CITAT (Berith @ 06-10-2009, 10:55)

Vaddå som ingen annan
får vara med i?

Menar du att det finns grupper här som inte vill ha med vissa medlemmar...??
Nu får jag kanske
på pälsen, för att inte gå för långt från trådens ursprungsfråga...

Du är rolig du Berith med dina tolkningar

begriper inte hur du bär dig åt ibland men dina tolkningar dom får stå för dig.
Jag har skapat en enmansgrupp ju (dvs jag vill inte vara med i någon grupp alls).
Jag tycker att grupperingar av det här slaget är obehagliga!
För övrigt så tror jag att just människors olika tolkningar av det som skrivs är själva roten till allt tjafs. Min tolkning kanske inte alls är rätt och kanske skulle vi lite till mans fråga oftare istället för att genast gå i taket över något som kanske inte alls är som vi tror. Rudas första inlägg i den här tråden är ett typexempel där många tolkade det han skrev helt olika eller så hakade man bara på den första reaktionen vilket inte heller är en helt ovanlig företeelse. Själv såg jag inget provocerande alls i just det inlägget av Ruda. Och eftersom jag inte gjorde det så såg Aquas svar väldigt provokativt ut i mina ögon.
Jag tycker att ibland skriver någon väldigt vettigt och klokt i en tråd eller ett inlägg och sedan i en annan tråd/annat inlägg så kläcker samma person ur sig något dumt. Tror det gäller de flesta av oss. Tror inte heller att någon vill enbart illa så för mig skulle det kännas väldigt konstigt att döma ut någon för tid och evighet, att spy galla eller vara spydig så fort vederbörande yttrar sig.