Nu har jag bestämt mig vilket terrarium jag vill ha(tror jag, jag är ganska säker

) och behöver hjälp med hur jag skall inreda det och vilka växter som går bra att ha där.
Som sagt, jag skall inreda ett terrarium och sedan stoppa in en del växter och eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet av detta så har jag en del frågor, som kanske ni kan hjälpa mig med?
Terrariet kommer att var 60*60*100cm(l*b*h). Belysningen kommer att bestå av en 200W LE om jag inte skaffar en 90W högtrycksnatrium/metallhalogen, men då måste jag tänka om angående ventilation och luftfuktare. Jag har även läst en del om LED men verkar avrådas av folk som odlar köttätande växter och orkidéer av någon anledning. Om någon har något bra tips där så är jag intresserad. Som jag har tänkt nu skall terrariet vara slutet och jag skall bara ha en chassifläkt som skall cirkulera luften där inne och eventuell CO2-tillförsel genom mäsk. En annan idé jag kom på var att i stället använda mig av en syrepump som dras till botten av terrariet. Då det kommer in ny luft måste ju den gamla ta vägen någonstans och den cirkulationen borde ju räcka samtidigt som den syresätter mediumet för vissa växter(vitmossan). Eventuellt kan jag ju placera syrepumpen i en stor behållare med mäsk i för koldioxidtillförsel. Är detta en dålig idé?
Jag har tänkt att fylla väggarna med något material som jag sedan tänkt odla Sphagnum och javamossa på. Vilket material passar bra till det? Jag har sett folk använda fogskum, går det bra att bara spruta ut fogskum på väggarna och fästa mossan direkt på det när det torkat? På botten har jag planerat att ha vitmossa. Hur skall jag sedan göra, odla direkt i vitmossan eller ha krukor med artanpassat medium? Man borde ju kunna ha någon typ av nät som rötterna kan växa ut igenom men ändå växa i ett artanpassat medium.
Det vore även roligt om jag kunde få några förslag på att växter som skulle gå bra att ha där inne. De arter jag än så länge planerat att stoppa in är: Nephentes sanguinea, Pinguicula weser, Byblis liniflora
och olika Drosera-arter som inte kräver någon vintervila. Skulle de fungera bra? Jag vill ha arter som går bra i terrarium och inte kräver någon vintervila och ändå trivs i samma klimat. Det vore roligt att
variera och få in så många släkten som möjligt där inne om det går. Annars så gillar jag Nephentes litet extra

Är det någonting övrigt jag borde tänka om eller tänka på?