Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Namninsamling för förbud mot pälsdjursfarmning
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2009, 14:57
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:43) *
          Självklart var det sista ett påstående och Rudas förtäckta åsikt (medvetet överdriven för att provocera lite), men att göra något annat än skratta åt det kan man ju inte eftersom det inte finns mycket sanning i det påståendet. Att någon kan sitta och ta åt sig personligt och tycka att det är lågt fattar jag inte.

Vi människor är nog ganska olika. Om någon skojade och gjorde narr av en hjärtefråga som jag verkligen brann för, så skulle jag visst ta illa vid mig och kunna bli både ledsen och sårad. (Medan annat som jag är mindre engagerad i, kan gå mitt hjärta förbi)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-10-2009, 14:58
          Länk hit: #102

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:29) *
          Jag håller med dig och jag tycker mig märka mer och mer att samma "oskrivna" regler tydligen inte gäller för alla. Är man det minsta provokativ eller politiskt inkorrekt eller t.o.m. har en lite avvikande åsikt så jagas det i flock. Det går knappt att diskutera någonting på Odla längre för att folk ska styra [b]hur och vad andra ska skriva och tycka. [/b]Hur man kan sitta och i den här tråden t.ex. ta åt sig personligen av vad någon annan tycker begriper jag inte alls. Den enda som i negativa ordalag blivit utpekad personligen här är ju Ruda. Ändå är det han som får skiten.

Kanske dags för många att lära sig skilja på sak och person.

Just nu är det du som talar om får andra vad de får känna!!

Känslor är aldrig fel - vi känner det vi känner och det är vår absoluta rätt här i livet.

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-10-2009, 15:04
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Eftersom Ruda uttalade sig något svepande om vilka det är som skriver på den namninsamling Nauti länkade till så kan det vara intressant att se vilket syfte den har.

Från djurensratt.se
          CITAT
          I Sverige är det ännu tillåtet att föda upp och döda djur för deras pälsars skull. Flera länder, som Storbritannien och Österrike, har infört förbud mot pälsdjursfarmning av etiska skäl. Kroatien är på väg att göra det.

När Sverige går till val i september 2010 ska vi ha gjort pälsdjursuppfödningen till en valfråga. Fram till i maj 2010 kommer Djurens Rätt att samla in minst 100 000 namnunderskrifter för att visa att vi är många som vill förbjuda pälsfarmningen. Skriv under namninsamlingen och tipsa andra att göra detsamma.

De som i skydd av mörkret släpper ut mnkar och bränner upp Scan-lastbilar brukar enbart vara intresserade av utomparlamentarisk kamp och bryr sig sällan om att driva frågor politiskt. Denna kampanj har ju som uttalat syfte att skapa debatt inför valet 2010.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2009, 15:18
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Rose @ 05-10-2009, 14:28) *
          Jag förstår inte. Varför ska Ruda be om ursäkt för sin åsikt som inte riktades mot någon speciell? Har han inte lika rätt till sin åsikt som alla andra? Jag struntar i om Ruda är "känd" för sina provokativa inlägg eller inte. Tycker det blir så fel när plötsligt en åsikt liksom inte får framföras på grund av att den anses fel.

Jag är emot att släppa ut minkar och jag är emot djurplågeriet i pälsfarmarna.
          Gossen Ruda är emot att släppa ut minkar och för djurplågeriet i pälsfarmarna.
          Du är kristen och jag är inte kristen.

Allt detta är åsikter. Även om jag inte delar din åsikt kan jag respektera den. Men hur skulle du känna om någon t.ex. skrev att alla kristna är pedofiler? Bara för att det finns enstaka präster som förgriper sig på barn kan man väl inte utgå ifrån att du också är en sån? Då kanske du förstår hur det känns när man först skriver att man har skrivit på namninsamlingen och sedan får höra att man är en sån som släpper ut minkar, det är helt enkelt inte sant!

CITAT (Rose @ 05-10-2009, 14:55) *
          Men hur kan man bli personligen kränkt av nåt sånt? Jag är kristen och Rudans åsikt om kristna är ju ganska klar. Men inte blir jag personligt kränkt av det...

Kränkt och kränkt, men jag vill inte att folk ska tro något sådant om mig för att jag alltid i första hand värnar om de vilda fåglarna.

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:29) *
          Jag håller med dig och jag tycker mig märka mer och mer att samma "oskrivna" regler tydligen inte gäller för alla. Är man det minsta provokativ eller politiskt inkorrekt eller t.o.m. har en lite avvikande åsikt så jagas det i flock. Det går knappt att diskutera någonting på Odla längre för att folk ska styra hur och vad andra ska skriva och tycka.

Hur man kan sitta och i den här tråden t.ex. ta åt sig personligen av vad någon annan tycker begriper jag inte alls. Den enda som i negativa ordalag blivit utpekad personligen här är ju Ruda. Ändå är det han som får skiten.

Kanske dags för många att lära sig skilja på sak och person.

Får jag inte säga vad jag tycker?! Vem är det som sätter upp regler nu?! unsure.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Rose
          Inlägg 05-10-2009, 15:28
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Myosotis @ 05-10-2009, 16:18) *
          Men hur skulle du känna om någon t.ex. skrev att alla kristna är pedofiler? Bara för att det finns enstaka präster som förgriper sig på barn kan man väl inte utgå ifrån att du också är en sån? Då kanske du förstår hur det känns när man först skriver att man har skrivit på namninsamlingen och sedan får höra att man är en sån som släpper ut minkar, det är helt enkelt inte sant!
          Som jag sagt nu flera gånger, jag blir inte personligen kränkt eller sårad av såna generella uttalanden. Däremot om nån sa att jag är pedofil för att jag är kristen skulle jag bli det.

Jag kan inte föreställa mig hur jag skulle må om jag lät allas generella åsikter i olika frågor påverka mig på det viset, särskilt när det är nån jag inte känner som gör uttalandet. Vore nåt helt annat om det var en vän eller arbetskamrat.

Med detta har jag sagt mitt.

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 15:31
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (*Stintan* @ 04-10-2009, 23:42) *
          Om du bara är ute efter att ge mig kritik för något så försök hitta något annat för det finns ingen generalisering alls i det jag skrev, tvärtom. Generaliseringen står du själv för.
          Jag påstår åtminstone inte att dom som inte tänker som en själv är mer eller mindre hjärndöda, som vissa andra här gör om än i förtäckta ordalag.

Jag tycker det är du som kritiserar andra.

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:43) *
          Självklart var det sista ett påstående och Rudas förtäckta åsikt (medvetet överdriven för att provocera lite), men att göra något annat än skratta åt det kan man ju inte eftersom det inte finns mycket sanning i det påståendet. Att någon kan sitta och ta åt sig personligt och tycka att det är lågt fattar jag inte.

Det är inte alla som känner till att djurens rätt inte stödjer utsläpp av minkar . djurens rätt blir ofta beskyllda för det.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-10-2009, 15:35
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Tyvärr spiller negativa rubriker om vad en del djurrättsaktivister har för sig över på andra liknande organisationer som verkligen engagerar sig mycket för djuren. Ofta är ju namnen likartade och man drar alla över en kam. Ruda framför lite kärvt sin åsikt och han fick verkligen svar på tal. Det visar på ett engagemang
          mot pälsdjursuppfödning som är ärlig och verkligen en hjärtefråga. Vi uttrycker våra åsikter lite olika. Det är det som skapar debatt. Känner man sig provocerad så glöder man för sin uppgift. Och det är bra.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-10-2009, 15:48
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Nu får det väl bli någon jävla ordning här. ranting.gif ranting.gif ranting.gif

VAR har jag skrivit att jag är för pälsfarmning?????????????????? Jag är varken för eller mot, jag tycker bara att det eventuella problemet är helt underordnat problemet med utsläppta minkar. Beträffande det jag skrev om dom som är emot pälsdjur så var det en något dålig beskrivning av Djurens rätt och då dom mer aktiva. Skillnaden mellan dom och minkutsläpparna är marginell, ungefär som mellan Sinn fein och IRA. Det kan säkert finnas en handfull djurensrättare som är emot minkutsläppning men många är dom nog inte.

Sätter man sitt namn på listan hos Djurens rätt så kommer man mer eller mindre att uppmuntra minkutsläpparna. Dom ser hur många som vill ha bort farmerna och tar det som intäkt för sina kriminella handlingar trots att många som skrivit på är emot utsläppningen. Tyvärr tänker inte kriminella som andra.

Mitt inlägg var inte det minsta provokativt, fast en del tycks läsa mina inlägg som fan läser bibeln, jag villa bara fästa uppmärksamheten på att det vackra myntet har en baksida också. Skaffa fram en lista som är emot pälsfarmning och som samtidigt kräver långa fängelsestraff för minkutsläpparna så kan jag börja fundera på en påskrivning. Fast den listan lär aldrig finnas hos Djurens rätt.

Till sist har vi det lilla lilla problemet med flaxxe-ponken. Som tar alla möjligheter att gå till angrepp mot mig, alltid personliga såna. Gå tillbaka i tråden och titta på hans inlägg så ser ni själva. Nu sjunker jag inte så lågt att jag ger tillbaka med samma mynt för då kommer nog fler fönsterrutor att pangas. Nu vet jag att det är inte bara jag som drabbas här på forumet, det finns fler. Något större problem är det dock inte, ungefär som en enveten fluga. Fram med flugsmällan.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-10-2009, 15:54
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 16:48) *
          Till sist har vi det lilla lilla problemet med flaxxe-ponken. Som tar alla möjligheter att gå till angrepp mot mig, alltid personliga såna. Gå tillbaka i tråden och titta på hans inlägg så ser ni själva. Nu sjunker jag inte så lågt att jag ger tillbaka med samma mynt för då kommer nog fler fönsterrutor att pangas. Nu vet jag att det är inte bara jag som drabbas här på forumet, det finns fler. Något större problem är det dock inte, ungefär som en enveten fluga. Fram med flugsmällan.

det samma lille gosse barnet sleep.gif wink.gif angriparen först som va och är och varit är DU sen 10trådar tillbaka.

vi ska nog istället titta på ditt inlägg, det v ar som vanligt du som började.

eller blev du sur nu för att jag genomskådade dig? 8vilket jag ifösrig gjort för ett bra tag sen) var det därför som jag skulle gå och lägga mig som du så trevligt uttryckte det?

Redigerat av flaxss: 05-10-2009, 16:06

Citera
          Grå
          Inlägg 05-10-2009, 15:55
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Nu ...

blablablablablablabla

... flugsmällan.

Varför tar du alltid på dig offerlakanet när du får lite pisk?

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 15:57
          Länk hit: #111

Medlem

...
          Det kan säkert finnas en handfull djurensrättare som är emot minkutsläppning men många är dom nog inte.
          .....

Rena spekulationer.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2009, 16:01
          Länk hit: #112

Medlem

VAR har jag skrivit att jag är för pälsfarmning?????????????????? Jag är varken för eller mot, jag tycker bara att det eventuella problemet är helt underordnat problemet med utsläppta minkar.

Väldigt ologiskt resonemang! Om vi avskaffar farmerna så lär det inte heller bli några utsläppta minkar....

--------------------

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-10-2009, 16:02
          Länk hit: #113

Gäster

[quote name='Gossen Ruda' date='05-10-2009, 16:48' post='1099232']
          Nu får det väl bli någon jävla ordning här. ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Sätter man sitt namn på listan hos Djurens rätt så kommer man mer eller mindre att uppmuntra minkutsläpparna. Dom ser hur många som vill ha bort farmerna och tar det som intäkt för sina kriminella handlingar trots att många som skrivit på är emot utsläppningen. Tyvärr tänker inte kriminella som andra.

]
          Mera spekulationer..

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2009, 16:04
          Länk hit: #114

Medlem

Mitt inlägg var inte det minsta provokativt, fast en del tycks läsa mina inlägg som fan läser bibeln...

Visst var det det, när du påstod att alla som är mot pälsdjursuppfödning är för militanta aktioner mot farmerna. Vilket trams!

Till sist har vi det lilla lilla problemet med flaxxe-ponken.

Vad är det för förskräcklig härskarteknik du använder för att försöka "förminska" en annan odlait?

Redigerat av Aqvakul: 05-10-2009, 16:05

--------------------

zon 1

Citera
          andersen
          Inlägg 05-10-2009, 16:27
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Det är synd att det tas med sig gammal skåpmat till andra trådar.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 16:44
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 17:01) *
          Väldigt ologiskt resonemang! Om vi avskaffar farmerna så lär det inte heller bli några utsläppta minkar....

Precis vad jag tänkte.

Stoppa minkfarmerna även av naturskyddsskäl - minkarna gör stor skada på fågellivet.

Jag tycker naturvårdsverket och naturskyddsföreningen skulle kräva stopp för minkfarmer av naturskyddsskäl!

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2009, 16:51
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gunilla T @ 05-10-2009, 15:58) *
          Just nu är det du som talar om får andra vad de får känna!!

Känslor är aldrig fel - vi känner det vi känner och det är vår absoluta rätt här i livet.

Om du tar det så får det stå för dig d.v.s. då är det din åsikt men inte min. Hur skulle jag kunna tala om vad andra får känna???Det faller ju på sin egen orimlighet. Det är väl klart att folk får känna vad dom vill för mig, men hur ska man kunna föra en diskussion med någon om den personen tar illa upp och tar allt som sägs personligt utan att någon pekat ut just den personen.
          Jag kanske har fel men jag trodde att man ventilerade åsikter och inte personer när man diskuterar en sån här fråga som tråden handlar om. Precis som er andra så måste ju även jag få säga min åsikt.

För att förtydliga: Jag har inte pekat ut någon enskild person i mina inlägg, har inte avsett någon specifik person. Jag har sagt min åsikt om hur jag upplever att det är men det är tydligen inte acceptabelt för då blir jag utpekad och får personlig kritik ajabaja på mig. Alla råkar inte ut för detta, utan det gör bara dom som vågar sticka ut hakan lite.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Solstorm
          Inlägg 05-10-2009, 16:53
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Naturligtvis är det vettlöst att släppa lös minkarna, det tror jag de flesta är överens om. Finns här någon som tycker att det är bra att släppa lös minkarna?

Ska minkarna i Sverige utrotas? Är de mindre skyddsvärda än andra rovdjur? whist.gif (Åker jag på däng nu tro?)

Citera
          andersen
          Inlägg 05-10-2009, 16:58
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Solstorm @ 05-10-2009, 17:53) *
          Naturligtvis är det vettlöst att släppa lös minkarna, det tror jag de flesta är överens om. Finns här någon som tycker att det är bra att släppa lös minkarna?

Ska minkarna i Sverige utrotas? Är de mindre skyddsvärda än andra rovdjur? whist.gif (Åker jag på däng nu tro?)

Ja vilda minkar skall utrotas, dom är mindre skyddsvärda än andra rovdjur pga att dom ej hör hemma här i vår natur.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2009, 16:59
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Myosotis @ 05-10-2009, 16:18) *
          Jag är emot att släppa ut minkar och jag är emot djurplågeriet i pälsfarmarna.
          Gossen Ruda är emot att släppa ut minkar och för djurplågeriet i pälsfarmarna.
          Du är kristen och jag är inte kristen.

Allt detta är åsikter. Även om jag inte delar din åsikt kan jag respektera den. Men hur skulle du känna om någon t.ex. skrev att alla kristna är pedofiler? Bara för att det finns enstaka präster som förgriper sig på barn kan man väl inte utgå ifrån att du också är en sån? Då kanske du förstår hur det känns när man först skriver att man har skrivit på namninsamlingen och sedan får höra att man är en sån som släpper ut minkar, det är helt enkelt inte sant!

Kränkt och kränkt, men jag vill inte att folk ska tro något sådant om mig för att jag alltid i första hand värnar om de vilda fåglarna.

Får jag inte säga vad jag tycker?! Vem är det som sätter upp regler nu?! unsure.gif

Va? Vad för regler sätter jag upp? Åsikter och tankar är vad jag skrev, inget annat. Det har vi precis samma rätt till.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

13 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 06:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon