Jag har tidigare haft problem med "spioner" på min dator. Trodde jag skulle vara skonad från all skit för jag har bredband med brandvägg, antivirusprogram och besöker aldrig snusksidor. Men så var inte fallet!
Du som har orkat ända ner till avdelningen "support" här på forumet har kunnat läsa om mina bekymmer med "Hotbar". Det hjälper alltså inte att avinstallera, utan man måste rensa mer än så. Jag fick till slut gullig hjälp av Felix matte. Tack än en gång!
I dagens Sydsvenskan (morgontidning i Skåne) står en artikel om detta elände som kan drabba våra datorer (se länk). En hint om att du kanske har fullt med "spioner" är att du får många pop ups med reklam och att datorn börjar bli långsam. Du kan ha det utan att själv varit medvetet aktiv.
Jag skannade datorn med hjälp av gratisprogrammet "Ad-aware" (finns länk i nämnda artikel), efter att jag hade avinstallerat "Hotbar". Det visade sig att jag hade allvarliga infektioner på 220 ställen på min dator! Trots mina skydd!
Orkar du inte läsa hela artikeln finns en lista längst ner med länkar.
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10066432Om inte annat är det kul att veta om man är "smittad" utan att veta om det. Lycka till!