CITAT (Rose @ 08-11-2009, 12:05)

Och vad fan vet du om vilka erfarenheter vi har? Alla kanske inte vill skriva om dom på forumet.
Nu var det ju inte det jag syftade på. Nu menar jag en ingående kunskap i ämnet man diskuterar som Ralf hela tiden påstår att man måste ha för att yttra sig.
Att flera har en viss erfarenhet av pedofiler har ju redan nämnts. Men det är egentligen irrelevant eftersom det inte är dessa pedofiler som diskuterats.
CITAT (pejori @ 08-11-2009, 12:07)

Skitsnack!!!!!
Nej, det är så simpelt att förstå och så logiskt. Jag förstår inte hur man ens kan säga emot det.
CITAT (Ralf @ 08-11-2009, 12:22)

och hur ska det gå till?
Ja, om du vill ha svar på hur det kan se ut och även en del länkar och exempel så föreslår jag att du läser tråden. Om man inte kunde vara pedofil utan att någon led av det skulle givetvis även jag vara emot det.
CITAT (pejori @ 08-11-2009, 12:28)

Tro är en sak,
veta något helt annat.
Jag vet vad jag skrivit
Som sagt, när du får fakta slängt på bordet, väljer du att inte läsa, utan hänvisar med en dåres envishet, att allt bara är löst prat och att alla bara "hittar på och gissar".
Det är tydligen enligt ditt sätt att se, bara en debattör som har rätt, i synsätt och tanke nämligen du självMycket bra fråga
Kan du svara på det nauti???
eller väljer du bort en rak fråga?
Ja, det är skillnad på att tro och veta men det är inte mycket vetande i det här ämnet utan snarar väldigt mycket troende. Särskilt mycket fakta har jag inte sett och det beror snarare på bristen av det än att jag ignorerat någonting. Men man får ju använda sunt förnuft och det faktaunderlag som finns. Det finns ingenting som tyder på att pedofiler skulle vara sämre på att kontrollera sin sexualitet än personer med andra sexualiteter till exempel. Att mörkertalet är enormt kan vi också anta, men ändå är det inte så utbrett och jag är säker på att det finns många som är pedofiler utan att någon lider av det, förutom eventuellt dem själva.
Frågan har besvarats av mig och andra tidigare i tråden. Jag tänker inte upprepa mig.
CITAT (*Stintan* @ 08-11-2009, 13:27)

Jag och de som sätter barnen i främsta rummet och värnar om dem samt även många barn lider av att det finns människor som tänker och ser barn som sexobjekt därför att det är så vidrigt. Man vet att dom finns där även om dom inte alltid syns. Det är obehagligt. Redan här faller det du säger att ingen lider av dem. Obegripligt att du inte förstår detta.
Att det är vidrigt är ingen objektiv sanning. Det är någonting du fått för dig och det är ett problem du och andra skapat för er själva. Det är inte pedofilernas fel. Om man är dum nog att skapa sådana problem för sig själv om man lider av det så får man ta tag i det eller helt enkelt lida som med alla andra problem man skapar för sig själv.
De kommer alltid att finnas oavsett vilket sätt vi behandlar dem eller vilken syn vi har på pedofili, det är till stor del det som jag talat om hela tiden, skadereduktion.
CITAT (Ralf @ 08-11-2009, 13:52)

enkelt kort inlägg
hetrosexeuallitet
homesexuaallitet
bygger på ömsesidigt sex och ger en fysisk o mental tillfredsställese att man är två personer í en förening.(lycka!)
Våldtäkt
pedofili
ensidig relation!!!
Fast nu förutsätter du att man måste ha sex bara för att man har en viss sexuell läggning. Varken som heterosexuell, homomsexuell eller pedofil så måste du ha fysiskt umgänge med någon. Det finns väldigt många oskulder, är de asexuella? En pedofil kan vara pedofil och tillfredställa sig själv på ett sätt så att ingen annan lider av det och behöver inte förgripa sig på barn.
CITAT
Till alla er som förespråkar pedofilins oskadlighet i olika former. Ni vet inte vad som skadar ett barn, hur mycket som är oskadligt för barnet. Gränsen för pedofilens agerande kan överhuudtaget inte diskuteras. Barn skall inte vara utsatta för sexuella handlingar, önskningar eller tankar över huvud taget. För förr eller senare går det snett, vilket sker allt för ofta. Ett enda utsatt barn är ett barn för mycket och det lidande det utsätts för kan vara livslångt.
Jag vet att det finns metoder som barnen inte ens får reda på någonting eller ens kan misstänka någonting och då är det för mig omöjligt att se hur de lider av det. Gränserna kan givetvis diskuteras, det är skillnad på att kolla på barn i lekparken genom persiennerna och att brutalt våldta en femårig flicka. Givetvis finns det gränser.
Barn skall inte utsättas för sexuella handlingar där är vi alla överens. Men jag ser inget problem med att de finns med på ett sexuellt vis i någons tankar. Alla har fantasier, oavsett sexualitet, det betyder inte att personen måste förverkliga dem. Pedofiler har självkontroll precis som alla vi andra.
Ett utsatt barn är ett barn för mycket, men världen ser ut på ett sådant sätt att vi aldrig kan komma ner i siffran noll även om det skall eftersträvas. Det bästa vi kan göra av saken är att se till att så få lider som möjligt. Det gäller allting och inte bara pedofili och det är någonting jag strävar efter och talar för i många sammanhang.
CITAT
Barn skall vara oklänkbara och säkra.
Ja, där håller vi väl alla med dig? Frågan är väl vad vi definierar som att kränka. Som det sades tidigare i tråden, jag ser inget problem med om någon pedofil onanerar till bilder på mig som barn, varför skulle jag det? Jag skulle inte känna mig kränkt av det och om jag dessutom inte vet om det så kan jag ju omöjligt känna mig kränkt eller lida av det.