Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har ni facebook?
          Har ni facebook
          Har ni facebook
          Ja [ 72 ] ** [64.29%]
          Ja men skall avsluta mitt konto där [ 3 ] ** [2.68%]
          Nä aldrig i livet [ 29 ] ** [25.89%]
          Nä vad är de för något [ 4 ] ** [3.57%]
          nä men funderar på att skaffa ett konto där [ 4 ] ** [3.57%]
          Totalt antal röster: 112
          Gäster kan inte rösta 
          Alba
          Inlägg 17-10-2009, 10:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag har inte Facebook.

Jag förstår inte hur det går till när ni hittar era vänner.
          Alla är alltså regade med sitt rätta namn.
          Söker ni själva sen efter ett bestämt namn eller hur går det till ?

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-10-2009, 10:29
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Klart! Är mer där än här!

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-10-2009, 14:16) *
          Tänke så många som har fördärvat det för sig själv för framtiden, jobb osv genom att lägga ut bilder på facebook
          Hm... hur menar du? Jag tillexempel har full koll på vem som kan se information, bilder etc. om/på mej = endast sådana som jag har godkänt. Om någon galning sedan hackar sig in på mitt konto - varsågod, så intressant är jag inte!

Citera
          Alba
          Inlägg 17-10-2009, 10:30
          Länk hit: #43

Medlem

fel

Redigerat av Alba: 17-10-2009, 10:30

Citera
          Bettis
          Inlägg 17-10-2009, 10:31
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (aanderss @ 16-10-2009, 13:33) *
          Har ni facebook.
          bara en liten fråga

Hur går det aanderss är du med? väntar fortfarande på svar flirting.gif whist.gif

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 17-10-2009, 10:31
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (*Ulrica* @ 17-10-2009, 11:29) *
          Klart! Är mer där än här!

Hm... hur menar du? Jag tillexempel har full koll på vem som kan se information, bilder etc. om/på mej = endast sådana som jag har godkänt. Om någon galning sedan hackar sig in på mitt konto - varsågod, så intressant är jag inte!

Den risken tar man ju överallt i cypervärlden. Hackare kan vi aldrig skydda oss mot.
          Precis som du säger.......de flesta av oss har nog inte så mycket intressant som hackare kan avslöja.

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-10-2009, 10:32
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Alba @ 17-10-2009, 11:29) *
          Jag har inte Facebook. Jag förstår inte hur det går till när ni hittar era vänner.
          Jo, man kan ju tillexempel skicka ett PM till någon här på Odla som man är kompis med och så får man deras riktiga namn och söker upp det på FB och skickar en vänförfrågan! Eller så söker man på namnet på sin gamla barndomsvän och skickar en vänförfågan! Sedan kan man också kolla på sin väns vänlista och hitta folk man känner på så vis.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 17-10-2009, 10:38
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Alba @ 17-10-2009, 11:29) *
          Jag har inte Facebook.

Jag förstår inte hur det går till när ni hittar era vänner.
          Alla är alltså regade med sitt rätta namn.
          Söker ni själva sen efter ett bestämt namn eller hur går det till ?

Finns några olika sätt att hitta sina kompisar, söka efter deras namn eller mail adress sen kan man leta efter folk efter vilken skola de har gått i oxå så man inte får upp några hundra stycken att leta igenom ^^

CITAT (Alba @ 17-10-2009, 11:31) *
          Den risken tar man ju överallt i cypervärlden. Hackare kan vi aldrig skydda oss mot.
          Precis som du säger.......de flesta av oss har nog inte så mycket intressant som hackare kan avslöja.

Hehe hackare idag är inte så intresserade av communitys, de är ju ute efter program och annat som finns hos nasa typ men ibland händer det ju att de lägger upp script eller attackerar en sida för att få tag i användar information som mail eller bara släcka ner sidan men det händer så sällan, sista jag vet var bilddagboken och spotify men det var ju minst ett år sen och de fick inte tag i så mycket information ändå tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Berith
          Inlägg 17-10-2009, 11:12
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Ulrica* @ 17-10-2009, 11:32) *
          Jo, man kan ju tillexempel skicka ett PM till någon här på Odla som man är kompis med och så får man deras riktiga namn och söker upp det på FB och skickar en vänförfrågan! Eller så söker man på namnet på sin gamla barndomsvän och skickar en vänförfågan! Sedan kan man också kolla på sin väns vänlista och hitta folk man känner på så vis.

Låter lite som när man var liten och sa "hej, ska vi leka". giggle.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-10-2009, 11:38
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 17-10-2009, 12:12) *

Japp vi kan leka på våra fina farmer tummenupp.gif om vi vill. Där måste man ha grannar så då får man skaffa sig några vänner som också leker på samma farm. Det finns ju en tråd här på Odla där en del efterlyste grannar och andra erbjöd sig att bli.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          TheLan
          Inlägg 17-10-2009, 11:43
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Ja jag är med i FB

--------------------

Citera
          Hej igen
          Inlägg 17-10-2009, 11:45
          Länk hit: #51

Gäster

CITAT (Gita @ 17-10-2009, 09:41) *
          Det är väl ändå en ganska naiv syn ....för det finns faktiskt inte några helt ogenomträngliga system. Inte ens Pentagon har ju lyckats skapa system som inte hackers lyckats ta sig in i.
          Är man bara medveten om att hela världen kan få tillgång till det man lägger ut och att allt ligger kvar någonstans för evigt, samt att man är väldigt försiktigt att lägga/hänga ut andra så är det väl OK.
          Gita

Inte alls naivt tycker jag och de flesta skulle jag våga påstå.

Om man ska vara rädd för hackers, ja då ska du inte ens ha internetbank eller visakort eller öht
          något intenet för allt kan hackas ... de kan hacka din dator och komma åt dina bilder
          och dokument, privata mail mm mm. Inga brandväggar o virusskydd är hundraprocentigt säkra.

Jag väljer att inte hela tiden tänka på riskerna, anv sunt förnuft och lämnar inte ut privata grejs
          hur som helst.

Citera
          RitRat
          Inlägg 17-10-2009, 11:46
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

Förutom kontakt med vänner, så är facebook numera en viktigt kunskapskälla för mig om evenemang som intresserar just mig. Konserter, utställningar mm. Alla museer, arrangörer, många föreningar o.s.v. har sina facebooksidor, likaså olika artister. Man kan beställa deras uppdateringar på evenemang. Och sen kommentera....

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 17-10-2009, 11:57
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Hej igen @ 17-10-2009, 12:45) *
          Inte alls naivt tycker jag och de flesta skulle jag våga påstå.

Om man ska vara rädd för hackers, ja då ska du inte ens ha internetbank eller visakort eller öht
          något intenet för allt kan hackas ... de kan hacka din dator och komma åt dina bilder
          och dokument, privata mail mm mm. Inga brandväggar o virusskydd är hundraprocentigt säkra.

Jag väljer att inte hela tiden tänka på riskerna, anv sunt förnuft och lämnar inte ut privata grejs
          hur som helst.

Hehe exakt, tror inte det finns nån brandvägg som skyddar mot nån erfaren hackare, känner ett par stycken som är med i Team evil ninja ^^ Och de kan gå in i min dator och kolla vad jag surfade på sist tillexempel fasst jag har outpost som brandvägg ^^ Och många program eller operativsystem om man laddar ner finns det oftast nån trojan som gör att de får full tillgång till datorn och kör sina zombie attacker med som många antivirus inte hittar ^^

CITAT (RitRat @ 17-10-2009, 12:46) *
          Förutom kontakt med vänner, så är facebook numera en viktigt kunskapskälla för mig om evenemang som intresserar just mig. Konserter, utställningar mm. Alla museer, arrangörer, många föreningar o.s.v. har sina facebooksidor, likaså olika artister. Man kan beställa deras uppdateringar på evenemang. Och sen kommentera....

Ja jag med, och föreläsningar ^^ Som om ad/hd och sånt är jag intresserad av så känner några som gör såna föreläsningar, har själv det ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Piccante
          Inlägg 17-10-2009, 12:30
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag får ganska många inbjudningar till evenemang via facebook och jag tycker den funktionen är smart för de ligger kvar i min profil tills de har varit. När jag får sådant via mail så försvinner de ofta i mängden med alla nyhetsbrev jag prenumererar på och alla spam som kommer.

Sen kan man ju själv starta grupper på FB och sprida sitt budskap om man vill starta ett upprop för/ mot något.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Berith
          Inlägg 17-10-2009, 12:55
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 17-10-2009, 12:38) *
          Japp vi kan leka på våra fina farmer tummenupp.gif om vi vill. Där måste man ha grannar så då får man skaffa sig några vänner som också leker på samma farm. Det finns ju en tråd här på Odla där en del efterlyste grannar och andra erbjöd sig att bli.

Allvarligt...?? blink.gif Alltså, jag blir konfunderare och konfunderare av det här...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Alba
          Inlägg 17-10-2009, 12:59
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (*Ulrica* @ 17-10-2009, 11:32) *

Aha----ja då förstår jag att det går bra att hinna tex gamla vänner.

Citera
          RitRat
          Inlägg 17-10-2009, 12:59
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

CITAT (Berith @ 17-10-2009, 13:55) *
          Allvarligt...?? blink.gif Alltså, jag blir konfunderare och konfunderare av det här...

Angående "farmer"

Alltså; man kan starta ett virtuellt jordbruk på facebook. Där planterar man grödor, sköter om dem och skördar... Man kan "köpa" jordbruksmaskiner och djur... Eller skicka till varandra.
          Jag har aldrig börjat med det där farmlivet, för jag har sett hur beroendeframkallande det kan bli.

Redigerat av RitRat: 17-10-2009, 13:01

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera
          Alba
          Inlägg 17-10-2009, 13:02
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (skånepåg @ 17-10-2009, 11:38) *
          Finns några olika sätt att hitta sina kompisar, söka efter deras namn eller mail adress sen kan man leta efter folk efter vilken skola de har gått i oxå så man inte får upp några hundra stycken att leta igenom ^^

Hehe hackare idag är inte så intresserade av communitys, de är ju ute efter program och annat som finns hos nasa typ men ibland händer det ju att de lägger upp script eller attackerar en sida för att få tag i användar information som mail eller bara släcka ner sidan men det händer så sällan, sista jag vet var bilddagboken och spotify men det var ju minst ett år sen och de fick inte tag i så mycket information ändå tongue.gif
          .

Det där med att leta efter skola är ju bra med tanke på att tjejer kan ha bytt efternamn som gifta.

CITAT (Berith @ 17-10-2009, 12:12) *

Det är ju ungefär samma sak med vännerlistan här på Odla.

Redigerat av Alba: 17-10-2009, 13:01

Citera
          skånepåg
          Inlägg 17-10-2009, 13:04
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (RitRat @ 17-10-2009, 13:59) *
          Angående "farmer"

Alltså; man kan starta ett virtuellt jordbruk på facebook. Där planterar man grödor, sköter om dem och skördar... Man kan "köpa" jordbruksmaskiner och djur... Eller skicka till varandra.
          Jag har aldrig börjat med det där farmlivet, för jag har sett hur beroendeframkallande det kan bli.

Haha ja det är starkt beroendeframkallande biggrin.gif
          Spelar mest farmville och lil farmer för de e snyggast och roligast biggrin.gif
          Men sitter man framför datorn hela dagarna så kan man ju lika bra börja med det så man har lite att göra mellan chattandet och surfandet biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Alba
          Inlägg 17-10-2009, 13:05
          Länk hit: #60

Medlem

Ju mer jag läser så förstår jag att FB är mycket mer än jag trodde. Jag tror man kan få ut många positiva saker där men som alltid med nätet vara försiktigt med vad man lägger ut.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 13:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon