Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Namninsamling för förbud mot pälsdjursfarmning
          Grå
          Inlägg 05-10-2009, 21:01
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

*sitter på bästa platsen i salongen med en gigantisk tunna popcorn och bara njuter* 000.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2009, 21:50
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Grå @ 05-10-2009, 22:01) *
          *sitter på bästa platsen i salongen med en gigantisk tunna popcorn och bara njuter* 000.gif

giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Nauti
          Inlägg 05-10-2009, 21:51
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (andersen @ 05-10-2009, 19:28) *
          Fast jag tycker att det du skriver är orättvist,är det så att man tycker att gossen ruda är provocerande så skriv det då i samband med inlägget som du anser är provocerande.
          Jag tycker att han är provocerande mer eller mindre hela tiden. Det är alltid någon som han ger en känga eller alltid någon gliring som slinker med.

Tänkte bara lägga ut ett trevligt PM som jag fick angående någonting(har ingen aning om vad). Förstår inte riktigt syftet med PM:et heller men jag tyckte det var löjligt och lågt så jag känner ett visst behov av att lägga upp det här:
          CITAT
          nu är det så här att jag har en del odla-medlemmar på msn, och det är nog inte bara Ruda som ogillar dig.. ... försök o håll dig till sak
          Har gossen ruda en massa anhängare här på forumet som känner sig tvungna att försvara honom direkt han får kritik? Skall man behöva få PM där någon förklarar för mig att jag är ogillad här på forumet bara för att jag råkar ogilla gossen rudas provocerande inlägg?

Vad är det som är så djävla svårt med att låta bli att vara nedlåtande och provocerande hela tiden? Ibland är odla bara drygt(uteslutande p.g.a. gossen ruda i mitt fall) och jobbigt att spendera tid på. Kanske dags för en paus igen sad.gif

Redigerat av Nauti: 06-10-2009, 09:38

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 22:00
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Nauti @ 05-10-2009, 22:51) *
          Jag tycker att han är provocerande mer eller mindre hela tiden. Det är alltid någon som han ger en känga eller alltid någon gliring som slinker med.

Tänkte bara lägga ut ett trevligt PM som jag fick angående någonting(har ingen aning om vad). Förstår inte riktigt syftet med PM:et heller men jag tyckte det var löjligt och lågt så jag känner ett visst behov av att lägga upp det här:
          Har gossen ruda en massa anhängare här på forumet som känner sig tvungna att försvara honom direkt han får kritik? Skall man behöva få PM där någon förklarar för mig att jag är ogillad här på forumet bara för att jag råkar ogilla gossen rudas provocerande inlägg?

Vad är det som är så djävla svårt med att låta bli att vara nedlåtande och provocerande hela tiden? Ibland är odla bara drygt(uteslutande p.g.a. gossen ruda i mitt fall) och jobbigt att spendera tid på. Kanske dags för en paus igen sad.gif

Usch vilket otäckt pm - försök att ignorera det - mobbing kallas det. Du har vänner på forumet - var så säker smile.gif Låt inte sådana människor skrämma bort dig från forumet - du har lika stor rätt som alla andra att vara här. Jag tycker du startar jättebra trådar. smiley_small_hug.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Monaxe
          Inlägg 05-10-2009, 22:07
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

felskrivet

Redigerat av Monaxe: 05-10-2009, 22:09

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-10-2009, 22:20
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Monaxe @ 05-10-2009, 23:07) *
          felskrivet

Synd att du tog bort ditt inlägg - det innehöll ett bra förslag - att skicka pm:et till admin så de får bedöma om innehållet är lämpligt eller inte.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Monaxe
          Inlägg 05-10-2009, 22:28
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (ängsvädd @ 05-10-2009, 23:20) *
          Synd att du tog bort ditt inlägg - det innehöll ett bra förslag - att skicka pm:et till admin så de får bedöma om innehållet är lämpligt eller inte.

Ja jag vet, backade i sista minuten...blir så trött på alla som håller på att skicka PM bakom ryggen på varandra, och sedan försöker ge sken av att det är i all välmening...fast många av dessa PM är egentligen bara i syfte att "uppfostra" till rätt tänkade och tyckande här på Odla, eller för att skrämmas.

Nu har jag väl bäddat för att få PM jag oxå...

Skicka de PM som känns obehagliga eller tom hotfulla, till adm, för bedömning.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Rose
          Inlägg 05-10-2009, 23:29
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Det är lätt att se andras brister. Mycket svårare och kanske även skrämmande att börja titta på sina egna. yes.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 06-10-2009, 05:47
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag blir alltid så förvirrad av såna här trådar.... unsure.gif Jag vet aldrig vilken grupp jag tillhör!

Jag skulle aldrig nånsin komma på tanken att använda päls. Jag är inte emot djuruppfödning där djuren mår bra. Jag gillar Ruda. Jag gillar inte när en del drar upp sin "avvikelse" för att få sympatier på nån annans bekostnad. Jag vänder aldrig kappan efter vinden som ett par odlare här alltid gör. Jag hoppas att jag aldrig ska komma på tanken att bli så barnslig att jag kör med "h*n sa - jag sa" av någon anledning.

Vem är jag?? -cry-.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-10-2009, 06:41
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 06-10-2009, 06:47) *
          Jag gillar inte när en del drar upp sin "avvikelse" för att få sympatier på nån annans bekostnad. Jag vänder aldrig kappan efter vinden som ett par odlare här alltid gör.

Vad är detta för halvkvädna visor. Om du vill anklaga några odlaiter, så vågar du väl säga det rent ut till dem de gäller... eller?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 06-10-2009, 06:50
          Länk hit: #151

Medlem

Nu blir jag ju ännu mer osäker - ska jag hålla med dej eller säga emot? unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2009, 07:23
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Med risk för att komma med ytterligare en kärra sand till sandlådan.

Nauti, du är inte bättre än andra här. Som jag skrev och som du har undvikit att kommentera så började du din närvaro här på Odla med att gå in och tramsa sönder en tråd om recept på kötträtter och sen har du gjort om liknande saker. Eftersom dom flesta här inte är veganer eller vegetarianer så kommer dina inlägg bara att reta upp folk. Du får faktiskt delvis ta på dig skulden själv.

Efter att ha kollat mina inlägg här så tycker jag inte att jag varit nedlåtande mot dig eller dom flesta andra här. Jag är dock starkt kritisk till Djurens rätt och dess stödtrupper. Jag är mycket väl medveten att det bland medlemmarna finns trevliga personer som bara vill djuren väl men i andra änden av skalan finns militanta veganer som helt tar lagen i sina egna händer. Så länge inte dom trevliga personerna ser till att slänga ut dom otrevliga får dom acceptera att alla behandlas lika, dvs som dom värsta.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 07:27
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Berith @ 06-10-2009, 07:50) *
          Nu blir jag ju ännu mer osäker - ska jag hålla med dej eller säga emot? unsure.gif

Tycker du att vi behöver fler ryggdunkare?

Den här tråden är patetisk!

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 06-10-2009, 07:40
          Länk hit: #154

Medlem

Ja men du som verkar så säker Stintan, kan inte du hjälpa mej då? Jag vet inte när jag ska hålla med en person, eller bara hålla med personens åsikter. Jag vet inte när jag ska säga att personen är allt det där som tex Ruda får höra här, eller när jag ska säga att det bara är åsikterna som är skit.

Jag är iofs säker på en sak, och det är att det är skitdåligt av Nauti att lägga ut ett PM här, även om det bara är nån mening ur PMet. Är det bara jag som tycker så? Är det så att ni som föreslår att Nauti ska anmäla det till admin tycker det är ok att göra så?

Det står ju faktiskt så här när man reggar sej (ja, jag vet att det påpekats i flera trådar tidigare):
          "- Brott mot PUL. Intrång i annans privatliv. T.ex. adresser, telefonnummer och e-postadresser. Det innebär bland annat att du under inga omständigheter i Forum eller Album får lägga ut kopior av e-postmeddelanden eller personliga meddelanden från tjänstens interna meddelandetjänst (PM) som du fått från annan medlem eller utomstående om du inte har dennes uttryckliga tillstånd att publicera materialet."

--------------------

Citera
          Chamomille
          Inlägg 06-10-2009, 07:49
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Berith @ 06-10-2009, 08:40) *
          Det står ju faktiskt så här när man reggar sej (ja, jag vet att det påpekats i flera trådar tidigare):
          "- Brott mot PUL. Intrång i annans privatliv. T.ex. adresser, telefonnummer och e-postadresser. Det innebär bland annat att du under inga omständigheter i Forum eller Album får lägga ut kopior av e-postmeddelanden eller personliga meddelanden från tjänstens interna meddelandetjänst (PM) som du fått från annan medlem eller utomstående om du inte har dennes uttryckliga tillstånd att publicera materialet."

Just precis så ligger det till Nauti.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          havtorn1
          Inlägg 06-10-2009, 07:50
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 26 411

Kärringen R skickar många PM när jag som ny reggade mig fick jag direkt PM från honom det fick också mina vänner. Sådana kärringar förstör forum.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 06-10-2009, 07:57
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (havtorn1 @ 06-10-2009, 08:50) *
          Kärringen R skickar många PM när jag som ny reggade mig fick jag direkt PM från honom det fick också mina vänner. Sådana kärringar förstör forum.

Det verkar ha hunnits med mycket på dina få minutrar som medlem a0a.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 07:59
          Länk hit: #158

Medlem

Ja men du som verkar så säker Stintan, kan inte du hjälpa mej då? Jag vet inte när jag ska hålla med en person, eller bara hålla med personens åsikter. Jag vet inte när jag ska säga att personen är allt det där som tex Ruda får höra här, eller när jag ska säga att det bara är åsikterna som är skit.

Jag är iofs säker på en sak, och det är att det är skitdåligt av Nauti att lägga ut ett PM här, även om det bara är nån mening ur PMet. Är det bara jag som tycker så? Är det så att ni som föreslår att Nauti ska anmäla det till admin tycker det är ok att göra så?

Sorry Berith men jag kan inte hjälpa dig med ditt problem.

Bortsett från att även jag tycker att det är skitdåligt att lägga ut PM eller delar därav i trådarna och dessutom namnge avsändaren, så fattar jag inte vad det var i just den utlagda meningen som var så hemskt.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2009, 08:01
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Chamomille @ 06-10-2009, 08:57) *
          Det verkar ha hunnits med mycket på dina få minutrar som medlem a0a.gif

Jo, det var raskt marscherat. biggrin.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Rose
          Inlägg 06-10-2009, 08:01
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Jag reagerade starkt när jag såg pm:et. För mig är det inte okej att lägga ut pm - oavsett om det nu står i reglerna eller inte och här står det i reglerna. Det är bara nåt man aldrig gör.

--------------------

Citera

13 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 09:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon