Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om det är dags att köpa vinterkläder, tänk på att köpa pälsfritt
          Chamomille
          Inlägg 25-09-2009, 07:33
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Men Nauti.... Vilken dubbelmoral! Eller hyckleri. Kalla det vad som.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-09-2009, 07:34
          Länk hit: #62

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Men blir det så bra skinn från djur som avlats fram för köttproduktion?

Citera
          Grå
          Inlägg 25-09-2009, 07:37
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Huggorm @ 25-09-2009, 08:34) *
          Men blir det så bra skinn från djur som avlats fram för köttproduktion?

Det duger nog alldeles säkert att användas när det verkligen behövs.

Citera
          Nauti
          Inlägg 25-09-2009, 07:41
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Chamomille @ 25-09-2009, 08:33) *
          Men Nauti.... Vilken dubbelmoral! Eller hyckleri. Kalla det vad som.
          Du får gärna utveckla, jag förstår inte hur det är dubbelmoral, jag tyckte att jag t.o.m. motiverade mig?

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          herkules
          Inlägg 25-09-2009, 08:11
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Nauti @ 25-09-2009, 08:41) *
          Du får gärna utveckla, jag förstår inte hur det är dubbelmoral, jag tyckte att jag t.o.m. motiverade mig?

inte är det dubbelmoral men det spelar ingen roll vad du tycker och skriver nauti, här på odla är du ute i kylan, lär dig det! nuke.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          kroton
          Inlägg 25-09-2009, 08:33
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 26 248

Som vanligt är det Berith som försöker få till bråk det händer allt som oftast
          Berith har inte deltagit i diskusionen om pälskanter mm men hon läser och tar varje tillfälle iakt att sätta igång skit Har inte Berith trevligare saker att syssla med så bör hon kanske ta sig en funderare.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 25-09-2009, 08:48
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Meriona @ 24-09-2009, 22:34) *
          Vems inlägg är det du upprörs av, jag känner mig förvirrad? unsure.gif
          Tråden handlade om onyttan att köpa kläder med inslag av djur som plågats. Jag tycker att ull är underbart, men producenterna av merinoull är tyvärr delaktiga i svineri, så det går bort för mig. Om det nu var mitt inlägg du svarade på.

Nää, Jag upprörs inte... Jag var rädd för att någon av er skulle bli upprörd blush.gif för att jag använder merinoull efter att Herkules bifogade länkarna där det stog om mulesing i Australien...
          Jag kanske uttryckte mig tokigt.. Ber om ursäkt i så fall. blush.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 25-09-2009, 08:50
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (herkules @ 25-09-2009, 09:11) *
          inte är det dubbelmoral men det spelar ingen roll vad du tycker och skriver nauti, här på odla är du ute i kylan, lär dig det! nuke.gif
          Klart att det spelar roll vad jag tycker och skriver. Jag är då nöjd med hur den här tråden utvecklades. Om det inte spelar någon roll vad jag skriver har jag ju ingen anledning till att vara kvar på forumet och det vill jag ju vara :/

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Ralf
          Inlägg 25-09-2009, 08:51
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (kroton @ 25-09-2009, 09:33) *
          Berith har inte deltagit i diskusionen om pälskanter mm men hon läser och tar varje tillfälle iakt att sätta igång skit Har inte Berith trevligare saker att syssla med så bör hon kanske ta sig en funderare.

Bra förstainlägg.... eller är du en nickbytare?

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-09-2009, 08:53
          Länk hit: #70

Gäster

CITAT (Sussie F-Flower @ 25-09-2009, 09:48) *
          Nää, Jag upprörs inte... Jag var rädd för att någon av er skulle bli upprörd blush.gif för att jag använder merinoull efter att Herkules bifogade länkarna där det stog om mulesing i Australien...
          Jag kanske uttryckte mig tokigt.. Ber om ursäkt i så fall. blush.gif

Aha! Ett klassiskt missförstånd alltså! giggle.gif Jag upprörs absolut inte, jag gör mitt val, du ditt. Sålänge du inte utför själva djurplågeriet, så lägger jag inga moraliska aspekter på det. kompiskram.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 25-09-2009, 08:56
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Meriona @ 25-09-2009, 09:53) *
          Sålänge du inte utför själva djurplågeriet, så lägger jag inga moraliska aspekter på det. kompiskram.gif
          Är det mindre illa om någon utför djurplågeriet åt en? För det är ju som bekant konsumenterna som bestämmer om det sker eller inte.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-09-2009, 08:58
          Länk hit: #72

Gäster

CITAT (Nauti @ 25-09-2009, 09:56) *
          Är det mindre illa om någon utför djurplågeriet åt en? För det är ju som bekant konsumenterna som bestämmer om det sker eller inte.

Man vinner ingenting på att fördöma större delen av sin omgivning. Det är sådana som argumenterar på ditt vis som ger motsatt effekt, man lessnar på hela ideologin. thumbdown.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 25-09-2009, 09:01
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Meriona @ 25-09-2009, 09:58) *
          Man vinner ingenting på att fördöma större delen av sin omgivning. Det är sådana som argumenterar på ditt vis som ger motsatt effekt, man lessnar på hela ideologin. thumbdown.gif
          Jag ställde en fråga bara. Du kan väl bara ge ett svar i stället för att reagera sådär? Jag undrar hur du ser på saken, det handlar inte om att fördöma.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-09-2009, 09:07
          Länk hit: #74

Gäster

Att inte fördöma alla pga att man inte vinner nåt på det VAR mitt svar. Måste man vara övertydlig? rolleyes.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 25-09-2009, 09:12
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (Meriona @ 25-09-2009, 10:07) *
          Att inte fördöma alla pga att man inte vinner nåt på det VAR mitt svar. Måste man vara övertydlig? rolleyes.gif
          Det var dock inget svar på min fråga. Det jag var ute efter var ett ja eller ett nej. Så jag ställer frågan igen och så kanske du kan svara på den utan att slingra dig? Är det mer okej att någon utför djurplågeriet åt en än om man gör det själv?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2009, 09:19
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (kroton @ 25-09-2009, 09:33) *

Välkommen till Odla vem du nu är!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2009, 09:24
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Nauti @ 25-09-2009, 10:12) *
          Det var dock inget svar på min fråga. Det jag var ute efter var ett ja eller ett nej. Så jag ställer frågan igen och så kanske du kan svara på den utan att slingra dig? Är det mer okej att någon utför djurplågeriet åt en än om man gör det själv?

Du lär inte kunna få ett relevant svar på den frågan eftersom du har en annan syn på vad som är djurplågeri än de flesta andra här.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-09-2009, 09:25
          Länk hit: #78

Gäster

CITAT (Nauti @ 25-09-2009, 10:12) *

Konstigt att du nog är den enda som inte förstår. Svaret är JA då, om du nu som en tvååring bara förstår rak ordföljd. JA det är värre om man utför det själv, en sån människa skulle jag inte vilja ha i mitt umgänge. Men jag kan fortfarande ha vänner som klär sig i merinoull, en har tillochmed PÄLS. Att försöka påverka genom vänlig men saklig information är på sikt mycket mer effektiv påverkan än att trycka ner veganbroschyrer i halsen på någon, som jag redan sagt så ger det enbart motsatt effekt.

Citera
          Nauti
          Inlägg 25-09-2009, 09:28
          Länk hit: #79

Medlem

Okej, då förstår jag. Tyckte inte alls att ditt tidigare svar var särskilt tydligt.

--------------------

Citera
          kroton
          Inlägg 25-09-2009, 09:35
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 26 248

Tack Stintan!

Citera

11 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 20:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon