Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematis piilu och rhododendron?, Är det ett lyckat giftemål?
          Victoria
          Inlägg 26-09-2009, 11:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 2 446

Hej,

Jag har fyndat biggrin.gif Jag kunde inte motstå att köpa 2 st piilu på rea. Eg. hade jag tänkt sätta dem på insidan av en spalje som ska verka som vind- och insynsskydd mot uteplatsen. Då hamnar de i nordostläge fastän solen silar genom spaljen hela dagen.

Men nu börjar jag fundera?! Hur pass mycket fyller en klematis ut?! Spaljen kommer är 2 meter lång, kommer de två plantorna kunna fylla ut det så småningom, eller behöver jag fler plantor?! Kommer den kanske få för mycket sol under högsommaren när solen står som högst?!?!

Så jag tänkte om kan det hända sig att klematisen kan trivas i en rhododendronrabbat?! Jag har en rhodisrabatt med fyra rhoddar och den rabatten är ju inte så kul under sommaren då rodarna blommt över. Kan klematisen trivas att klättra på rhoddarna och trivs den i den typen av jord?! Skuggigt är där fram till sen eftermiddag....Men som sagt, jag har både en, thuja och roddar i rabatten. Kan klematisen trivas så?!

Redigerat av Victoria: 26-09-2009, 11:17

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon