Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är det någon som har köpt HemPC och nu ska lösa ut den?, Jag köpte en Scaleo XA64 4600+ 2048/500 DVDRW med 19" skärm
          KRT
          Inlägg 27-10-2009, 08:16
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Söttok06 @ 26-10-2009, 18:41) *
          dustin.se tycker jag inte är så billiga eftersom det tillkommer moms och frakt. Eller är det sådana datorer som skulle vara ännu dyrare på andra ställen.

Har alldrig köpt från något annat ställe eftersom de datorer jag velat ha varit billigast där.... Du kan så klart köpa billigare datorer på andra ställen (extraerbjudande och dyl), men du har rätt i att det för det mesta är sådana datorer som skulle varit ännu dyrare på andra ställen som säljs på dustin. Handlar ju oftast om att man vill ha viss prestanda - speciellt om man ska spela eller hålla på med bilder, då är minnet och grafikkortet viktigt.....

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-10-2009, 20:13
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (Söttok06 @ 26-10-2009, 18:41) *
          Kan man inte välja Windows XP även om man köpt Windows Vista. Har för mig att det är någon inställning men jag kan ha fel.

dustin.se tycker jag inte är så billiga eftersom det tillkommer moms och frakt. Eller är det sådana datorer som skulle vara ännu dyrare på andra ställen.

De är inte roliga att ha att göra med heller om du måste reklamera något av typen garanti. Orkar inte dra hela historien här, men jag handlar ALDRIG ALDRIG OCH ALDRIG MER AV DUSTIN! thumbdown.gif

Citera
          Emelita
          Inlägg 27-10-2009, 21:08
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 15 332

För det första så handlar man inte på dustin.se som privatperson, man handlar på dustinhome.se. För det andra så tycker jag också det är dyrt. Måste ni ha bärbar eller går det bra med stationär? Du sa att sonen spelade en del och då passar en stationär mycket bättre om man inte vill lägga ut så mycket pengar. Här har du t.ex. en från komplett.se. Man bör också lägga till ett grafikkort om man vill spela, t.ex. det här grafikkort. Den här datorn kommer förmodligen vara mycket bättre än den ni har nu, dock ingår inte skärm eller operativsystem. Word behöver man inte, kan lika gärna använda Open Office. Det är opensource och därmed gratis, finns ordbehandling, presentation(powerpoint) och calc(excel).
          Datorn jag valde var ett datorpaket som redan var ihop satt, om man vill kan man få en ännu billigare som säkert täcker era behov där även skärm ingår. Men då får du nog kolla på någon datorsida där andra folk kan hjälpa dig, för jag har inte tid tongue.gif.

Det jag försökte komma fram till var att visst finns det billiga bärbara som säkert täcker dina ordbehandlings- och internetbehov men kanske inte din sons spel. Därför tycker jag det är smartare att satsa på en stationär om man inte vill lägga så mycket pengar.

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-10-2009, 21:24
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (Emelita @ 27-10-2009, 21:08) *
          För det första så handlar man inte på dustin.se som privatperson, man handlar på dustinhome.se.

Man handlar via dustin.se
          Oavsett vilken typ av kund du är.

Citera
          Söttok06
          Inlägg 28-10-2009, 21:25
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Jag har bestämt att lämnat tillbaka min Hem-Pc. Sen att jag ska köpa en extern hårddisk på 1tb för backup och lagra ner det vi har haft på Hempc:n.
          Sen att jag ska köpa en stationär dator med en skärm på 23-24" som man kan ha för att se film.
          Köper nog när de har något erbjudande på Elgiganten eller SIBA. Är inte så datorkunnig. Vet inte ens om jag kan montera ihop grejerna själv. Får kanske fråga någon om hjälp så att det blir rätt.

Window 7 vill jag och helst på svenska. Men det kan man väl byta till senare om det är engelska nu????
          Tycker inte att jag är så bra på engelska att jag kan läsa manualer och liknande.

Citera
          Meriona
          Inlägg 29-10-2009, 21:20
          Länk hit: #26

Gäster

Jag tror säkert att du kan få ihop grejerna själv, det är oerhört bra anvisningar medskickade om man köper ett paket, jag har klarat det ett par gånger, och jag är då rakt inte vare sig händig eller kunnig..

Citera
          Emelita
          Inlägg 29-10-2009, 21:52
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 15 332

CITAT (Meriona @ 28-10-2009, 21:24) *
          Man handlar via dustin.se
          Oavsett vilken typ av kund du är.

Nejdu, gå in på dustin.se och klicka på "privatperson" uppe till höger och se vilken sida du kommer till. Såklart att du kan handla där, men det är inte meningen, annars hade priserna varit inkl moms.

OnT.
          Det verkar som är bra val om du inte vill bygga din egen dator.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 30-10-2009, 00:28
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Uch nej dyra saker, du får och oftast bara billigt skräp du hittar i de butikerna, bygg eget inte alls svårt coh du stjänar ett par tusen på det, så kan du lägga de på processorn eller graffet, det är faktiskt inte så svårt du får bruksanvisning till det, fråga gärna en dator kunnig om tips och hur du ska bygga, så mycket bättre...
          För en dagens dator i de butikerna kostar väl runt 8000:- och då får du väl dualcore och nåt skit graffe ??
          För samma pris får du en quadcore med fete graffe och 4gig minne om du bygger själv, det är faktiskt inte svårt, har byggt 3 st datorer själv och allt står i handboken ^^ Sen får ju typ allt plats i dator lådan du har nu om du inte ska ha fler hårdiskar?? Jag har 5 st hårdiskar i mitt mini tower, det e lite trångt men men det får plats...

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Micke E
          Inlägg 16-02-2010, 18:20
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 22 761

Slutade efter 2½år och skulle få köpa loss min för 11 tusen!!!
          Det vart ett stort NEJ till det......
          Plockade ihop en burk med avsevärt bättre prestanda för under halva priset samt att den fortfarande
          går att uppdatera, det gjorde inte 'Företagsdatorn'...
          Det enda som jag behöll var det extra Operativ som jag köpt till och hade registrerat på mig.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-03-2026, 14:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon