdomar som inte har en susning om det dom säljer. Vissa byggmarknader är ett bra exempel på det tycker jag. För att inte tala om handelsträdgårdar, typ Blomsterlandet eller Plantagen. Där har dom dålig koll många gånger på härdighet och sortnamn.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2009, 17:59
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Meriona @ 21-09-2009, 21:15)  En väskbutik på köpcentret i vår stad har en donna som ALLTID (jag faktiskt nästan) står och talar i telefon med nån kompis, så man kan bli stående framför disken en god stund innan hon avslutar, och inte sjutton ursäktar hon sig heller. Påminner mig om den unga kvinnliga huvudpersonen i denna helt fantastiska film....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2009, 22:49
|

Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480

|
CITAT (anncharlotte @ 22-09-2009, 01:23)  Ja här är ännu en Nässjöbo som handlar på Willys då och då. Så festligt, tänk om vi någon gång sprungit på varandra där inne. Tanken hisnar lite när man börjar fundera på hur många, av alla som skriver här och på andra forum jag är inne på, som jag faktiskt har träffat. Kanske kollegan, eller grannen...
Redigerat av Monica i Nässjö: 22-09-2009, 22:58
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|