CITAT (Martin_Blomberg @ 05-11-2009, 21:06)

Jag har inte tält. Har placerat växterna nära balkongdörren. Kompletterat med 2 stk 21watts T5 lysrör på 6400Kelvin (belysningen högst upp). Nedanför har jag 2 stk 18W lågenergi på sidorna. Dessutom på skoj ett försök med en blå och en röd LED inköpt på Kjell&Co (3W). Tomaterna som hänger i amplarna har gett skörd redan och nya blommor finns så jag antar att det kommer flera tomater. Längst ner är det flera tomater (alla tomater är minitomater) samt ngn japansk salladsliknande sak jag köpte från Odla (kan användas för att göra Sushi enligt reklamen).
Ser riktigt rogivande ut. Verkligen härligt, jag borde nog hitta på lite lösningar för hemmet där jag ställer ut lampor som både kan användas som vanlig lampa samtidigt som de kan hålla lite exotiska/livliga plantor. Behövs verkligen nu under vintern, borde göra susen för att kompensera mörkret

Du får uppdatera oss på hur det går med LED, är väldigt blandade resultat, de lite dyrare har tydligen funkat bra för att driva upp chilis, och till och med så d blev bra med frukt. Han som driver fatalii.net hade ett led-projekt som gick riktigt bra, han använde led särskilt till sina bonzai chilis med väldigt lyckat resultat.