Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att hantera en tråd, Vad tycker ni?
          Alba
          Inlägg 20-10-2009, 08:44
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Om jag ställer en rak fråga i tex odling och får svar så är det självklart för mig att tacka för svaret/svaren.

Jag bevakar mitt ämne i första hand under 1-2 dagar och kollar om det kommit ytterligare svar.
          Jag tackar inte för varje svar utan något i stil med "tack alla som hjälpt mig".

Följande dagar kollar jag lite då och då men måste erkänna att om jag första dagen fick ett svar jag är nöjd med så blir det lite si och så med att kolla tråden igen och då blir det ju kanske någon som inte får ett tack.

Det är trist när någon ställer en fråga och jag kanske ger ett långt uttömmande svar (i mina ögon alltså biggrin.gif ) och sen ser man inte till frågeställaren mer. Har hon / han läst eller...?
          Det gör tyvärr att intresset att svara i trådar svalnar.

Citera
          Christa
          Inlägg 20-10-2009, 14:38
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (*Stintan* @ 19-10-2009, 21:29) *
          Jur menar du nu Christa? Du pratar ena minuten om mail och andra om PM. Gällande PM så kan man välja om man vill ha meddelande via mail att man fått PM eller inte. Skickar du mail så är det ju en annan sak och många har angett en mailadress på nätet som man i stort sett aldrig kollar.

Jag visste inte att det hette PM. När jag skickar brev över nätet så kallar jag det mejl men jag kollade nu och de kallar det PM här i odla.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-10-2009, 15:13
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Christa @ 19-10-2009, 21:07) *
          Har du varit med om att du skickat pm och kunnat få bekräftat att det inte kommit fram?

Ja, och tvärtom.

CITAT (Christa @ 19-10-2009, 21:07) *
          PS. Kolla under Recept och Hummus, du fick beröm för din goda Hummus där idag. Kanske kan vi förresten få receptet whistling.gif

Ojdå. Det hade jag missat. Då får jag väl leta fram receptet.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-10-2009, 16:50
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Christa @ 20-10-2009, 15:38) *
          Jag visste inte att det hette PM. När jag skickar brev över nätet så kallar jag det mejl men jag kollade nu och de kallar det PM här i odla.

Det är ju två olika saker! PM är ju något man skickar inom forumet och bara kan läsa när man är inne här men man kan ju också skicka vanligt mail = E-post till andra medlemmar. Längst ner till vänster på varje medlems infosida kan man välja vilket man vill. PM betyder ju Personal Message - personligt meddelande och är alltså inte detsamma som mail - brev över nätet. Den mailadress man angett på ett forum är ofta en adress man inte kollar så noga utan oftast bara tömmer den då och då eftersom den är så offentlig och det kommer allt möjligt skräp till den. Iallafall använder jag aldrig den i vanliga dall utan har en mer privat adress när jag mailar släkt och vänner. Behöver jag kontakta någon på forumet så använder jag mig av PM-funktionen.

Jag tror inte folk struntar i att svara av illvilja utan antingen har man missat at se frågan i tråden eller så har inte ett eventuellt PM gått fram vilket kan hända.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-10-2009, 16:59
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Alba @ 20-10-2009, 09:44) *
          Om jag ställer en rak fråga i tex odling och får svar så är det självklart för mig att tacka för svaret/svaren.

Jag bevakar mitt ämne i första hand under 1-2 dagar och kollar om det kommit ytterligare svar.
          Jag tackar inte för varje svar utan något i stil med "tack alla som hjälpt mig".

Följande dagar kollar jag lite då och då men måste erkänna att om jag första dagen fick ett svar jag är nöjd med så blir det lite si och så med att kolla tråden igen och då blir det ju kanske någon som inte får ett tack.

Det är trist när någon ställer en fråga och jag kanske ger ett långt uttömmande svar (i mina ögon alltså biggrin.gif ) och sen ser man inte till frågeställaren mer. Har hon / han läst eller...?
          Det gör tyvärr att intresset att svara i trådar svalnar.

Ungefär så, brukar jag också resonera....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Peztis
          Inlägg 20-10-2009, 17:33
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Har jag startat en tråd så håller jag definitivt koll på den tills den "dör"... Ibland dyker det ju upp ny information och andra vinklingar - det brukar vara intressant.

Det är alltid trevligt när man tackar för den hjälp man får, var och en eller i klump spelar ingen roll. Det räcker ju med "tack för alla svar".

Något jag däremot irriterar mig på är när man citerar lååånga inlägg eller inlägg med foton, det blir ett fasligt scrollande nedåt för att komma till kommentaren.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 00:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon