Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Körsbärsträd, sk pysslingträd på stam Gissela 5, Har någon erfarenhet av detta, funderar om jag ska köpa
          Söttok06
          Inlägg 24-09-2009, 10:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Hej!
          Eftersom jag bara har en liten odlingslott på 117 kvm vill jag inte ha ett träd högre än 3 med kronan. Det ska ge lite skugga när jag sitter där och fikar. Under och vid sidan av ska jag nämligen ha en liten sittplats.
          Någon föreslog mig Pysslingträd. Jag vill att det blommar med vita blommor och det ska tydligen körsbär göra.

Nu undrar jag om Körsbär på Gisela 5 är bra. Är det mycket jobb med beskärning och annat? Hur länge kan man ha ett sådant träd och hur länge dröjer det innan det kommer upp i höjd på 3 m. Kronan får inte vara för stor heller eftersom lotten är ganska liten. Max 3 m bred.

Jag tänkte annars ett prydnadsträd som ex. uppstammad Körsbärsbenved eller Pärlrönn som jag tycker är fint.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-07-2025, 17:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon