Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Namninsamling för förbud mot pälsdjursfarmning
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 09:52
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag vill bara vara med i en grupp som ingen annan får vara med i så det så annars får det vara wacko.gif sleep.gif crazy.gif whist.gif rolleyes.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 06-10-2009, 09:55
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Vaddå som ingen annan får vara med i? unsure.gif Menar du att det finns grupper här som inte vill ha med vissa medlemmar...?? fear.gif

Nu får jag kanske på pälsen, för att inte gå för långt från trådens ursprungsfråga... blink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2009, 10:04
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Berith @ 06-10-2009, 10:55) *
          Vaddå som ingen annan får vara med i? unsure.gif Menar du att det finns grupper här som inte vill ha med vissa medlemmar...?? fear.gif

Nu får jag kanske på pälsen, för att inte gå för långt från trådens ursprungsfråga... blink.gif

Det var längesen trådens ursprungsfråga var på tapeten. Kuckelikuuuuuuuu.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Berith
          Inlägg 06-10-2009, 10:16
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jo men visst var det väl lite roligt det där - att få på pälsen - i den här tråden? giggle.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 06-10-2009, 10:30
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Rose @ 06-10-2009, 10:29) *
          För att detta är ett diskussionsforum.

som du kanske märkte är det inge lätt fråga att besvara hur man känner och reagerar.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-10-2009, 10:33
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2009, 10:02) *
          Jag är så van vid att bli personligt påhoppad att jag knappt reagerar på det längre. I den här tråden var der Aqvakul som startade drevet.

Jag uttryckte min åsikt, att du försökte (lyckades, visade det sig) att provocera fram ett gräl. Jag startar inga drev. Jag ingår inte i några grupper. Jag står personligen för allt jag skriver, även det som jag kan ångra i efterhand. Jag har definitivt ingen extrem åsikt i djurrättsfrågan. Jag tycker bara att man ska hyfsa debatten och att man har rätt att ryta till när man tycker att det behövs.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 10:53
          Länk hit: #187

Medlem

CITAT (Berith @ 06-10-2009, 10:55) *

Du är rolig du Berith med dina tolkningar giggle.gif begriper inte hur du bär dig åt ibland men dina tolkningar dom får stå för dig.
          Jag har skapat en enmansgrupp ju (dvs jag vill inte vara med i någon grupp alls).

Jag tycker att grupperingar av det här slaget är obehagliga!

För övrigt så tror jag att just människors olika tolkningar av det som skrivs är själva roten till allt tjafs. Min tolkning kanske inte alls är rätt och kanske skulle vi lite till mans fråga oftare istället för att genast gå i taket över något som kanske inte alls är som vi tror. Rudas första inlägg i den här tråden är ett typexempel där många tolkade det han skrev helt olika eller så hakade man bara på den första reaktionen vilket inte heller är en helt ovanlig företeelse. Själv såg jag inget provocerande alls i just det inlägget av Ruda. Och eftersom jag inte gjorde det så såg Aquas svar väldigt provokativt ut i mina ögon.

Jag tycker att ibland skriver någon väldigt vettigt och klokt i en tråd eller ett inlägg och sedan i en annan tråd/annat inlägg så kläcker samma person ur sig något dumt. Tror det gäller de flesta av oss. Tror inte heller att någon vill enbart illa så för mig skulle det kännas väldigt konstigt att döma ut någon för tid och evighet, att spy galla eller vara spydig så fort vederbörande yttrar sig.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 11:04
          Länk hit: #188

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 06-10-2009, 11:33) *
          Jag uttryckte min åsikt, att du försökte (lyckades, visade det sig) att provocera fram ett gräl. Jag startar inga drev. Jag ingår inte i några grupper. Jag står personligen för allt jag skriver, även det som jag kan ångra i efterhand. Jag har definitivt ingen extrem åsikt i djurrättsfrågan. Jag tycker bara att man ska hyfsa debatten och att man har rätt att ryta till när man tycker att det behövs.

Frågan är om din tolkning av Rudas inlägg var rätt? Eller förutsätter du bara att allt Ruda säger gör han för att provocera. Kan aldrig du ha fel i dina tolkningar?

Det var faktiskt ditt inlägg som gjorde att andra hakade på och som startade drevet.

Hepp, hepp, hepp, magistern! Hur skulle det vara om du inte tog med dig jobbet hem eller åtminstone inte tog med dig det till Odla.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-10-2009, 11:17
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 12:04) *
          Frågan är om din tolkning av Rudas inlägg var rätt? Eller förutsätter du bara att allt Ruda säger gör han för att provocera. Kan aldrig du ha fel i dina tolkningar?

Det var faktiskt ditt inlägg som gjorde att andra hakade på och som startade drevet.

Hepp, hepp, hepp, magistern! Hur skulle det vara om du inte tog med dig jobbet hem eller åtminstone inte tog med dig det till Odla.

Man kan aldrig vara säker på att man gör rätt, iaf i min värld. Att andra hakade på kan ju berott på att de tyckte likadant.

Annars var mitt inlägg riktat till gossen Ruda, som jag faktiskt tror att jag i det stora hela har en vettig relation till.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 06-10-2009, 11:18
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 10:52) *
          Jag vill bara vara med i en grupp som ingen annan får vara med i så det så annars får det vara wacko.gif sleep.gif crazy.gif whist.gif rolleyes.gif

I min GRÅ-grupp (systergrupp till IRA) får ingen vara med, så där kan du bli med om du vill wink.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 06-10-2009, 11:19
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 12:04) *

Har inte aquakul samma rätt som alla andra att säga vad han tycker o känner?

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Rose
          Inlägg 06-10-2009, 11:23
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (flaxss @ 06-10-2009, 11:30) *
          som du kanske märkte är det inge lätt fråga att besvara hur man känner och reagerar.
          Fast är det inte så att din reaktion främst kom p g a vem som skrev än p g a vad som skrevs?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 11:24
          Länk hit: #193

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 06-10-2009, 12:19) *
          Har inte aquakul samma rätt som alla andra att säga vad han tycker o känner?

Har jag påstått något annat? Hur läser du inlägg egentligen?

CITAT (Grå @ 06-10-2009, 12:18) *
          I min GRÅ-grupp (systergrupp till IRA) får ingen vara med, så där kan du bli med om du vill wink.gif

giggle.gif

--------------------

Citera
          Rose
          Inlägg 06-10-2009, 11:25
          Länk hit: #194

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 11:53) *
          Jag tycker att ibland skriver någon väldigt vettigt och klokt i en tråd eller ett inlägg och sedan i en annan tråd/annat inlägg så kläcker samma person ur sig något dumt. Tror det gäller de flesta av oss. Tror inte heller att någon vill enbart illa så för mig skulle det kännas väldigt konstigt att döma ut någon för tid och evighet, att spy galla eller vara spydig så fort vederbörande yttrar sig.
          tummenupp.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2009, 11:26
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (Rose @ 06-10-2009, 12:23) *
          Fast är det inte så att din reaktion främst kom p g a vem som skrev än p g a vad som skrevs?

En bra fråga som alla borde ställa sig.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 06-10-2009, 11:26
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gossen Ruda @ 04-10-2009, 19:42) *
          Tyvärr är det ingen skillnad på sakerna, dom som är emot pälsfarmarna är antingen med i angreppen på farmerna eller applåderar dessa angrepp. För mig är problemen med utsläppta minkar större än farmerna i sig.

Jag vet inte hur stort tolkningsutrymme denna mening lämnar? Jag tycker iaf att det är ganska uppenbart vad Rudan menar.

Det roliga i sammanhanget är att jag känner en vegetarian och djurrättsförespråkare som var fly förbannad så det kokade över när en anonym grupp släppte ut minkar från en farm och h*n fick alla sina dvärghöns slaktade av minkar! (Och jo man kan vara vegetarian och ha höns. Höns är bra om man vill odla ekologiskt hemma och få bra gödsel och vegetarianer äter ägg men vill inte äta upp sina husdjur).

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 06-10-2009, 11:30
          Länk hit: #197

Medlem

går du tillbaka i tråden så är det rätt uppenbart att jag INTE gillade att dra alla över en kant och jag håller med Aqvakul tyckte bägge gossen rudas inlägg var provocera (exempel det först som skrevä är jag skriver INTE på, man kan formulera sig bättre). sedan att gossen ruda drar upp mig i tråden är väl en annan sak. därefter så skriver han provocerande till Monaxe och säger att jag ska gå lägga mig. fortsättningen därefter är väl solklart?

Redigerat av flaxss: 06-10-2009, 11:34

Citera
          Rose
          Inlägg 06-10-2009, 11:38
          Länk hit: #198

Medlem

”Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?”
          Tycker detta citat från bibeln stämmer väl in på den här diskussionen.

--------------------

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 06-10-2009, 11:39
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Det tror jag knappast - flaxss blev ku kallad för flaxxe-ponken, ombedd att han skulle gå o lägga sig mm av ruda. Ruda har även skrivt: titta vad katten har släpat in när flaxss skrev ett inlägg.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 06-10-2009, 11:51
          Länk hit: #200

Medlem

CITAT (Rose @ 06-10-2009, 12:38) *
          ”Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?”
          Tycker detta citat från bibeln stämmer väl in på den här diskussionen.

ja om vi nu går tillbaka till MIG igen.

ja den kan nog stämma in bra både på mig och på andra och gossen ruda ibland. även du Rose.

men varför jag beter mig som jag gör har ju sina orsaker. tror du på fullaste allvar att jag var så här mot gossen ruda i början. nej att jag är arg, sårad, retad har sin början. har den sitt slut inte vet jag. jag har mina under tryckta känslor och gossen ruda är högfärdig(rädd att tappa ansiktet kanske).

Redigerat av flaxss: 06-10-2009, 11:51

Citera

13 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 08:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon