CITAT (Markus_H @ 27-10-2009, 18:08)

Frågan har aldrig varit att acceptera att han kan göra sig skyldig till övergrepp mot andra människor utan att acceptera att han i så fall har en böjelse (medfödd eller förvärvad) som vi ska vara konsekventa med att visa att den inte kan tolereras om den levs ut men att han fortfarande är en människa som har ett människovärde och som du själv säger ska ha rätten att behandlas därefter och få vård, terapi eller lämplig behandling för att kunna leva i samhället utan att vara en fara för andra.
Nä jag vet att DU aldrig har ifrågsatt detta. Såvitt jag kan se är det enbart Nautis åsikter som jag kan se går stick i stäv med det jag står för. Skillnaden mellan Nauti och mig är att om jag upptäckte att Lilleman hade pedofilistiska böjelser så skulle jag
aldrig låta honom tro att detta är okej!
Jag skulle förklara precis allting!! Jag skulle berätta för honom om ömsesidig kärlek och lust.
Att se pedofili som en sexuell läggning tycker jag känns farligt! Sexuella läggningar SKA inte innefatta saker som är olagliga!! Jag skulle förklara för Lilleman hur mycket barnet skulle lida om det blev utsatt för övergrepp från en vuxen.
Det känns för mig helt absurt och kränkande, att tänka på att du jholma tycker att min son som får sunda värderingar och moraliskt tänkande med sig från första början skulle bli MER etiskt "fucked up" p.g.a det.