Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Namninsamling för förbud mot pälsdjursfarmning
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 17:02
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (andersen @ 05-10-2009, 17:58) *
          Ja vilda minkar skall utrotas, dom är mindre skyddsvärda än andra rovdjur pga att dom ej hör hemma här i vår natur.

De ska iaf hållas på en sådan nivå vad gäller antalet att de inte utrotar våra sjöfågelarter bl a.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-10-2009, 17:39
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 17:04) *
          Vad är det för förskräcklig härskarteknik du använder för att försöka "förminska" en annan odlait?

Ingen alls, bara ett påpekande att flaxxe-ponken har satt i system att alltid angripa mig och någon annan här på forumet. Ofta har han inget annat att komma med och sällan handlar det om trådens innehåll. Jag kommer att kalla honom för flaxxe-ponken tills han slutar med dumheterna. Jag har slutat att kommentera honom och hans överdrifter och då kanske han tror att det är fritt fram, så är det inte.

Vad beträffar minkarna så borde dom utrotas tillsammans med dom som släpper ut dessa. Exakt hur utrotandet skall gå till kan diskuteras.

Förresten såg jag ett inslag i Rapport nyss. Havet är förorenat av en massa småpartiklar bl.a. från syntetiska material. Sånt som exempelvis fuskpälsar tillverkas av. Miljöfrågan är inte lätt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2009, 17:52
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 18:39) *
          Ingen alls, bara ett påpekande att flaxxe-ponken har satt i system att alltid angripa mig och någon annan här på forumet. Ofta har han inget annat att komma med och sällan handlar det om trådens innehåll. Jag kommer att kalla honom för flaxxe-ponken tills han slutar med dumheterna. Jag har slutat att kommentera honom och hans överdrifter och då kanske han tror att det är fritt fram, så är det inte.

Vad beträffar minkarna så borde dom utrotas tillsammans med dom som släpper ut dessa. Exakt hur utrotandet skall gå till kan diskuteras.

Förresten såg jag ett inslag i Rapport nyss. Havet är förorenat av en massa småpartiklar bl.a. från syntetiska material. Sånt som exempelvis fuskpälsar tillverkas av. Miljöfrågan är inte lätt.

När blir du vuxen, Rudis-ponken... naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Rose
          Inlägg 05-10-2009, 17:54
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 18:52) *

Inte snällt kalla nån för rudis sad.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2009, 18:01
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Rose @ 05-10-2009, 18:54) *
          Inte snällt kalla nån för rudis sad.gif

Nej inte snällt alls!
          Men ända sen jag började på Odla så har Gossen Ruda mobbat flaxss. Nu har han mage att påstå att det är flaxss som mobbar honom.
          Det kan inte vara fel att Gossen Ruda någon gång får smaka lite på sin egen medicin.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-10-2009, 18:08
          Länk hit: #126

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 19:01) *
          Nej inte snällt alls!
          Men ända sen jag började på Odla så har Gossen Ruda mobbat flaxss. Nu har han mage att påstå att det är flaxss som mobbar honom.
          Det kan inte vara fel att Gossen Ruda någon gång får smaka lite på sin egen medicin.

Du har inte varit med så länge så du har inte hela historien. Jag mobbar inte flaxx men ett tag försökte jag få honom att sluta ljuga och överdriva, som han i vädertråden har erkänt att han gör. Vad han håller på med nu det är hela tiden hålla med andra som på något sätt kritiserar mig, gå tillbaka och titta på hans inlägg efter ditt där du felaktigt påstod att jag provocerar. Hur skulle jag kunna mobba honom om jag inte besvarar hans påhopp? Eller är det det du kallar att mobba?

--------------------

Citera
          Nauti
          Inlägg 05-10-2009, 18:13
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Markus_H @ 05-10-2009, 15:46) *
          Även om jag inte sympatiserar med djurens rätt (inte längre iaf) för jag tycker de har bytt fokus från djurskyddsarbete till veganism, så sympatiserar jag med deras kampanj i denna fråga.
          Knepigt, Det är en del veganer som går ur djurens rätt p.g.a. att de mer och mer går från att vara en djurrättsorganisation till att vara en djurskyddsorganisation.

Resten som ni skrivit orkar jag inte läsa igenom. Det är precis det här gossen ruda sysslar med. Går in och provocerar och förstör trådarna. Sedan kommer han med någon snorkig kommentar, därefter skriver han ingenting mer i tråden. Nu sitter han säkert och läser tråden och ser hur den utvecklats och känner sig väldigt nöjd. Det är ju trots allt det han sysslar med.

Riktigt ledsamt att en person skall få förstöra på forumet på det här viset.

Redigerat av Nauti: 05-10-2009, 18:14

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          andersen
          Inlägg 05-10-2009, 18:28
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Nauti @ 05-10-2009, 19:13) *
          Knepigt, Det är en del veganer som går ur djurens rätt p.g.a. att de mer och mer går från att vara en djurrättsorganisation till att vara en djurskyddsorganisation.

Resten som ni skrivit orkar jag inte läsa igenom. Det är precis det här gossen ruda sysslar med. Går in och provocerar och förstör trådarna. Sedan kommer han med någon snorkig kommentar, därefter skriver han ingenting mer i tråden. Nu sitter han säkert och läser tråden och ser hur den utvecklats och känner sig väldigt nöjd. Det är ju trots allt det han sysslar med.

Fast jag tycker att det du skriver är orättvist,är det så att man tycker att gossen ruda är provocerande så skriv det då i samband med inlägget som du anser är provocerande.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-10-2009, 18:31
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 19:08) *
          Du har inte varit med så länge så du har inte hela historien. Jag mobbar inte flaxx men ett tag försökte jag få honom att sluta ljuga och överdriva, som han i vädertråden har erkänt att han gör. Vad han håller på med nu det är hela tiden hålla med andra som på något sätt kritiserar mig, gå tillbaka och titta på hans inlägg efter ditt där du felaktigt påstod att jag provocerar. Hur skulle jag kunna mobba honom om jag inte besvarar hans påhopp? Eller är det det du kallar att mobba?

HELA HISTORIEN ? ursäkta mitt hårda språk flossen luden.

ge dig, ska vi lägga alla korten på bordet så kan folk läsa denna tråd där du beter dig riktigt otrevligt och illa och sårande, här gott folk LÄS vart det helade började och det började med GOSSEN RUDA. kan tilläggas att jag inte än fått någon ursäkt.

börjar här (läs hela men det händer på sidan 6) det som skrevs på sidan 6 har gjort att jag är så ''himla'' dum mot gossen ruda som han kallar det.
          http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...RONI&st=100

en annan tråd

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...=IRONI&st=0

läs och begrunda det visar klart och tydligt vilken person gossen ruda är.

varför tar du upp vädertråden? ursäkta men jag hänger inte med? tål du inte lite skoj i en simpel vädertråd ?

sist så skrev du att jag var en lögnare och allt i en annan väder relaterad tråd.

nu ligger alla korten framme och så kan alla se vilken person du är. och jag tror dom flesta förstår varför jag känner som jag gör mot dig.

Redigerat av flaxss: 05-10-2009, 18:36

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 18:32
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (andersen @ 05-10-2009, 19:28) *
          Fast jag tycker att det du skriver är orättvist,är det så att man tycker att gossen ruda är provocerande så skriv det då i samband med inlägget som du anser är provocerande.

Ja, men det är ju det nauti vill undvika - att gå i diskussion med gossen om detta. Hon orkar ju inte med de inläggen.

Förlåt nauti, om jag fattat fel - men jag tycker inte att det var ett dugg orättvist att skriva som du gjorde iaf - jag förstår dig.

Redigerat av ängsvädd: 05-10-2009, 18:40

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-10-2009, 18:54
          Länk hit: #131

Medlem

Möjligen kommer jag ihåg fel men började inte du här på Odla med att gå in i en tråd som handlade om recept på kötträtter och tramsa sönder den med vegansnack?

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2009, 18:59
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (flaxss @ 05-10-2009, 19:31) *
          ...och jag tror dom flesta förstår varför jag känner som jag gör mot dig.

Jadå, det gör jag i alla fall. Jag minns de diskussionerna mycket väl, det var inte alls så länge sen för jag var medlem då. Visst fanns det en tråd som blev borttagen också? Detta har ingenting med tråden att göra längre, hoppas att vi nu kan sluta tramsa och återgå till ämnet. Stor kram till dig, Linus. smiley_small_hug.gif

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 16:48) *
          ...Sätter man sitt namn på listan hos Djurens rätt så kommer man mer eller mindre att uppmuntra minkutsläpparna. Dom ser hur många som vill ha bort farmerna och tar det som intäkt för sina kriminella handlingar trots att många som skrivit på är emot utsläppningen. Tyvärr tänker inte kriminella som andra...

Okej, det var ett argument som jag inte hade tänkt på. Det skulle kunna vara så vissa djurrättsaktivister resonerar.

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 16:48) *
          Fram med flugsmällan.

nono.gif mad.gif thumbdown.gif Lägg av nu.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 05-10-2009, 19:19
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Kommer någon ihåg vad tråden handlade om?

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-10-2009, 19:21
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Solstorm @ 05-10-2009, 20:19) *
          Kommer någon ihåg vad tråden handlade om?

om en namninsamling mot pälsdjursuppfödning.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-10-2009, 19:28
          Länk hit: #135

Gäster

CITAT (Markus_H @ 05-10-2009, 15:46) *
          Jag tar absolut avstånd ifrån våld och förstörelse och allt vad Djurens befrielsefront, AFA och andra gör.
          Även om jag inte sympatiserar med djurens rätt (inte längre iaf) för jag tycker de har bytt fokus från djurskyddsarbete till veganism, så sympatiserar jag med deras kampanj i denna fråga.

Tack Markus, just detta var orsaken till att jag lämnade Djurens Rätt efter många herrans år av medlemskap. Jag som gick med i NSMPD före många av er var födda, såg föreningen utvecklas till hetsjakt på oss som åt kött, ett tag skulle tillochmed råttan tas bort från loggan för att den del medlemmar ansåg den väcka anstöt. Då jäklar blev jag sur! Och inte fick jag några vettiga svar på mina förfrågningar till informationsansvariga heller, de höll med om att det var vegetarian/vegan-orienterad föreningen kommit till att bli, så då tackade jag för mig och bytte förening, Djurskyddet gör ungefär samma saker, det funkar för mig.

Förresten ska jag tillägga att jag inte har nåt emot varken veganer eller vegetarianer (Myosotis fick mig att äta vegetarisk mat en hel helg utan att dö smiley_small_hug.gif ), gott var det dessutom, men jag vill inte vara med i en förening där jag som äter kött anklagas för att vara mördare.

Redigerat av Meriona: 05-10-2009, 19:59

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-10-2009, 19:42
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 18:52) *

Kanske när du också blir det? Det där var ett av dina sämsta inlägg/påhopp. Fast nu tillbaka till pälsarna.

--------------------

Citera
          Monaxe
          Inlägg 05-10-2009, 20:04
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 20:42) *
          Kanske när du också blir det? Det där var ett av dina sämsta inlägg/påhopp. Fast nu tillbaka till pälsarna.

Har du ensamrätt till påhopp gossen?

Varje du får kritik efter att du uttalat dig mer eller mindre dramatiskt/provocerande i olika trådar och i olika ämnen, så gapar du att svaren du får är provokation....

Om man slänger ur sig härskna och provocerande kommentarer får man ju finna sig i att få härskna och provocerande kommentarer tillbaka....

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 20:12
          Länk hit: #138

Medlem

.....

Vad är det för skillnad på djurrättsorganisation och djurskyddsorganisation?

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-10-2009, 20:43
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Monaxe @ 05-10-2009, 21:04) *
          Har du ensamrätt till påhopp gossen?

Varje du får kritik efter att du uttalat dig mer eller mindre dramatiskt/provocerande i olika trådar och i olika ämnen, så gapar du att svaren du får är provokation....

Om man slänger ur sig härskna och provocerande kommentarer får man ju finna sig i att få härskna och provocerande kommentarer tillbaka....

Snälla Monaxe, det var du som först kom med hänsyftningar till provokation när du undrade om mitt andranamn var provokation. Jag har inte varit medvetet provokativ men givetvis är det så att om jag skriver något som någon annan inte accepterar så kan det uppfattas som provokativt, men det är den personen som i så fall skapar provokationen. Jag skriver inlägg efter vad jag själv tycker och anser, inte vad jag tror att andra inte gillar.

Tyvärr så har det i den här tråden blivit som i så många andra, istället för att diskutera sakfrågan så angriper man den som kommer med en avvikande åsikt. Jag försöker hålla mig till ämnet men när tillräcklligt många hackat på mig, inte på mina åsikter, kan det hända att även jag trampar över gränsen.

--------------------

Citera
          smörblomma
          Inlägg 05-10-2009, 20:57
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

Odla sandlåda rotfl.gif

Citera

13 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 06:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon