CITAT (Solstorm @ 05-11-2009, 12:04)

Inbetalningskort har kommit. Nu handlar det om Wilmer hinner få det före eller efter helgen.
Jag blev orolig och började plocka ihop fröer till ett nytt kuvert igår. Så många som fanns i kuvertet hade jag inte fått ihop men väl över 20 sorter i alla fall.
Jag har glömt frimärken en gång tidigare. Det var en momsdeklaration, där kostar det 1000 kr om kuvertet inte kommer fram i tid. Den gången öppnade posten kuvertet och skickade det vidare direkt. Jag fick en räkning att betala i efterhand. Det var jag innerligt tacksam för annars hade det kostat mig 1000 kr.
Det kommer att dröja innan jag glömmer sätta på frimärken nästa gång. Nu ska kuvertet vara på gång i alla fall, nu handlar det om ifall Wilmer hinner få det före eller efter helgen.
Det här f år mig att tänka på en gång när jag var ungefär åtta år gammal. Jag hade fått för mig att jag skulle göra en egen tidning. Tidningen "Skojet"

. Jag letade prenumeranter och min mormor samt en god vän till mamma ville gärna prenumerera på denna tidning. Jag satte genast igång att tillverka två exemplat av ritpapper sammanfogat med häftklammer, med teckningar och roliga historier mm. Mormor bodde inte så långt borta så hennes la jag direkt i hennes brevlåda. Mammas vän däremot bodde i en annan stad så hans exemplar var jag tvungen att skicka. Stolt meddelade jag mamma att det var skickat och klart

. Mamma frågade förvånat var jag hade fått tag i frimärken. "Frimärken?!"

...hade jag ju inte tänkt på att man behövde. En vecka senare meddelade mammas vän att han nog ville avsluta prenumerationen. Det hade blivit lite dyrt att lösa ut tror jag.